Gå til innhold

Kadust sin gale verden.

KaDust

Anbefalte innlegg

Kjenner du noen som er dataingeniør da? Eller kanskje du kunne funnet noen? Så kunne du pratet med han/henne også :) Det er ofte lettere enn å bare surfe rundt :) Jeg har fått mye ut av å snakke med mennesker med erfaringene jeg er ute etter, i en sånn situasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner du noen som er dataingeniør da? Eller kanskje du kunne funnet noen? Så kunne du pratet med han/henne også :) Det er ofte lettere enn å bare surfe rundt :) Jeg har fått mye ut av å snakke med mennesker med erfaringene jeg er ute etter, i en sånn situasjon :)

Nei, kjenner ingen dataingeniører, og jeg tørr ikke ta kontakt med noen heller. :sukk: Så blir nok surfing på meg.

Hvilke arbeidsoppgaver har en dataingeniør egentlig?

Vanlige arbeidsoppgaver for en dataingeniør er å utvikle komponenter til datastyrte maskiner, vedlikeholde disse, samt montere og drifte. :) Dvs at vi lærer oss å programmere, vi lærer oss systemer osv. Dette gjør jo også at jeg bør bli raser i å lage nettsider :fnise:

Håper det går bra med lege, kurs og alt i dag :blomst:

Takk :klem:

Nå er jeg kommet hjem fra legen! Utrolig lettet er jeg, for han her var jo faktisk veldig koselig og lett å prate med. Mye bedre enn den forrige kjerringa jeg hadde på det andre legekontoret her jeg bor. Så vi prata litt om meg og mitt, så fikk jeg en midlertidig sykemelding så NAV slutter å mase. Så nå er jeg 100% sykemeldt frem til 23 mars, så fikser vi en mer gjeldene sykemelding når han har blitt litt mer kjent med meg. Han henviste meg også til psykolog, men det tar lang tid å få plass noe sted, så han ville at jeg skulle komme til han hvertfall annenhver uke fremover så jeg har noen å prate med.

Jo, også etter legen tok jeg meg en tur på dyrebutikken, da. Legekontoret er jo på storsenteret, så trengte bikkja mat. Så da fikk jeg kjøpt mat, men jeg kjøpte også litt tyggeben og div til han :rodmer: Så nå bør han få bedre tannhygiene!

Endret av KaDust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje veilederen din på kurset kan hjelpe deg å komme i kontakt med noen? :)

Så gode nyeheter ang. legen da! Så fint at han var lett å prate med, og du har godt av å snakke litt med noen! det vet du jo selv og :D Kanskje det er lurt å snakke med noen som ikke kjenner deg så godt også! Good job, Kaka!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun veilederen min ber meg jo tusen ganger daglig om at jeg må kontakte ingeniører selv. :fnise:

Mhm, det var godt. Men jeg har alltid slitt med psykologer. Har jo vært hos en del, og jeg slutter å gå etter få ganger. Sånn er det hver gang, fordi jeg HATER å brette ut om livet mitt og gå dypt og BLABLA. Pluss at det er ingen av de som gidder å bruke tid på deg, så å bli litt kjent først skjer ikke, så da bare graver de med en gang. Det synes jeg er ytterst ubehagelig. Så håper jeg får en som gidder å bruke tid på meg denne gangen, hvis ikke så gir jeg opp.

Takk, Votten :klem:

Men, jeg merker at jeg gjerne skulle hatt noen venner jeg kunne pratet med også. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt klart! Man trenger både venner, og noen som ikke kjenner deg!

Da krysser jeg alt jeg har på at denne legen først, også psykologen tar godt vare på deg! :) Jeg tror du vet innerst inne at du har godt av å brette ut litt også :)

Også har du jo oss da!

:klemmer: tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm, man gjør det.

Joda, har vel sikkert godt av å brette litt ut. Men når de skal drive å skrape opp i ting man egentlig har lagt bak seg, så ser jeg ikke poenget. Hva er vitsen med å få meg til å føle meg enda verre fordi man måtte åpne et gammelt sår som hadde grodd for lengst? Dessuten går det an å brette ut på en litt mer hyggelig måte, da! :sjenert:

Ja, har jo dere :klem:

KG :hjerte:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm, man gjør det.

Joda, har vel sikkert godt av å brette litt ut. Men når de skal drive å skrape opp i ting man egentlig har lagt bak seg, så ser jeg ikke poenget. Hva er vitsen med å få meg til å føle meg enda verre fordi man måtte åpne et gammelt sår som hadde grodd for lengst? Dessuten går det an å brette ut på en litt mer hyggelig måte, da! :sjenert:

Ja, har jo dere :klem:

KG :hjerte:

:fnise:

Fordi noen ganger så tror man at man har kommet over noe, men så har man ikke det allikevel, også går det og gnager uten at du vet at det er nettopp det som gjør deg lei deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så feeeil, Votten. :fnise: Jeg går jo rundt å tenker på det som plager meg og som gjør meg lei meg, og mye av det har ingenting med fortiden min å gjøre i det hele tatt.

Uansett, nå er jeg skikkelig irritert på A. Hun kom jo for å besøke meg, og for å være her til søndag. Så stikker hun av midt på natta for å ligge med en fyr, og nå kommer hun ikke tilbake tidsnok så vi rekker polet en gang, når det var det som var avtalen. -.-'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

hva slags kurs er det du går på igjen? disse nav kursene er litt sånn hit eller miss føler jeg, har selv gått datakortet der.

Det var teit det med venninna di! hun er jo på besøk til deg! ikke en random fyr hun skal knulle! :nei: kjenner jeg blir provosert av sånt!

kan jeg spørre hvor gamle dere er? husker jeg var helt imot å ha jentevenner da jeg var i tidlig 20-årene. var så mye drama, intriger og sånne ting - man blir jo dårlig av mindre :glare:

godt at legen var en positiv overraskelse i allefall! det er vanskelig å finne gode leger.. har selv samme opplevelser med psykolog som du har; har til og med møtt psykologer som mente jeg var for smart til å gå der :rolleyes:

Endret av Tingeling1983
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

hva slags kurs er det du går på igjen? disse nav kursene er litt sånn hit eller miss føler jeg, har selv gått datakortet der.

Det var teit det med venninna di! hun er jo på besøk til deg! ikke en random fyr hun skal knulle! :nei: kjenner jeg blir provosert av sånt!

kan jeg spørre hvor gamle dere er? husker jeg var helt imot å ha jentevenner da jeg var i tidlig 20-årene. var så mye drama, intriger og sånne ting - man blir jo dårlig av mindre :glare:

godt at legen var en positiv overraskelse i allefall! det er vanskelig å finne gode leger.. har selv samme opplevelser med psykolog som du har; har til og med møtt psykologer som mente jeg var for smart til å gå der :rolleyes:

:kose:

Jeg går på individuell karriereoppfølgning. Noe ala tilbake til jobb-kurset. Bare at det varer lenger (6 måneder, så jeg vil da ikke få noe sommerferie i det hele tatt :snurt:)

Ja, synes det var kjempeteit selv. Går i det minste an å si ifra! I stedet for at jeg må drive å ringe og høre.

Jeg blir snart 21, og hun blir vel 20. Trodde hun var litt mer moden enn hva hun viser seg å være. De eneste andre jentevennene jeg har er jo enten eldre enn meg selv, eller jenter jeg vokste opp med. (Ikke at jeg har så mange andre venner, egentlig. Er vel derfor jeg er med A også). Men er så vanskelig å finne ordentlige venner. :sukk: Spesielt siden jeg gjerne skal ha de eldre, eller hvertfall moden for alderen om de er på min alder. Orker ikke intriger og drama selv, blir for mye såpeopera for min del.

Ja, det var enda godt. :nigo: Jeg har jo legeskrekk egentlig, så puuh. :fnise:

Å herre. Psykologer som mener du er for smart til å gå der? Jah, nå er det jo slik at jo smartere mennesket er, jo lettere har det for å få psykiske lidelser faktisk. Så den var jo bare tragisk. :fnise: Jeg har fått høre noe lignende. Men det var "Nei, du har ikke ADHD fordi du er for smart". Altså, man kan ha medfødt hjerne selvom man har ADHD. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahha! Jeg er øh.. noen år eldre enn deg... :ler:

Veit akkurat hva du mener med drama og intriger.. Man vil helst slippe det når man har mere enn nok av annet styr i livet sitt.

Og ja, det er VEEELDIG vanskelig å finne ordentlige venner! Jenter er veldig kravstore og blir sjalu/misunnelig/sint for ingenting... :sukk: den dagen jeg finner ei venninne som ikke blir gal bare fordi jeg forsvinner litt under jorda (som jeg ofte gjør), da skal jeg være happy :nigo:

Nåja, i det minste får du jo litt penger for å gå på det kurset da. Var de kurspenga :lur: jeg hadde fokus på da jeg gikk på datakortet - jeg kan jo tre ganger så mye som de andre på kurset... så mesteparten av tida satt jeg bare å kjeda meg :tunge1:

Whaaat, du har ikke ADHD fordi du er for smart??? Reality check, en kompis av eksen min har ADHD, og det er fordi han er FOR smart. Han hadde høyere IQ enn oss andre tilsammen (minst) og han er typen som har sånn fotografisk hukommelse. Teiteste begrunnelsen jeg har hørt på lenge :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnet med det, navnet ditt sier alt :fnise:

Ja, pluss at jeg ser ikke poenget. Er da ikke så vanskelig å sette seg ned å prate som to voksne for å så bli enige om noe.

Vi er vel litt for kravstore, kanskje? Merket det på noen gamle venner, men de bare droppa jeg. I tillegg til kravstorhet, så er det jo mange som kun er vennen din når h*n trenger deg for trøst, eller noe annet du kan gi personen (status f.eks). Og så, om du trenger litt trøst, nei da er dere ikke venner lenger. :sur: Er det så vanskelig å være til støtte for hverandre? Man skal jo GI og TA.

Skjønner hva du mener :fnise: Jeg liker å gå litt under jorda selv, heldigvis er det ingen av de venninnene jeg har nå som tar seg nær av det. A kan bare bli litt usikker på om jeg liker henne eller ikke. Men nå er jeg litt usikker på det selv.

Jeg får bare 3000 i måneden :sukk: Jeg har jo mer utgifter enn det, så det går ikke så bra i lengden. Dessuten vet jeg ikke hva som skjer nå som jeg ble 100% sykemeldt. Får jo kun penger for dager jeg dukker opp, så vet ikke helt hvordan jeg skal fylle meldekortet mitt nå heller :klo:

:fnise: Ja, jeg fikk velge mellom datamodul eller treningsmodul. Jeg valgte gratis trening på senter med instruktør fremfor å sitte å kope på dataen og få oppgaver som jeg hadde lett utført på 2 minutter maks. Har sittet å sett litt på datamodulen, og om du kan litt pc så skjønner jeg godt at du satt å kjeda deg. :nigo:

:ler: De fleste med ADHD har høyere IQ enn andre, ja. Men er jo ikke alle man merker det på da, fordi de har en såpass stor grad at de ikke klarer å konsentrere seg eller få med seg noe som helst. Flere jeg gikk i klasse med som slet på den måten.

Husker jeg godta meg når de teste IQ'en da de sjekka for ADHD. 2 uker med forskjellige tester som tester deg på ALT. Jeg synes det hele var bare morro, jeg. :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heldig du som fikk velge. Vi kunne ikke velge vi :(

Synes det var lurt av deg å velge treningsdelen. Det hjelper veldig godt når man er deprimert. I hvertfall mere enn å sitte og glo i dataskjermen :gjeiper:

3000kr var da veeeldig lite. man får jo tusing mer om man går på sosialen??? tipper at det er der du må over om du blir hundre prosent sykemeldt og ikke kan dukke opp på kurs :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får en god helg Ka! :klem:

Selv om A spolerte pol-turen. :sur:

Takk, mia :klem:

Men jeg blir vel til å sitte å drikke vin alene - og da ender jeg vel opp med å synes synd på meg selv, slik at jeg får en enda verre dag. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...