Gjest Tanta Skrevet 3. januar 2011 #1 Skrevet 3. januar 2011 Feiret jul med tantebarna og familien deres i jula, og har tenkt hele romjula. Jeg har to tantebarn, som feiret jul med mor denne gangen. Far har ny samboer og to barn med denne (altså 4 til sammen) Er mulig jeg overreagerer, men små søsken og den eldste fikk gaver til godt og vel 2000 (om ikke mer) mens den mellomste fikk ett spill til 159 kroner (prisen sto på) H*n viste ikke noe reaksjon selv, men den eldste sa det flere ganger om kvelden. Lurte på hvorfor alle de andre fikk store/fine gaver og ikke dette barnet. Vi voksne klarte å holde fatningen, men jeg synes det er veldig sårt at det blir gjort slik forskjell på barna. Er jo ikke mitt bord, men har ragert på forskjellsbehandlingen flere ganger. Mellomste barnet blir utelatt i bursdager, får små eller ingen gaver. Mye kjeft hos far og samboer, og vi i familien reagerer også når barnet har vært der, da barnet er "skvetten" og redd av seg. Mor har tatt det opp med far ved flere anledninger, men avviser at han gjør forskjell. Barnet er snill som dagen er lang, det er de begge to, men jeg får rett og slett vondt av dette, og ønsker å gjøre noe. Er det noen som har et råd om hva tante kan gjøre i en slik situasjon. Tar de med på kino og har kosestunder så ofte jeg kan. Noen som har ett råd eller to??? Sett situasjoner som dette før?? Jeg ønsker virkelig at dette skal ordne seg.
Redbull Skrevet 3. januar 2011 #2 Skrevet 3. januar 2011 Eg har en venninne med to barn, å det eldste barnet fikk myyyye mer til jul av oss, enn det yngste. Eg kan begrunne det med at det yngste barnet er 5mnd og det eldste 3år. Eg vet ikke hvor gamle barna er, om den yngste har fått noe hun ønsket seg som var dyrt før, eller noe. Men er uansett merkeli med SÅ stor forskjell... Sjønner at det er sårt.
tåke Skrevet 3. januar 2011 #3 Skrevet 3. januar 2011 jeg synes asbolutt ikke at du overreagerer. synes det er helt riktig å reagere på denne saken. jeg vet rett og slett ikke helt hva du skal gjøre. intill videre kanskje moren kunne kjøpe noe som hun kan skrive "fra pappa" på? så ville ikke mellomste føle seg mindre verd.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2011 #4 Skrevet 3. januar 2011 alle barn askal behandles likt.men mine fekk ulik prisklasse i år fordi eldstegutten fekk pc.far kjøpte da større gaver til dei 2 andre som dei ønska seg.så forsjellen blei ikkje merkbar.hadde også 2 barn til som feiret jul med oss i år.desse fekk alle likt fra nissen og foreldre gavene ble jo forsjellig ..men unger har ulike ønsker og man gir ikkje gaver med prislapp på uansett.vist barnet fekk noe som var svert ønsket spiller ikkje prisen noen rolle vel?
Gjest Tanta Skrevet 3. januar 2011 #5 Skrevet 3. januar 2011 Barna er 8 og 12 år, så de vet hva verdier er. Spillet var ett utgått gammelt pc spill (ikke noe bra)Det yngste barnet føler seg til tider ikke ønsket av fra, uten at det har gjort noe for å utløse dette. Det er vanskelig å se på alt dette. Men barnet selv sier ikke noe om det, i frykt for at andre skal bli lei seg/evt vise at det tar seg nær av å bli oversett. Jeg har vurdert å ta det opp med faren og samboeren hans, men mor har jo prøvd de didte 4 årene uten å lykkes, så det er ikke lett. Synes bare det virker onskapsfult
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2011 #6 Skrevet 3. januar 2011 Barna er 8 og 12 år, så de vet hva verdier er. Spillet var ett utgått gammelt pc spill (ikke noe bra)Det yngste barnet føler seg til tider ikke ønsket av fra, uten at det har gjort noe for å utløse dette. Det er vanskelig å se på alt dette. Men barnet selv sier ikke noe om det, i frykt for at andre skal bli lei seg/evt vise at det tar seg nær av å bli oversett. Jeg har vurdert å ta det opp med faren og samboeren hans, men mor har jo prøvd de didte 4 årene uten å lykkes, så det er ikke lett. Synes bare det virker onskapsfult Går han kanskje rundt og innbilder seg at den ungen ikke er hans...? Sånn idiotoppførsel hadde jeg BRØLT ut av ham kan jeg fortelle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå