Gå til innhold

Liker menn at jenta tar initiativ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For første gang i mitt 30 år gamle har jeg tatt mot til meg og kontaktet en jeg er veldig betatt av.

Jeg er ikke vandt til slik, og når sant skal sies så er jeg vandt til at menn først tar kontakt når dette eventuelt skjer.

Jeg tok mot til meg i dag, og fikk et blidt svar tilbake.

Mine venner sier at menn liker at jenter tar kontakt. Stemmer dette?

Nesten litt stolt av meg her. Har mannet meg opp så lenge, og gruet meg som en liten hund til svaret, eller at jeg ikke fikk svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En mann liker at ei jente viser en oppriktig og normal interesse.

Bare det ikke blir direkte sjekking. Det passer seg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de liker å føle seg ettertraktet og ønsket- på lik linje som med damene :) Gammel myte at det er mannfolk som skal jakte og at vi skal vær kostbare! :natti:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

de liker å føle seg ettertraktet og ønsket- på lik linje som med damene :) Gammel myte at det er mannfolk som skal jakte og at vi skal vær kostbare! :natti:

Nettopp! Vi er mennesker vi også, selv om enkelte kvinnelige brukere på KG får meg til å tro noe annet iblant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så gøy å lese.

Jeg følte jeg skrev en helt okey melding, som ikke var direkte sjekking heller, men som hintet forsiktig om at jeg likte han (veldig pakket inn siden jeg er såpass små-redd og uerfaren på dette området), også skrev jeg noe "dagligdags" i meldingen.

Jeg er overhode ikke den masete typen, men håper denne sms'en kan være en slags "åpning" for at han forstår at jeg kanskje kan ha interesse av han, da jeg tror han har interesse av meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått inntrykk av at menn ikke liker når jenta er den som kommer opp til fyren med ei latterlig pick-up line, som f.eks "hei du, tror du på kjærlighet ved første blikk eller skal jeg gå forbi igjen?", den type ting. Men når jeg var singel og skulle vise at jeg var interessert, gav jeg bare et flørtende blikk og så kom fyren opp til meg å snakket med meg :)

Men dette er helt klart inviduelt og forskjellig fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått inntrykk av at menn ikke liker når jenta er den som kommer opp til fyren med ei latterlig pick-up line, som f.eks "hei du, tror du på kjærlighet ved første blikk eller skal jeg gå forbi igjen?", den type ting.

Får da håpe at det er en del kvinner som ikke liker sånne linjer også :)

Må forøvrig lure litt på hvilket århundre vi lever i i blant. Hvorfor skulle ikke menn og kvinner skulle kunne være jevnbyrdige på sjekkemarkedet? Dvs. det er fristende å mistenke at det er slik at dersom man ønsker seg en kvinne som man kan dominere som mann, en kvinne som gjør husarbeid, stiller opp i senga når det er behov, og gjør som mannen vil, så vil man selvfølgelig ikke ha en kvinne som tar det første initiativet. Om man derimot tenker på kvinner og menn som jevnbyrdige vesener så ser det annerledes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forøvrig lure litt på hvilket århundre vi lever i i blant. Hvorfor skulle ikke menn og kvinner skulle kunne være jevnbyrdige på sjekkemarkedet? Dvs. det er fristende å mistenke at det er slik at dersom man ønsker seg en kvinne som man kan dominere som mann, en kvinne som gjør husarbeid, stiller opp i senga når det er behov, og gjør som mannen vil, så vil man selvfølgelig ikke ha en kvinne som tar det første initiativet. Om man derimot tenker på kvinner og menn som jevnbyrdige vesener så ser det annerledes ut.

Må kvinner og menn oppføre seg likt for å være jevnbyrdige?

Tradisjonelt har nemlig kvinner typisk andre styrker og svakheter enn oss menn.

Noe som IKKE betyr at kvinner og menn ikke er jevnbyrdige. Det er ofte en fordel å ha ulike interesser/styrker fordi da komplementerer paret hverandre med sine egenskaper. Altså at 1 + 1 = 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må kvinner og menn oppføre seg likt for å være jevnbyrdige?

Tradisjonelt har nemlig kvinner typisk andre styrker og svakheter enn oss menn.

Noe som IKKE betyr at kvinner og menn ikke er jevnbyrdige. Det er ofte en fordel å ha ulike interesser/styrker fordi da komplementerer paret hverandre med sine egenskaper. Altså at 1 + 1 = 3.

Så klart det er en fordel at man kan komplimentere hverandre - jeg elsker at kjæresten min kan ta seg av ting jeg ikke er like glad i selv, men som han liker. Jeg blir bare irritert når det plutselig skal handle om kjønnsroller. Man kan da utfylle hverandre selv om det ikke betyr at dama tar oppvasken og vasker, mens mannen skifter lyspærer og mekker ting? Ulike interesser defineres ikke av hva slags kjønn man har.

Jeg tror de aller fleste liker å få positivt oppmerksomhet, både jenter og gutter. Jeg sjekka opp kjæresten min selv, ellers hadde det aldri blitt noen framgang. Begge er veldig fornøyd med det i ettertid.

Endret av Airi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart det er en fordel at man kan komplimentere hverandre - jeg elsker at kjæresten min kan ta seg av ting jeg ikke er like glad i selv, men som han liker. Jeg blir bare irritert når det plutselig skal handle om kjønnsroller. Man kan da utfylle hverandre selv om det ikke betyr at dama tar oppvasken og vasker, mens mannen skifter lyspærer og mekker ting? Ulike interesser defineres ikke av hva slags kjønn man har.

Jeg tror de aller fleste liker å få positivt oppmerksomhet, både jenter og gutter. Jeg sjekka opp kjæresten min selv, ellers hadde det aldri blitt noen framgang. Begge er veldig fornøyd med det i ettertid.

Ja, er det naturlig for personen så er det greit.

Problemene kommer når kvinner skal oppføre seg som mannfolk selv om det ikke er naturlig for dem. Eller omvendt. Da har den såkalte likestillingen gått altfor langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, er det naturlig for personen så er det greit.

Problemene kommer når kvinner skal oppføre seg som mannfolk selv om det ikke er naturlig for dem. Eller omvendt. Da har den såkalte likestillingen gått altfor langt.

Jeg vet i alle fall at en del som typisk anses som kvinne-egenskaper er veldig unaturlige for meg - det har ingenting med likestilling å gjøre. Jeg er veldig glad for at jeg ikke var husmor på 50-tallet, jeg hadde fått sammenbrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet i alle fall at en del som typisk anses som kvinne-egenskaper er veldig unaturlige for meg - det har ingenting med likestilling å gjøre. Jeg er veldig glad for at jeg ikke var husmor på 50-tallet, jeg hadde fått sammenbrudd.

Hadde du vært husmor på 50-tallet så hadde du ikke visst av noe annet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler på meg at vi ikke skal diskutere dette så lenge og mye. Men hva som er "mannfolk" eller for den saks skyld "kvinnfolk" er vel ikke nødvendigvis en naturlig og gudegitt størrelse. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler på meg at vi ikke skal diskutere dette så lenge og mye. Men hva som er "mannfolk" eller for den saks skyld "kvinnfolk" er vel ikke nødvendigvis en naturlig og gudegitt størrelse. Eller?

Tja, alle kvinner har selvfølgelig både såkalte feminine og maskuline sider. Akkurat som alle menn har det samme.

Så da spørs det bare på fordelingen av feminine og maskuline sider på individnivå. Og der kan det selvfølgelig variere veldig mye.

Men ser man på gjennomsnittet i en befolkning, så blir det annerledes. Da vil naturlig nok de feminine sidene dominere hos kvinner og de maskuline sidene dominere hos menn.

Selv etter den såkalte likestillingen er det fortsatt slik. Mer eller mindre. Ettersom vi altså biologisk sett fortsatt er to ulike kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hogwash

Jeg synes du burde ta hintet og la være å svare på generelle spørsmål om menn Steinar. Ihvertfall la være å snakke som om det er på vegne av alle menn. Er jo ganske tydelig etterhvert at dine holdninger ikke gjenspeiler flertallet, ihvertfall her på forumet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du burde ta hintet og la være å svare på generelle spørsmål om menn Steinar. Ihvertfall la være å snakke som om det er på vegne av alle menn. Er jo ganske tydelig etterhvert at dine holdninger ikke gjenspeiler flertallet, ihvertfall her på forumet.

Jeg svarer ikke på vegne av alle menn. Jeg prøver bare å peke på hvorfor og hvordan mange menn kan oppfatte saker og ting, og dermed oppføre seg som de gjør.

Og jeg tviler sterkt på at menn som er her gjenspeiler gjennomsnittet av alle menn. Det gjør ikke jeg heller. Men det betyr ikke at jeg ikke kan se og forstå hvordan mange menn typisk tenker og reagerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...