lfcnino Skrevet 3. januar 2011 #1 Skrevet 3. januar 2011 Babyer kan lære å lese Jeg kom bare over denne saken, synes det var litt spennende egentlig. Hva mener dere, burde det finnes grense på hva man skal lære et barn? Min personelige mening: Jeg liker jo tanken på og lære opp ungen så tidlig som mulig, men at det finnes grenser, sånn at de ikke går glipp av mye av det som er gøy i barndommen. Jeg er selv 19 så jeg skal jo ikke si akkurat så mye siden jeg ikke har eget barn, og har ikke planer om det foreløpig så jeg stiller meg helt nøytral i denne diskusjonen Hva mener dere egentlig? kjør diskusjon (Beklage skriveleifer)
Muscae Skrevet 3. januar 2011 #2 Skrevet 3. januar 2011 Små barn elsker jo å lære, og de har et enormt potensiale til å lære nye ting. Så lenge det ikke er noe press fra foreldrene sin side, men bare en lek for barnet ser jeg ingenting galt i dette. Men jeg har også lært at for så små barn er det mer ordbildet de kjenner igjen, mer enn at de faktisk kan å lese. Noen unntak selvsagt, den jenta i videoen så ut til å kunne lese på ordentlig. Men de fleste småbarn vil for eksempel etterhvert lære seg ordbildet for navnet sitt og "mamma" og "pappa" lenge før de kan å lese.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2011 #3 Skrevet 3. januar 2011 Dette fungerer ikke for de aller fleste. Og jeg tror som ekspertene sier, at ungene ikke leser, men lærer seg ord utenat. Akkurat som de lærer seg å kjenne igjen en hund fra "prototypen" hund; Har fire bein, lang hale og sier vov".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå