Gjest Snart alenepappa Skrevet 3. januar 2011 #1 Skrevet 3. januar 2011 Hei. Jeg er pappa til to barn på henholdsvis 11 og 14 år. Mammaen og jeg bor ikke sammen, og begge ungene har bodd hos henne frem til nå. Nå har eldstemann lyst til å flytte inn hos meg, og det synes jeg er greit. Jeg er imidlertid usikker på hvordan jeg skal gjøre det med tanke på flyttemelding, barnetrygd og skatteklasse 2. Kan noen hjelpe meg? Kanskje sette opp en punkt for punkt liste? Hilsen glad pappa!
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2011 #2 Skrevet 3. januar 2011 Bare å få meldt flytting til folkeregisteret med begge foreldres underskrift. Så skal i teorien alt gå av seg selv etter det.
Gjest En mann Skrevet 3. januar 2011 #3 Skrevet 3. januar 2011 Hei. Jeg er pappa til to barn på henholdsvis 11 og 14 år. Mammaen og jeg bor ikke sammen, og begge ungene har bodd hos henne frem til nå. Nå har eldstemann lyst til å flytte inn hos meg, og det synes jeg er greit. Jeg er imidlertid usikker på hvordan jeg skal gjøre det med tanke på flyttemelding, barnetrygd og skatteklasse 2. Kan noen hjelpe meg? Kanskje sette opp en punkt for punkt liste? Hilsen glad pappa! Foruten flyttemedling folkeregister. Du bør ha en klar avtale.Det finnes mange eksempler om du googler. Kost på deg advokat,det koster så lite hvis det blir problemer, Kan hende du får dekket noe advokat gjennom medl.skap arbeidstaker organisjoner. Barna bør få ha samvær sammen. Lykke til )
Gjest En mann Skrevet 3. januar 2011 #4 Skrevet 3. januar 2011 Foruten flyttemedling folkeregister. Du bør ha en klar avtale.Det finnes mange eksempler om du googler. Kost på deg advokat,det koster så lite hvis det blir problemer, Kan hende du får dekket noe advokat gjennom medl.skap arbeidstaker organisjoner. Barna bør få ha samvær sammen. Lykke til ) Glemte. Husk å søke NAV endring av barnebidrag. Skriftlig avtale setter NAV pris på. (ikke noe krav).
Gjest En mann Skrevet 4. januar 2011 #7 Skrevet 4. januar 2011 Og du må sende inn søknad om barnetrygd Ja mye å huske på,seff også barnetryden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå