Gå til innhold

7åring, mye hår på armene.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min sliter med en ting..

Hun har fryktelig mye hår på armene. Det er helt mykt dun-aktig, litt sånn babydun hår, på begge armene akkurat nedenfor albuene. Hun er 7 år gammel.

Jeg har prøvd å si at det er ingen som ser det, eller tenker på det, og at det er helt normalt..

Men på nyttårsaften skulle hun bort i selskap, og nektet å gå uten langermet jakke utenpå kjolen på grunn av hårene.

Hun har selvfølgelig sett at jeg har barbert legger og sånn, og vil nå at jeg skal ta vekk hårene hennes..

Det jeg lurer på er hva andre mener om dette? Kunne det vært en ide å vokse det bort??

Jeg er ikke spesielt happy for å gjøre det, men dette er noe som virkelig plager henne. Og det er kun de to flekkene på armene, ikke noe på bena eller andre steder.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS her..

Kan legge til at de er ca 3 cm lange..

AnonymBruker
Skrevet

hva med å prøve å klippe dem (siden de er såpass lange som 3 cm, de kan jo klippes ned til 1 cm med en liten, tynn hårsaks. ser bedre ut enn null hår vil jeg tro)?

• Liker 2
Skrevet

Dette tror jeg vil forsvinne av seg selv om ikke lenge. Har selv hatt en datter med stor hårvekst¨på armer og ben da hun var på samme alder som din, og dette forsvant helt av seg selv. Tror dette bare er for en periode, og at det er hormonelt betinget.

• Liker 5
Skrevet

Dette tror jeg vil forsvinne av seg selv om ikke lenge. Har selv hatt en datter med stor hårvekst¨på armer og ben da hun var på samme alder som din, og dette forsvant helt av seg selv. Tror dette bare er for en periode, og at det er hormonelt betinget.

AnonymBruker
Skrevet

Er datteren din tynn?

Jeg har selv en datter som er tynn, eller slank som vi kaller det. Hun har alltid hatt masse hår på både armer og legger. Detter er kroppens måte å sørge for å isolere huden siden de som er tynne mangler det spekklaget som normalt er isolerende.

Når datteren min var ca 13 år så ville hun begynne å barbere leggene, noe jeg synes var greit siden hun følte veldig på den sterke hårveksten. Hårene på armene har hun ikke begynt å fjerne enda da vi har snakket om at hun må være klar over at de kommer igjen, bare mørkere og stivere.

• Liker 2
Gjest Eurodice
Skrevet

Hun har fryktelig mye hår på armene. Det er helt mykt dun-aktig, litt sånn babydun hår, på begge armene akkurat nedenfor albuene. Hun er 7 år gammel.

Jeg har prøvd å si at det er ingen som ser det, eller tenker på det, og at det er helt normalt..

Men på nyttårsaften skulle hun bort i selskap, og nektet å gå uten langermet jakke utenpå kjolen på grunn av hårene.

Hun har selvfølgelig sett at jeg har barbert legger og sånn, og vil nå at jeg skal ta vekk hårene hennes..

Det jeg lurer på er hva andre mener om dette? Kunne det vært en ide å vokse det bort??

Jeg er ikke spesielt happy for å gjøre det, men dette er noe som virkelig plager henne. Og det er kun de to flekkene på armene, ikke noe på bena eller andre steder.

Jeg blir oppriktig oppgitt og bekymret for døtre av slike mødre som er fanatisk opptatt av å fjerne alt kroppshår, og overfører forakten for dette til sine SMÅ døtre. Er det rart i at mange av dagens unge jenter har massevis av problemer?

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir oppriktig oppgitt og bekymret for døtre av slike mødre som er fanatisk opptatt av å fjerne alt kroppshår, og overfører forakten for dette til sine SMÅ døtre. Er det rart i at mange av dagens unge jenter har massevis av problemer?

Er bare så enig med deg!

Gjest Eurodice
Skrevet

Er bare så enig med deg!

Takk! Det er godt at det er flere som ser galskapen.

Gjest Raindrops
Skrevet

Så TS er fanatisk opptatt av å fjerne alt kroppshår fordi hun barberer leggene? :klø:

Ikke at jeg synes det er greit med kroppshysteri, spesielt ikke i ung alder, men jeg kan ikke finne noen forakt for kroppshår i startinnlegget. Bare en bekymet mor som lufter tankene sine.

• Liker 10
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Så TS er fanatisk opptatt av å fjerne alt kroppshår fordi hun barberer leggene? :klø:

Ikke at jeg synes det er greit med kroppshysteri, spesielt ikke i ung alder, men jeg kan ikke finne noen forakt for kroppshår i startinnlegget. Bare en bekymet mor som lufter tankene sine.

Nei, du har rett. Jeg skulle ha presisert at jeg snakker generelt med utgangspunkt i dette innlegget. Uansett er det et faktum at yngre generasjoner, jenter/damer bruker en formue på kroppshårfjerning. Det eneste stedet hår er godtatt, er på hodet. Det er klart at denne kroppshårfikseringen påvirker også de aller yngste jentene.

Når det gjelder TS og datteren, ville vel ikke datteren hatt en tanke på håret på armene hvis hun ikke hadde sett at moren barberte bort hår.

Endret av Belladonna
  • Liker 5
Gjest Raindrops
Skrevet

Nei, du har rett. Jeg skulle ha presisert at jeg snakker generelt med utgangspunkt i dette innlegget. Uansett er det et faktum at yngre generasjoner, jenter/damer bruker en formue på kroppshårfjerning. Det eneste stedet hår er godtatt, er på hodet. Det er klart at denne kroppshårfikseringen påvirker også de aller yngste jentene.

Det er jeg helt enig i :)

Skrevet

Herregud da. Hadde skikkelig mye hår på armene selv, men det plaget meg ikke. Det er vel kanskje selvtilliten som har noe å si, så istedet for å barbere henne, burde du bruke tiden på å hjelpe henne med selvtilliten.

Begynte å barbere/vokse meg da jeg var 14 år. Men herregud da, 7 år?!? Hallo mor, nå må du våkne opp.

AnonymBruker
Skrevet

Har datteren din alltid hatt disse eller er dette noe nytt?

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Skjønner godt problemet. Har ei jente på 6 år som og har samme problem. Men hun har mye mørkt hår på armer, bein og tilogmed litt på rygg. Hun blir plaget pga dette! Og jeg syns det er VELDIG vondt å høre om! Prøver å si at det er helt normalt, men hva hjelper det når jeg får opp selvtilitten hennes også kommer desse fæle ungene å drar den ned!?

Så ja, skulle GJERNE hatt råd jeg og.

AnonymBruker
Skrevet

Det går an å ta det vekk med laser. Problem borte.

AnonymBruker
Skrevet

Herregud da. Hadde skikkelig mye hår på armene selv, men det plaget meg ikke. Det er vel kanskje selvtilliten som har noe å si, så istedet for å barbere henne, burde du bruke tiden på å hjelpe henne med selvtilliten.

Begynte å barbere/vokse meg da jeg var 14 år. Men herregud da, 7 år?!? Hallo mor, nå må du våkne opp.

Våkne opp til hva egentlig? Hva er det som er så farlig med å ta det vekk?

Noe galt med selvtilitten sier du? Hva om rett rett og slett ikke liker det? Det går ikke an å bare si at det er normalt og bla bla bla.

Det er ingen grunn til at man skal gå der med noe man er misfornøyd med når det skal noe så enkelt og lite til å bare ta det vekk.

• Liker 2
Skrevet

Det går an å ta det vekk med laser. Problem borte.

Nei, laser tar kun pigmenterte hår. Lyse hår på f.eks underarmer tas ikke. Funker KUN hvis hårene er mørke.

Ikke tukkle med de hårene! Jeg var også sånn som barn, og som 12 åring barberte jeg de, jeg tuller ikke hårveksten stor RETT UT i ÅREVIS etterpå (Jeg tok de bare en gang etter jeg så hva som skjedde og håpet at det skulle gå over hvis jeg aldri gjorde det mer, heldigvis var jeg tålmodig).De var helt lyse og "usynlige" men jeg så de jo, og fikk derfor denne "gode" ideen. Som voksen har jeg nesten ingenting på underarmene, heldigvis, bittesmå lyse dun.

La hårene være, utfallet kan bli MYE værre når det vokser ut igjen.

+ Tragisk at det i det heletatt vurderes at ett så lite barn skal begynne med hårfjerning. La henne heller ha en litt sjenert periode. Eventuelt forklar henne at det blir værre hvis man tukler med det. Før du vet ordet av det finner hun ut selv at hun skal låne høvlen din. Regner med at den ligger på badet hvor hun kan få tak i den.

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt problemet. Har ei jente på 6 år som og har samme problem. Men hun har mye mørkt hår på armer, bein og tilogmed litt på rygg. Hun blir plaget pga dette! Og jeg syns det er VELDIG vondt å høre om! Prøver å si at det er helt normalt, men hva hjelper det når jeg får opp selvtilitten hennes også kommer desse fæle ungene å drar den ned!?

Så ja, skulle GJERNE hatt råd jeg og.

Dere som skriker hysterisk opp om at mødrene dramatiserer barnas hårvekst...

Det finnes faktisk tilfeller hos små jenter med unormal hårvekst, å disse jentene legger selvsagt merke til det. Hvis jentene ikke reagerer på det selv så er det garantert noen andre som legger merke til det å gjør jenta oppmerksom på det.

Selvsagt vil da en liten jente føle seg annerledes, å hun vil da naturligvis spørre sin mor om de kan fjernes - hun vil ikke være annerledes.

Dere som skriker opp om mødre som lærer barna å ikke akseptere hårvekst, har nok aldri kjent problemet selv på kroppen, og dere har vel neppe barn som føler seg annerledes.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei, laser tar kun pigmenterte hår. Lyse hår på f.eks underarmer tas ikke. Funker KUN hvis hårene er mørke.

Ikke tukkle med de hårene! Jeg var også sånn som barn, og som 12 åring barberte jeg de, jeg tuller ikke hårveksten stor RETT UT i ÅREVIS etterpå (Jeg tok de bare en gang etter jeg så hva som skjedde og håpet at det skulle gå over hvis jeg aldri gjorde det mer, heldigvis var jeg tålmodig).De var helt lyse og "usynlige" men jeg så de jo, og fikk derfor denne "gode" ideen. Som voksen har jeg nesten ingenting på underarmene, heldigvis, bittesmå lyse dun.

La hårene være, utfallet kan bli MYE værre når det vokser ut igjen.

+ Tragisk at det i det heletatt vurderes at ett så lite barn skal begynne med hårfjerning. La henne heller ha en litt sjenert periode. Eventuelt forklar henne at det blir værre hvis man tukler med det. Før du vet ordet av det finner hun ut selv at hun skal låne høvlen din. Regner med at den ligger på badet hvor hun kan få tak i den.

Jada, la banet være full av komplekser :kjefte:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...