AnonymBruker Skrevet 3. januar 2011 #1 Skrevet 3. januar 2011 Er det noen her som vet hvordan dette med dagpenger fungerer når man har mulighet ti å jobbe som vikar ved tilkalling? Jeg er akkurat ferdig som lærling. Jeg ANER ikke hvor mye jeg får jobbet ekstra før jeg får tatt fagprøven om et par mnd, det kan bli alt ifra 1-2 vakter i mnd og opptil 100%. Fra jul til nå har jeg ikke fått noen vakter! Finnes det ikke en ordning hos nav der man får dagpenger, men samtidig melder om hvor mange timer man evt har jobbet? Jeg kan jo ikke leve på bare 1-2 vakter feks...*stressa*
Snuskepuz1 Skrevet 3. januar 2011 #2 Skrevet 3. januar 2011 Er det noen her som vet hvordan dette med dagpenger fungerer når man har mulighet ti å jobbe som vikar ved tilkalling? Jeg er akkurat ferdig som lærling. Jeg ANER ikke hvor mye jeg får jobbet ekstra før jeg får tatt fagprøven om et par mnd, det kan bli alt ifra 1-2 vakter i mnd og opptil 100%. Fra jul til nå har jeg ikke fått noen vakter! Finnes det ikke en ordning hos nav der man får dagpenger, men samtidig melder om hvor mange timer man evt har jobbet? Jeg kan jo ikke leve på bare 1-2 vakter feks...*stressa* Får du dagpenger hos NAV, og jobber ved siden av. Uansett om det er 1 vakt eller 10 så kan du måtte betale tilbake summen du har fått av dem fordi du ikke har oppgitt det. Og om du oppgir det, så mister du retten til dagpenger for da er du ikke arbeidsledig lenger. Rart system, men det må vel være sånn. Var hvertfall det som skjedde med meg. Jeg fikk dagpenger og var arbeidsledig hos Nav og jobbet par-tre ganger i mnd på en bolig for funksjonshemmede og da det ble meldt ifra måtte jeg betale tilbake pengene jeg hadde fått i tidsrommet dette gjaldt. Så anbefales ikke
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2011 #3 Skrevet 4. januar 2011 Finnes det ikke en ordning hos nav der man får dagpenger, men samtidig melder om hvor mange timer man evt har jobbet? Jeg kan jo ikke leve på bare 1-2 vakter feks...*stressa* Jo, det er derfor man sender inn meldekort. Når man er registrert med dagpenger hos Nav fyller man ut ett skjema på nett hver 14. dag, hvor man skriver hvor mye man har jobbet. Har man jobbet noen få timer får man ett lite trekk i utbetalingen, men hvis du har jobbet mer enn 50% av din beregnede arbeidstid får du ingenting. Men for de fleste vil det si at de kan jobbe noen timer her og der, og tjene på det. For å ha krav på dagpenger på du fylle visse krav til inntekt tidligere år, og i forhold til oppsigelse. Har du ikke krav på dagpenger kan du ha krav på sosialstønad. Går man på det kan man også jobbe lite eller mye, men blir da trukket i stønaden, tilsvarende det man tjener.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå