Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Målte meg hos change idag og ble lettere sjokkert,trodde jeg var en 75b ,men det viser seg at jeg er en 70d eller 65f !

Skjønner ikke at det er mulig jeg altså,flere som har målt mye større enn dere egentlig trodde dere var?

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan blir man målt?

Må man være naken på overkroppen?

Skrevet (endret)

Hvordan blir man målt?

Må man være naken på overkroppen?

Nei, du skal ha på vanlig BH (ikke sportsBH eller BH med fyll) :)

Jeg visste lenge at jeg brukte feil størrelse. 85DD når jeg egentlig skulle ha 75H, siden jeg ikke hadde råd til BH'er i rett størrelse. Investerer sakte men sikkert i nytt undertøy i rett størrelse nå, da.

Endret av Antlers
Skrevet

Haha, jepp! Trodde jeg var en 85 C (dog passet disse bh'ene fryktelig dårlig, men fant ingen som passet bedre)

På Change målte de meg til 75 G!!! Trodde ikke jeg hadde SÅÅÅÅ store, men har visst det.. :sjenert:

De måler utenpå klærne, tar 5 sekunder, så absolutt verdt å få gjort!

AnonymBruker
Skrevet

De måler utenpå klærne, tar 5 sekunder, så absolutt verdt å få gjort!

Utenpå undertrøye eller må man ta av det og kun måle når man har på BH?

Jeg spør fordi jeg er veldig overvektig og liker ikke at andre ser enkelte deler av kroppen min.

Skrevet

Utenpå undertrøye eller må man ta av det og kun måle når man har på BH?

Jeg spør fordi jeg er veldig overvektig og liker ikke at andre ser enkelte deler av kroppen min.

De måler med klær på:)

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg har ikke besøkt så mange undertøyforretninger (har funnet min lokale favoritt), men de fleste lar deg nok beholde undertrøyen under måling hvis du insisterer. På ordentlige undertøybutikker har de sett alle mulige kroppsfasonger før, hvis det kan være noen trøst. Husk at mye av kundegruppen deres er de av oss som ikke akkurat finner undertøy hos HM!

På "min" butikk er de opptatt av at undertøyet sitter riktig, så de ber om å få se når jeg har fått på meg BH-en. Det er utrolig hvor mange ganger jeg selv har trodd undertøyet var ok, mens undertøydamene kommer trekkende med noe som etter prøving viser seg å være langt bedre! Da ser de riktignok magefettet mitt i all sin prakt, men på den annen side gir riktig undertøy bedre kroppsholdning og en slankende effekt. Så lenge undertøyet har den effekten gjør det meg lite at et par middelaldrende damer har sett hvordan kroppen min egentlig ser ut :)

• Liker 2
Skrevet

Målte meg hos change idag og ble lettere sjokkert,trodde jeg var en 75b ,men det viser seg at jeg er en 70d eller 65f !

Skjønner ikke at det er mulig jeg altså,flere som har målt mye større enn dere egentlig trodde dere var?

Så moro å se at du har vært hos Change og fått målt deg!:)

Jobber selv på Change nemlig, så vet alt om hva du snakker om =)

Har engang vært somd eg jeg også og gått med TOTALT feil BH-størrelse, og så raskt jeg fikk den riktige størrelsen så ble ja, livet rett og slett bedre!! : )

Derfor oppfordrer jeg alle til å ta turen innom en av våre mange butikker for å få målt størrelsen sin! det er SÅ viktig ikke bare for utseende og kvalitet, men også for komfort og selvfølelse!

=)

Skrevet

Jeg har ikke målt meg på butikk, men har målt meg her hjemme og brukt bhkalkulatorer på nett. Første gangen jeg målte gjorde jeg det toppløs og kom fram til at jeg bruker 85A. Men det stemte i hvert fall ikke, da jeg tidligere har brukt 80D og de har vært for små.

Nå prøvde jeg å måle igjen med BH og får opp 90E. Ville trodd at det er målene du tar uten klær på som vil være mest riktige, samtidig kan jeg ikke skjønne hvordan en A-cup liksom skal passe meg.

Kanskje jeg målte feil første gangen? Hmm, får ta meg en tur på Change få profesjonelle til å gjøre det på meg ;p

Skrevet

Jeg har ikke målt meg på butikk, men har målt meg her hjemme og brukt bhkalkulatorer på nett. Første gangen jeg målte gjorde jeg det toppløs og kom fram til at jeg bruker 85A. Men det stemte i hvert fall ikke, da jeg tidligere har brukt 80D og de har vært for små.

Nå prøvde jeg å måle igjen med BH og får opp 90E. Ville trodd at det er målene du tar uten klær på som vil være mest riktige, samtidig kan jeg ikke skjønne hvordan en A-cup liksom skal passe meg.

Kanskje jeg målte feil første gangen? Hmm, får ta meg en tur på Change få profesjonelle til å gjøre det på meg ;p

Jeg anbefaler virkelig at du tar turen på Change, for da får vi garantert målt den riktige størrelsen din! :D

Skrevet

Oh yes.

Har pleid å bruke 75C, som jeg har syntes har vært forholdsvis greit, men ikke helt perfekt. Men trodde jeg hadde ganske riktig størrelse. Ble målt til 70DD hos Change, og det satt som støpt på kroppen.

Men puppene mine er nok dessverre ikke noe større enn før altså :fnise:

Har også prøvd å måle selv og bruke slike kalkulatorer på nettet, men da kom jeg frem til 80B, og det passet nå helt klart dårlig.

Skrevet

Wæææ.

Av ren nysgjerrighet tittet jeg på Bh guiden til Change, og nå er jeg enda mer forvirret. Målte stramt til 76 under brystet, og 94 uten å stramme over. Og får 70F som resultat :haar:

Butterfly: kan du forklare litt mer? :sjenert:

Skrevet

Jeg har alltid brukt 70B, men når de målte meg på Change var jeg en 65D(D). Det er mye mer behagelig, som en helt ny verden. At jeg ikke gjorde det før :)

Skrevet

Dere har ikke større størrelse enn før, bare en annen størrelse enn før ;)

Skrevet (endret)

Dere har ikke større størrelse enn før, bare en annen størrelse enn før ;)

Den riktige størrelsen enn tidligere hvertfall. Puppene har jo ikke vokst på en måling, men jeg tror alle kvinner burde måle seg for å få riktig størrelse. Man merker en forskjell.

Den ansatte som målte meg sa at når man går ned i omkrets, så går man som regel opp i cup. Så en som har, som meg D(D), trenger ikke nødvendigvis ha store pupper :)

Endret av ninuska_
Skrevet

Hehe, nei jeg ser heller ikke puppene mine som store. Helt normale i grunn, og er fornøyd med det :)

Skrevet

Wæææ.

Av ren nysgjerrighet tittet jeg på Bh guiden til Change, og nå er jeg enda mer forvirret. Målte stramt til 76 under brystet, og 94 uten å stramme over. Og får 70F som resultat :haar:

Butterfly: kan du forklare litt mer? :sjenert:

heisann!:)

Slik jeg har lært å måle så skal man ta tallet man får under brystet ( hos deg 76) - gå ned til nærmeste str i omkrets, altså 75 og så enda et hakk ned, altså til 70 om man skal få korrekt str rundt. Deretter så har du målet over bysten (hos deg 94) hvor du skal trekke fra målet under bysten (76). Da får du 94 - 76 = 18. Og på målebåndet vårt har vi mål som sier (husker ikke korrekt uten å titte på målebåndet) f.eks 7-12 cm= D cup, 11-15 cm= DD, 15-18 cm= E cup osv.. så slik kommer man da frem til din str som er 70 F. Håper du ble litt klokere nå =)

Skrevet

Njaa... Stusset egentlig mest over at de i butikken anbefalte DD mens nettkalkulatoren deres sier F.

De målte riktignok kun under brystet, og foreslo å prøve DD siden jeg vanligvis brukte C. Og den satt jo helt perfekt. Kan ikke se for meg noe annet enn at F ville blitt altfor stort.

Og en helt annen ting, hvorfor har man en størrelse DD? Hvorfor går det ikke rett til E? Mye rart å lure på rundt dette med BH-størrelser. Det er jo en hel vitenskap i seg selv :smilorange:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...