AnonymBruker Skrevet 3. januar 2011 #1 Skrevet 3. januar 2011 Mistet bestefaren min på lørdag, og han sto meg veldig, veldig nær. Jeg tok meg fri fra jobb i dag, siden jeg ikke følte meg i stand til å jobbe i det hele tatt. Jobber i kiosk, og det er heller ikke noe særlig å plutselig bryte ut i gråt foran kundene. Derfor lurer jeg, er det lov å bruke egenmelding i slike tilfeller?
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2011 #2 Skrevet 3. januar 2011 Ta deg en tur til legen i morgen, så får du sykemelding. Det er nok det beste. Tipper han kan tilbakedatere den til å gjelde for i dag også.
Gjest Eurodice Skrevet 3. januar 2011 #3 Skrevet 3. januar 2011 Mistet bestefaren min på lørdag, og han sto meg veldig, veldig nær. Jeg tok meg fri fra jobb i dag, siden jeg ikke følte meg i stand til å jobbe i det hele tatt. Jobber i kiosk, og det er heller ikke noe særlig å plutselig bryte ut i gråt foran kundene. Derfor lurer jeg, er det lov å bruke egenmelding i slike tilfeller? Har du ikke muligheter for velferdspermisjon? Er det privatdrevet kioskdrift uten spesielle avtaler?
Nynaeve Skrevet 3. januar 2011 #4 Skrevet 3. januar 2011 Tviler på det er direkte ulovlig. Det er jo en form for depresjon. Men det er nok mer vanlig å ta seg ut en fridag eller to.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2011 #6 Skrevet 3. januar 2011 Har du ikke muligheter for velferdspermisjon? Er det privatdrevet kioskdrift uten spesielle avtaler? Nei, det er ikke privatdrevet. Tenker jeg drar til legen i morgen, slik at jeg får en sykemelding ut uka hvertfall.
katt1 Skrevet 3. januar 2011 #7 Skrevet 3. januar 2011 Kondolerer. Ja legen vil gi deg den tiden tiden du trenger.
Snuskepuz1 Skrevet 3. januar 2011 #8 Skrevet 3. januar 2011 Først og fremst, kondolerer. Det er bare å dra til legen din, forklare situasjonen så blir du sykmeldt. Det ble jeg når jeg mistet bestevennen min i en ulykke.
Snuskepuz1 Skrevet 4. januar 2011 #9 Skrevet 4. januar 2011 Først og fremst, kondolerer. Det er bare å dra til legen din, forklare situasjonen så blir du sykmeldt. Det ble jeg når jeg mistet bestevennen min i en ulykke.
Gjest Charming Skrevet 4. januar 2011 #10 Skrevet 4. januar 2011 Jeg brukte egenmelding da min far havnet på sykehuset (ikke død). Er kun i en liten fast helgestilling - men det gikk bra det hvertfall uten at noen stilte spørsmål eller gjorde noe ut av det.
sussanne Skrevet 4. januar 2011 #11 Skrevet 4. januar 2011 Kondolerer! Det er lov å ta egenmelding i slike tilfeller. Men av egen erfaring vet jeg at 3 dager ikke er nok. Jeg anbefaller at du drar til legen for å ta ut en lengere sykemelding.
Wonders Skrevet 4. januar 2011 #12 Skrevet 4. januar 2011 (endret) kondolerer Jeg hadde gått rett på egenmelding. Jeg kan ta 14 dager egenmelding sammenhengende og det er hellig. Mormor var døden nær i julen, jeg dro tvert. Hadde fri, men om ikke hadde hun ikke klart seg ville jeg brukt mine 14 dager i 1. omgang. Endret 4. januar 2011 av Wonders
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå