Gå til innhold

Gutter som holder ut med kjeftete damer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I min venninnegjeng har jeg noen som er noen skikkelige kjeftesmeller. De har typen rundt lillefingen og utnytter det totalt.

Hvis de ringer og han ikke tar den (om det så er midt i jobbtiden eller midt om natten) klikker de totalt. De etterlater mobilen hans med et tosifret tall ubesvarte anrop, samt en haug med sinte meldinger.

Hvis han våger å si at han har andre planer enn å være med henne hver eneste dag er helvete løs. Da kjefter hun i telefonen i godt over en time, med den sureste stemmen du kan tenke deg. Skikkelig sutrete! Hun drasser han med på shopping flere ganger i uken og pisker han til og med rundt for å lage mat til henne. For å ikke snakke om å kjøre til fastfooden i ett kjør slik at hun kan legge på seg enda 10 kg ift da de ble sammen.

Våger han å se på en annen jente er han dø. Eller i det minste må han belage seg på ukesvis med kjefting og smelling.

Hun snakker hull i hodet på han til langt på natt fordi hun har fri og driter i om han skal opp og tjene til livets opphold kl 6 neste morgen. Er de 1 dag adskilt fra hverandre ser telefonregningen hans tresifret ut.

Og julepresangene, der i gården holder det ikke med 1 gave. Nei, hun drasser han med hele november og desember for å vise alt hun ønsker seg og blir fornærmet om ønskene ikke innfris. Julaften måtte han ta buss fra selskapet han var i fordi han hadde glemt å gi den ene pakken til henne.

Han prøver helg etter helg å legge planer med kompiser for å få en pause, men hun kjører flatt med sitt og det ender atter en helg opp med de to i sofaen med smågodtskålen. De kan ikke feste, for da må hun streve med å passe på at han ikke snakker med andre jenter.

Dette er bare noen av historiene.

Og det verste er at disse guttene holder ut år etter år med disse sjefete kjeftesmellene. Hvem er disse guttene? Hvem finner seg i å bli behandlet sånn? Blir provosert av å se på.

Er de for tafatte til å gidde gjøre noe med det? Tror de alle jenter er sånn? Eller er de faktisk så glad i henne at de tar med ulempen å bli sjefet totalt med?

Mens jeg som aldri har kjeftet på en gutt i mitt liv, derimot tatt rolige diskusjoner og samtaler når det trengs. Ikke vært innpåsliten og drevet telefonterror. Akseptert at han har et liv utenom meg og at jeg ikke alltid kan få det som jeg vil, koste hva det koste vil. Jeg er singel! Men nå er ikke jeg på jakt etter en tøffel heller da :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest voksen mann
Skrevet

Denne venninna di, unnskyld at jeg sier det, høres ut som et ekte hespetre.

Som mann ser jeg to grunner til at menn holder ut med slike:

1. De er blindt forelsket, og da er det vanskelig å se eller innrømme at partneren kanskje ikke er perfekt.

2. Han er introvert, sjenert og konfliktsky. Da er det ganske vanskelig å ta igjen mot en dominerende partner.

Slike forhold gjør bare begge til tapere. Kvinnen kan risikere at han går fra henne. Man kan tro at alle kvinner er slik, og får et skeivt og fiendtlig forhold til kvinner.

AnonymBruker
Skrevet

Øh..er det VENNINNENE dine du beskriver?

Kanskje DET er grunnen til at du ikke har type da? Som tenker/snakker såpass nedlatende om disse venninnene dine.

• Liker 3
Skrevet

Kanskje de er sammen med små pusekatter, og ikke menn ;) *MEOW*

• Liker 1
Skrevet (endret)

Om jeg ikke har observert fullt så ekstreme relasjoner som dette her, så har jeg ofte lurt på det samme som deg TS: Hvorfor holder kjekke, snille og flotte menn sammen med bitches from hell??

Hva er det med dere menn som gjør at dere tydeligvis liker å bli manipulert, herset med, ydmyket i full offentlighet og i det hele tatt ikke bli satt pris på? Får det dere til å yte ekstra når hun hele tiden er misfornøyd, nekter dere sex og generelt ser ut som hun sutter på en sitron halve dagen??

Jeg kommer aldri til å slutte å forundres over at ubehagelige og uhøflige partneres ser ut til å foretrekkes fremfor snille, flotte og høflige kvinner... :vetikke:

Hva er greia?

Endret av Suzy
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært en kjeftesmelle. Ikke sånn som du beskriver, jeg har feks aldri vært sjalu, men jeg ble bare så jævlig forbanna over at det ikke fantes noe som helst tak i den "mannen" jeg var sammen med. Ikke snev av ryggrad. Ikke noe bein i nesa. Ikke noe substans. Bare en kvapsete, geleklump som satt og sturet og syntes synd på seg selv til enhver tid uten å gjøre noe for å bedre tingenes tilstand.

Er så takknemlig for å ikke ha han i livet mitt mer. Grusomt slitsomt å være så sint.

Ja til menn som setter ned foten og har ambisjoner for sine egne liv, dere er flotte! :)

• Liker 4
Gjest Gorgonzola
Skrevet

Om jeg ikke har observert fullt så ekstreme relasjoner som dette her, så har jeg ofte lurt på det samme som deg TS: Hvorfor holder kjekke, snille og flotte menn sammen med bitches from hell??

Hva er det med dere menn som gjør at dere tydeligvis liker å bli manipulert, herset med, ydmyket i full offentlighet og i det hele tatt ikke bli satt pris på? Får det dere til å yte ekstra når hun hele tiden er misfornøyd, nekter dere sex og generelt ser ut som hun sutter på en sitron halve dagen??

Jeg kommer aldri til å slutte å forundres over at ubehagelige og uhøflige partneres ser ut til å foretrekkes fremfor snille, flotte og høflige kvinner... :vetikke:

Hva er greia?

Suzy - jeg tillater meg å anbefale et par tråder her inne som neppe er noen fasit men det skal ikke stikkes under en stol at det dukker opp ett og annet treffende godt poeng her i forhold til tema:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=525803&st=0&p=8638208&hl=+forhold%20+der%20+han%20+er%20+sjefen&fromsearch=1&#entry8638208

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=530920

Jeg har vært en kjeftesmelle. Ikke sånn som du beskriver, jeg har feks aldri vært sjalu, men jeg ble bare så jævlig forbanna over at det ikke fantes noe som helst tak i den "mannen" jeg var sammen med. Ikke snev av ryggrad. Ikke noe bein i nesa. Ikke noe substans. Bare en kvapsete, geleklump som satt og sturet og syntes synd på seg selv til enhver tid uten å gjøre noe for å bedre tingenes tilstand.

Er så takknemlig for å ikke ha han i livet mitt mer. Grusomt slitsomt å være så sint.

Ja til menn som setter ned foten og har ambisjoner for sine egne liv, dere er flotte! :)

Som sagt, det er noen gode poenger i tråder jeg har linket til.

Og du fornekter deg ikke AB, i forhold til hvem som er drittsekken, også i ditt tilfelle :sjokkert:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kona til en kompis av meg er akkurat slik som ts beskriver! En sikkelig sjefete og kjeftete kjerring! Hun er ekstremt sjefete og han får ikke lov til noen ting. Ikke får han lov til å ha jente venner (eller han kan ha hvis de har type og ikke er penere enn henne) ikke får han lov til å ha FB, ikke får han lov til å dra ut på byen med kompisene osv osv. Å alt han gjør er galt. Ingen ting er bra nok. Bare sutring og klaging fra henne. Ho er jo så ekstremt gretten. Får helt fnatt jeg. Å hvis hun ringer han (uansett når på døgnet) og han ikke tar tlf så er han utro i følge henne og da får han en skyllebøtte uten like når han kommer hjem. Tror ikke det får en dag hvor hun ikke kjefter på han. Stakkars fyr. Får så vondt av han. Ser jo åssen hun herser han rundt og hvor nedlatendes og frekk hun er mot han

Men han sier grunnen til at han er med henne fortsatt er kun pga barna. De har to gutter på 5 og 7 år. Han sier at hvis han våger å gå fra henne skal hun ta barna fra han. Da kommer han kun til å se de annen hver helg. Thats it. Skiller de seg så skal hun ha barna. Det er ikke snakk om noen annet. Så det er derfor han fortsatt holder ut med henne. Alt er liksom dødt da. Sexlivet og kommunikasjonen. Alt. Synes det er litt trist jeg men.

Skrevet

Haha, been there. Men man lever kun i ett slikt forhold, og jeg skylder på at det var mitt første :laugh:

• Liker 1
Skrevet

Kanskje slike menn sæder i bleia når de får kjeft? Litt sånne nervøse stakkarer som samtidig tenner på ydmykelsen, og sæder på seg av exitement når kona ydmyker de? Høres flott ut i tilfelle!

Skrevet

Hvordan holder du ut med slike venninner?

Skrevet

Kona til en kompis av meg er akkurat slik som ts beskriver! En sikkelig sjefete og kjeftete kjerring! Hun er ekstremt sjefete og han får ikke lov til noen ting. Ikke får han lov til å ha jente venner (eller han kan ha hvis de har type og ikke er penere enn henne) ikke får han lov til å ha FB, ikke får han lov til å dra ut på byen med kompisene osv osv. Å alt han gjør er galt. Ingen ting er bra nok. Bare sutring og klaging fra henne. Ho er jo så ekstremt gretten. Får helt fnatt jeg. Å hvis hun ringer han (uansett når på døgnet) og han ikke tar tlf så er han utro i følge henne og da får han en skyllebøtte uten like når han kommer hjem. Tror ikke det får en dag hvor hun ikke kjefter på han. Stakkars fyr. Får så vondt av han. Ser jo åssen hun herser han rundt og hvor nedlatendes og frekk hun er mot han

Men han sier grunnen til at han er med henne fortsatt er kun pga barna. De har to gutter på 5 og 7 år. Han sier at hvis han våger å gå fra henne skal hun ta barna fra han. Da kommer han kun til å se de annen hver helg. Thats it. Skiller de seg så skal hun ha barna. Det er ikke snakk om noen annet. Så det er derfor han fortsatt holder ut med henne. Alt er liksom dødt da. Sexlivet og kommunikasjonen. Alt. Synes det er litt trist jeg men.

Dette er jo et glimrende eksempel på hvorfor det er flest kvinner som tar ut skilsmisser. Det er fordi de er garantert å få hovedomsorgen for barna etterpå. I de statene i USA der delt omsorg er hovedregelen så er det alngt flere menn som tar ut skilsmisse enn i andre stater. Konsekvensene av skjevheten i makten over barna er altså at en lang rekke forhold ender opp med en kvinne som tar makten over mannen i forholdet fordi de begge vet at ved skilssmisse så taper han uendelig mye mere enn henne. Dette forteller også en hel del om at det ikke bare er fordi kvinenr er mest misfornøyde eller ser problemene før menne etc. etc. at det er de som oftest går. Det er i svært stor grad fordi mennene vet at de da går glipp av mesteparten av barnas barndom og barna ender opp med en elelr flere stefedre som vil ha mere innflytelse voer dem i hverdagen enn han selv. At folk ikke skjønner dette er for meg ubegripelig.

Skrevet

Er det noen som har sagt fra til noen sånne kvinner om hvordan folk ser oppførselen deres? Jeg blir så utrolig fristet til å si rett ut til damer jeg kjenner som herser med mennene slik at punkt en de er som TS beskriver og punkt 2 ALL rundt dem ser det og kommenterer det. Det er jo både sant og noe de fortjener og trenger å høre. Ingen wake up call ingen oppvåkning!

Gjest Visdommenstale
Skrevet

Alt er lys! Alt er fint! Alt er slik det skal være! Amen folkens! Perfekt energi symbiose i sving! Du får næyaktig på kornet det du sår!

AnonymBruker
Skrevet

Hvis mennenen "holder ut" er det vel strengt tatt ingen andres sak? Sånn egentlig?

Vet jo lite om hvordan forholdet er,selv om man observerer sjefete kvinnfolk.

Synes egentlig det er litt komisk og snodig at noen velger å henge seg opp i at opptatte menn er sammen med damene sine.

Er det litt sånn; "hvorfor er han ikke heller sammen med meg?"

• Liker 2
Skrevet

Det er vanskelig å vite hvordan forholdet er utenfra.

Men mennesker (menn og kvinner) som er konfliktsky og tålmodige kan strekke seg langt for å ha fred rundt seg. Samtidig som det ofte blir et større irritasjonsmoment hos parten som kanskje trenger litt friksjon for å kjenne på omgivelsene. Sånne forhold kan utvikle seg over tid, den konfliktsky skjønner ikke helt hvorfor det blir bråk og prøver unngå det - den andre skjønner kanskje ikke hvorfor det ikke er motstand og prøver å framprovosere det? Jeg tror også at en del av dette er ubevisst. Og at det lett eskalerer, samtidig som man blir "vant" til at det er slik det er.

Jeg synes ikke det å skjelle ut og kontrollere eller styre partneren er godtagbart enten det er den ene eller den andre som gjør det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som sagt, det er noen gode poenger i tråder jeg har linket til.

Og du fornekter deg ikke AB, i forhold til hvem som er drittsekken, også i ditt tilfelle :sjokkert:

Nei, du har helt rett, jeg fornekter ikke i det hele tatt, så hva er poenget ditt?

Skrevet

Den typen menn trenger den typen damer, og de gjør hverandre til det de er. Jeg var slik med min eks, han har en mor som alltid har vært sånn og han "satte meg i hespetre stillingen". Vanskelig å forklare, men for hver gang han tillot at jeg sjefet, dess mer sjefet jeg, og han trivdes med det.

Med min nåværende, som har egne meninger og som tør si ifra er det på en helt annen måte, kunne aldri forestille meg å ringe min nåværende x-antall ganger om natten, samt legge igjen sure emldinger fordi han ikke kan hente meg.. det har nok forekommet med eksen :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Nei, du har helt rett, jeg fornekter ikke i det hele tatt, så hva er poenget ditt?

Jeg tror han mente at du gjør som kvinner flest: skyver ansvaret og skylden over på mannen om forholdet du er i ikke fungerer, også når det er åpenbart at du selv ikke har oppført deg slik du burde. I dette tilfellet unnskylder du oppførselen din på feigeste vis ved å anklage exen din for å være veik, slik slipper du å måtte stå til ansvar for hespetreet som holder hus i skallen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...