AnonymBruker Skrevet 4. januar 2011 #1 Skrevet 4. januar 2011 Ja,det lurer jeg på.Jeg svarer alltid på chat selv.men har vært kort og forklart hvis jeg har vært opptatt med annen chat.Hva synes dere og hvorfor. Kom gjerne med dine erfaringer. hilsen ei som blir irretert over dette.
Fandenivoldsk Skrevet 4. januar 2011 #2 Skrevet 4. januar 2011 Tenker ikke over det.. er ikke alltid jeg svarer selv, hender jeg logger av fordi jeg glemmer meg osv. Det er tross alt bare Facebook:p
Lise_ Skrevet 4. januar 2011 #3 Skrevet 4. januar 2011 Jeg er glad jeg slipper problemet, jeg er nemlig ikke på chatten 97 prosent av tiden 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2011 #4 Skrevet 4. januar 2011 Jeg er glad jeg slipper problemet, jeg er nemlig ikke på chatten 97 prosent av tiden kan man være pålogget uten å være tilgjengelig på chatten?
Lise_ Skrevet 4. januar 2011 #5 Skrevet 4. januar 2011 kan man være pålogget uten å være tilgjengelig på chatten? Absolutt. du går inn på chatten, options, og så vis som avlogget ele noe
Gjest Sommertid Skrevet 4. januar 2011 #6 Skrevet 4. januar 2011 Jeg har alltid facebook åpen i en fane når jeg sitter med dataen, men legger veldig skjelden merke til når folk skriver til meg på chatten, så nei jeg synes ikke det er frekkt å ikke svare. Opplever ofte selv også at jeg ikke får svar. Når fork sitter med dataen holder de sikkert på med mye annet så jeg forventer ikke svar fra noen.
Gjest Rampunge Skrevet 4. januar 2011 #7 Skrevet 4. januar 2011 Hvorfor logger ikke bare dere av da? Jeg bruker kun chatten, og logger på chatten når jeg skal se etter om noen "spesielle" er pålogget. Foretrekker Skype, da facebookchat er like ustabilt som Eyjafjallajökull. 6
Pingting Skrevet 4. januar 2011 #8 Skrevet 4. januar 2011 Hvorfor logger ikke bare dere av da? Jeg bruker kun chatten, og logger på chatten når jeg skal se etter om noen "spesielle" er pålogget. Foretrekker Skype, da facebookchat er like ustabilt som Eyjafjallajökull. Jeg logges automatisk på chatten, og lar det være sånn fordi jeg nesten alltid legger merke til det hvis noen skriver til meg. Ellers blir jeg ikke fornærmet av at noen ikke svarer på chatten, da går jeg ut fra at de er vekk fra PCen, har mange faner åpne eller gjør noe annet på PCen etc. Jevnt over blir ikke chat oppfattet som like forpliktende som telefon o.l., tror jeg.
Gjest BabyBlue Skrevet 4. januar 2011 #9 Skrevet 4. januar 2011 Jeg har et liv utenom facebook, og er heldigvis ikke så besatt av dette nettfenomenet at jeg setter meg ned å griner bare noen ikke svarer på chatt... håper det samme gjelder andre, for jeg er ikke flink til å svare på chatten
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2011 #10 Skrevet 4. januar 2011 Nei, jeg synes ikke det er uhøflig å ikke svare på chat på facebook, eller andre steder for den sakens skyld. Selv er jeg stort sett ikke pålogget, rett og slett fordi jeg blir litt stressa av all piping og poping av chat om jeg er pålogget. Det er jo veldig koselig at folk har lyst til å prate med meg, men det hender det blir litt mye. Og selv om jeg ikke synes det er uhøflig om andre ikke svarer meg, så føler jeg meg "slem" om jeg ikke svarer andre... dobbeltmoralsk mot meg selv. Men har etterhvert funnet ut at jeg deler inn folk i grupper, slik at de jeg vet ikke chatter bare for å bable svada, har jeg i en gruppe som jeg har på, mens alle de som er mer bekjente, og som alltid er "på" så fort jeg logger meg på (mister litt pusten jeg, når jeg ikke engang rekker å snu meg før det kommer "hallo"..." haaaaaalllllooooooo.... ?") Da havner man rimelig fort på 'avlogget-lista'.. hehe.
Safira Skrevet 4. januar 2011 #11 Skrevet 4. januar 2011 Jeg synes ikke det er uhøflig men det kommer nok av at jeg ikke alltid svarer selv. Har som flere andre alltid facebook oppe i en fane så da hender det rett som det er at jeg enten glemmer at jeg er i en samtale med noen eller at jeg ikke merker det hvis noen prøver å ta kontakt. Det hender jeg logger av chatten hvis jeg vet at jeg ikke har tid til å snakke med noen.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2011 #12 Skrevet 4. januar 2011 Jeg har et liv utenom facebook, og er heldigvis ikke så besatt av dette nettfenomenet at jeg setter meg ned å griner bare noen ikke svarer på chatt... håper det samme gjelder andre, for jeg er ikke flink til å svare på chatten å ja,skal man ha et liv utenom også.Jeg bare lurte hva dere andre mente.. Uansett,kjekt å vite hvordan man logger seg av chatten.takk for tips
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2011 #13 Skrevet 4. januar 2011 Jeg har et liv utenom facebook, og er heldigvis ikke så besatt av dette nettfenomenet at jeg setter meg ned å griner bare noen ikke svarer på chatt... håper det samme gjelder andre, for jeg er ikke flink til å svare på chatten Jeg har et liv uten om dørklokka mi også, men jeg anser det likevel som normal høflighet å svare når noen ringer på. Eller når noen snakker til meg, selv om jeg har et liv utenom den personen. Tror kanskje det TS lurte på er hvor grensa for "høflig" går på facebook? 2
Cata Skrevet 6. januar 2011 #14 Skrevet 6. januar 2011 Nei, om noen ikke svarer så regner jeg bare med at de er opptatt med noe annet, eller at de er vekk fra PC'n. Selv pleier jeg stort sett å svare, enten fordi jeg ikke vil være uhøflig eller så fordi jeg faktisk har lyst på en prat, men tenker ikke at andre er uhøflige selv om de ikke svarer meg.
Timseh Skrevet 6. januar 2011 #15 Skrevet 6. januar 2011 Jeg er ofte avlogget nettopp fordi jeg ikke orker "mas" fra folk.
Gjest navnelapp Skrevet 6. januar 2011 #16 Skrevet 6. januar 2011 Eg gjer som HenLu, er som regel avlogga. Mykje enklare!
Gjesten Skrevet 6. januar 2011 #17 Skrevet 6. januar 2011 Jeg tror ikke jeg ville blitt fornærmet som sådan, men jeg synes i grunnen det er ganske unødvendig å være pålogget hvis du ikke har tenkt til å svare når folk skriver til deg. Så ja, jeg synes vel i grunnen det er litt frekt.
løvekvinnen Skrevet 28. januar 2011 #18 Skrevet 28. januar 2011 Jeg har alltid facebook åpen i en fane når jeg sitter med dataen, men legger veldig skjelden merke til når folk skriver til meg på chatten, så nei jeg synes ikke det er frekkt å ikke svare. Opplever ofte selv også at jeg ikke får svar. Når fork sitter med dataen holder de sikkert på med mye annet så jeg forventer ikke svar fra noen. Det samme gjør jeg. Holder på med mye annet når macen først er på så tenker ikke over at folk snakker til meg. Det betyr jo ikke at du er på datan selvom det står at du er pålogget heller..
Gjesten Skrevet 28. januar 2011 #19 Skrevet 28. januar 2011 Det samme gjør jeg. Holder på med mye annet når macen først er på så tenker ikke over at folk snakker til meg. Det betyr jo ikke at du er på datan selvom det står at du er pålogget heller.. Jo, det gjør jo egentlig det, det er jo hele poenget. Du kan jo logge av hvis du ikke vil snakke med noen.
løvekvinnen Skrevet 28. januar 2011 #20 Skrevet 28. januar 2011 Jo, det gjør jo egentlig det, det er jo hele poenget. Du kan jo logge av hvis du ikke vil snakke med noen. Det kan jeg, men det blir ikke til atjeg gjør det! Etterhvert kommer det jo opp en sånn måne..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå