tante fiolett Skrevet 3. januar 2011 #1 Skrevet 3. januar 2011 Etter en stressende høst med mye sykdom, trenger jeg å "lade batteriene" på et varmt og deilig sted. Egentlig har jeg litt "charter-allergi", men kjenner at jeg ikke er helt klar for en stor opplevelsestur akkurat nå... Er det noen steder dere vil anbefale som er fint å reise i januar, men ikke fullstendig ødelagt av charterturisme? Har evt. også tenkt på enten Thailand eller Bali. Hvilke steder vil dere anbefale? Er januar en bra måned værmessig?
gladidag Skrevet 4. januar 2011 #2 Skrevet 4. januar 2011 Ta turen til Ko Lanta i Thailand... Dra ned til Pra ae eller Klong nin stranden, total avslapping:)Ko lanta guide
gard Skrevet 5. januar 2011 #3 Skrevet 5. januar 2011 Hei Det skal være ganske fint i Thailand værmessig i januar men noen av de meste populære plassene i Thailand er rene sydenplasser etterhvert. Var på Phuket ifjor og Krabi iår og det er så mange skandinavere der at en lett finner restauranter med svensk meny og Dagbladet/VG selges i kioskene. Ikke at det er noe galt i det...men bare så du er klar over det ;-) Hva med Cape Town? Nydelig by, god mat og vin, kombinasjon av fjell og strand, bra prisnivå og mer eller mindre ingen tidsforskjell. Her er et Cape Town reisebrev som kanskje kan gi deg et inntrykk av byen: http://gardkarlsen.com/Cape_Town_trip_report.htm
tante fiolett Skrevet 5. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 5. januar 2011 Takk for tips - tar gjerne flere! Foreløpig tror jeg Bali eller Thailand (og ikke Phuket og tilsvarende ) seiler opp på toppen av lista. Cape Town kan jo også sjekkes ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå