Ruth Karen Skrevet 3. januar 2011 #1 Skrevet 3. januar 2011 Jeg har lenge vurdert å kjøpe meg et nytt vaffeljern, og siden jeg nylig gikk til innkjøp av kjøkkenmaskinen til KitchenAid kunne jeg tenke meg å matche med vaffeljernet derfra også. Imidlertid er dette et belgisk vaffeljern. Så det jeg lurer på er om det er mulig å bruke vanlig vaffelrøre i et belgisk vaffeljern, eller blir vafflene veldig rare da? Har også lest at det finnes to "typer" belgiske vaffler, er en av disse "lik" vanlige vaffler? På forhånd takk
Mixelite Skrevet 3. januar 2011 #2 Skrevet 3. januar 2011 Jeg har lenge vurdert å kjøpe meg et nytt vaffeljern, og siden jeg nylig gikk til innkjøp av kjøkkenmaskinen til KitchenAid kunne jeg tenke meg å matche med vaffeljernet derfra også. Imidlertid er dette et belgisk vaffeljern. Så det jeg lurer på er om det er mulig å bruke vanlig vaffelrøre i et belgisk vaffeljern, eller blir vafflene veldig rare da? Har også lest at det finnes to "typer" belgiske vaffler, er en av disse "lik" vanlige vaffler? På forhånd takk Kjøkkenmaskinen fra KitchenAid er knallbra Jeg har nettopp investert i en del ekstrautstyr til den etter å ha hatt "ren" maskin noen år. Vaffeljernet synes jeg virker utrolig stort og klumpete! -men ja, det går fint å steke vanlige vafler i belgisk vaffeljern. De blir helt som de andre, bare med plass til mer syltetøy ;-)(det blir større "dumper") og uten hjertefasong.
Ruth Karen Skrevet 3. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2011 Kjøkkenmaskinen fra KitchenAid er knallbra Jeg har nettopp investert i en del ekstrautstyr til den etter å ha hatt "ren" maskin noen år. Vaffeljernet synes jeg virker utrolig stort og klumpete! -men ja, det går fint å steke vanlige vafler i belgisk vaffeljern. De blir helt som de andre, bare med plass til mer syltetøy ;-)(det blir større "dumper") og uten hjertefasong. Er veldig fornøyd med kjøkkenmaskinen. Jeg fikk med endel ekstrautstyr på kjøpet, men har ikke prøvd det ennå. Det jeg liker med KitchenAid maskina er at man kan lage to vaffler på en gang uten at man får de firkanta vafflene. Har du prøvd å lage vanlige vaffler i belgisk vaffel-jern, eller har du hørt det fra andre?
Gjest Emera Skrevet 3. januar 2011 #4 Skrevet 3. januar 2011 Jeg har ett belgisk og ett hjertevaffeljern, og steker vanlige vafler i begge to alt etter hva jeg har lyst til. Funker helt fint, det.
Mixelite Skrevet 3. januar 2011 #5 Skrevet 3. januar 2011 Har du prøvd å lage vanlige vaffler i belgisk vaffel-jern, eller har du hørt det fra andre? Jeg har laget vanlige vafler i et vanlig belgisk vaffeljern. Det fungerte fint
Ruth Karen Skrevet 4. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 4. januar 2011 (endret) Så genialt at det funker! Har hørt fra fler at restultatet ikke kommer til å bli bra. Et skritt nærmere å kjøpe jernet jeg har lyst å Endret 4. januar 2011 av Ruth Karen
Mixelite Skrevet 4. januar 2011 #7 Skrevet 4. januar 2011 Så genialt at det funker! Har hørt fra fler at restultatet ikke kommer til å bli bra. Et skritt nærmere å kjøpe jernet jeg har lyst å Har de begrunnet det? Noen mener jo at vafler uten hjertefasong ikke er vafler. Andre synes kanskje at belgiske vafler blir i største laget? Eller at belgiske vafler skal være belgiske vafler og ikke norske vafler i belgisk vaffelfasong ;-) Smaken blir imho den samme, enten man steker vaflene i sånn eller slikt jern.
Ruth Karen Skrevet 4. januar 2011 Forfatter #8 Skrevet 4. januar 2011 Har de begrunnet det? Noen mener jo at vafler uten hjertefasong ikke er vafler. Andre synes kanskje at belgiske vafler blir i største laget? Eller at belgiske vafler skal være belgiske vafler og ikke norske vafler i belgisk vaffelfasong ;-) Smaken blir imho den samme, enten man steker vaflene i sånn eller slikt jern. Hehe...nei ingen begrunnelse. De hadde ikke prøvd det selv heller for å si det sånn. Derfor kom jeg her for å finne noen som faktisk hadde prøvd det selv
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2011 #9 Skrevet 7. januar 2011 Jeg synes ikke vafler i belgisk vaffeljern blir noe godt.. Det blir for mye innmat (kanskje litt dårlig forklart) og de blir seige. Skal kanskje nevne at jeg liker sprøe vafler. Liker man dem myke, så liker man kanskje dem fra belgisk jern. Jeg synes også belgiske vafler er vansklige å smøre på. Smør og syltetøy havner i klumper i gropene. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå