AnonymBruker Skrevet 3. januar 2011 #1 Skrevet 3. januar 2011 Overskriften sier vel sitt? Jeg søkte litt rundt på nettet, men fant bare gamle saker fra 02/03 og er ikke helt sikker på om dette gjelder nå i 2011. Så er det noen som vet om dette er lovlig? Hva med politiradio på nett? Takker for svar
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2011 #2 Skrevet 3. januar 2011 Overskriften sier vel sitt? Jeg søkte litt rundt på nettet, men fant bare gamle saker fra 02/03 og er ikke helt sikker på om dette gjelder nå i 2011. Så er det noen som vet om dette er lovlig? Hva med politiradio på nett? Takker for svar Hva i huleste skal du med en politiradio??
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2011 #3 Skrevet 3. januar 2011 Mine kilder sier at du har lov å ha den hjemme, men ikke lov å kjøre rundt med den i bilen. Politiet driver forøvrig å går over til å bruke digital kommunikasjon, siden radioen er så lett å avlytte, så det er ikke noe jeg ville investert penger på.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 3. januar 2011 #4 Skrevet 3. januar 2011 Jeg kjenner mange som har det hjemme. Man kan også laste ned podcast og få det inn via nettet. Men hva den vanlige mannen i gata skal med det, skjønner jeg ikke. Nysgjerrighet eller kanskje du er småkriminell?
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2011 #5 Skrevet 3. januar 2011 Jeg kjenner mange som har det hjemme. Man kan også laste ned podcast og få det inn via nettet. Men hva den vanlige mannen i gata skal med det, skjønner jeg ikke. Nysgjerrighet eller kanskje du er småkriminell? TS her. ah, du tok meg! Jeg er nok en av de småkriminelle som har huset fullt av div dop. Neida Har ei venninne som er helt opphengt i det der, så lurte vel bare på om det kanskje var hun som ble litt småkriminell av den grunn? Hehe
Sugerøret Skrevet 3. januar 2011 #6 Skrevet 3. januar 2011 lovlig å lytte ja men trodde Politiet hadde gått over til digitalt samband som ikke kan avlyttes
Larsern Skrevet 3. januar 2011 #7 Skrevet 3. januar 2011 'Politiradio' er bare et kallenavn på den kommunikasjonen som politiet sender over HF-båndet, dette frekvensbåndet er åpent å sende og lytte til for alle og enhver. Enkelte frekvenser, (f.eks de som politiet, brannvesenet, ambulansene og forsvaret bruker) er det selvsagt senderestriksjoner på, jfr post- og teletilsynet. Jaktradioer brukes ofte innen dette frekvensområdet. Nå blir det vel mer og mer vanlig at politiet bruker kryptert nett, spesielt i byene, eller rett og slett mobiltelefon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå