Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2002 #1 Skrevet 6. mai 2002 Har stusset en stund over at vi ennå ikke har fått invitasjon til et bryllup hvor min kommende mann skal være forlover. Men da jeg pratet med "bruden" i dag så fikk jeg vite hvorfor. Hun pratet om at folk var så lite flinke til å gi tilbakemelding om de kom eller ikke, enda fristen hadde gått ut. Så sa jeg at kanskje det har gått noe galt med postgangen for vi har ikke fått noen invitasjon. Nei men vi skulle da ikke få invitasjon - Vi var jo en selvfølge at kom! Er dette vanlig? Jeg blei faktisk ganske skuffet. Selv om vi selvfølgelig kommer i og med at samboeren min skal være forlover, så hadde det da vært hyggelig å fått en skriftlig invitasjon. Hilsen nå anonym.
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2002 #2 Skrevet 6. mai 2002 Herremin gud assa..... det er jammen meg ikke rart at et bryllup koster skjorta.... når til og med partneren til forloveren forventer å få et flott kort med inivtasjon til bryllupet. Man kan få fnatt av mindre om hva som foregår på disse bryllupssidene. Skjerp dere jenter, kom ut fra denne sullingen av en drømmeverden.... dere er jo som 7 år gamle jenter som leker med barbidukker. Du er velkommen i brylluppet .... kan du ikke glede deg over det da.... det er vel det som betyr noe?
Montezuma Skrevet 6. mai 2002 #3 Skrevet 6. mai 2002 Hei! Foreslår at du glatt ignorerer innlegget til anonym, som åpenbart har en dårlig dag i dag..... Er helt enig med deg, jeg, og har derfor sendt invitasjoner til hver eneste en, t.o.m. våre barn og foreldre. Mange er spent på hvordan den ser ut, og de fleste sparer på dem i ettertid. Dessuten er det gøy, når man velger å ha alle trykksakene i samme stil, at folk kan spare på alt sammen og ser at det er en "serie". Det er jo hensikten?! Jeg har aldri blitt bedt i bryllup uten invitasjon, da hadde jeg gått og bedt om en! Klem, 12
scorpion73 Skrevet 6. mai 2002 #4 Skrevet 6. mai 2002 Vi har sendt invitasjon til alle vi og, tom, foreldre og forlovere. To invitasjoner utgjør ikke store summen, og forloverne vil jo gjerne ha disse som minner.12
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2002 #5 Skrevet 6. mai 2002 Nei da, to ekstra innbydelser koster ikke all verden....men totalkostnadene til et bryllup blir gedigne blant annet fordi alle forventer ditt og datt. Er det ingen som tenker på at de som arrangerer bryllupet kanskje ikke har så mye penger til å gjøre alt så perfekt som gjestene forventer? Er det ingen som har fortsåelse for at de som holder bryllupet kanskje vil prioritere å bruke pengene til andre ting som gjestene vil få glede av på festen? Jeg sier det igjen.... det er en sånn barnslig oppførsel på disse bryllupssidene at det er helt forferdelig. Mange her oppfører seg som en gjeng bortskjemte unger.
HMSP Skrevet 6. mai 2002 #7 Skrevet 6. mai 2002 Vi har sendt innbydelser til alle. Det er riktignok ikke alle vi har sendt dem til, men det er fordi vi ønsker å overlevere dem personlig. Hvis, og jeg sier HVIS, man ønsker å redusere antall innbydelser ville jeg nå allerførst ha informert dem dette ville ramme og hørt hva de mente og forklart saken for dem. Jeg ville OGSÅ hatt en samtale hvor jeg formelt innviterte og hørte at de ønsket å komme. Jeg ville ALDRI latt vær å sende og antatt at folk kom, uavhengig av "jobb" i bryllupet.12
CEL. Skrevet 6. mai 2002 #8 Skrevet 6. mai 2002 Jeg er helt enig med HMSP! Man bør i alle fall gi beskjed til de det gjelder! Vi skal sende til alle, fra foreldre til gammeltanter. Til anonym: å sende ut invitasjoner trenger ikke å være så dyrt! Hvis man ikke har råd til skikkelig fancye bestilte invitasjoner kan man jo lage selv. I stedet for å sende invitasjonene til alle kan man samle opp de som skal til samme område i en konvolutt og la noen dele de ut der? 12
Cr@sh Skrevet 6. mai 2002 #9 Skrevet 6. mai 2002 Helt enig med stort sett alle av dere. Jeg har også sendt ut innbydelser til alle som er velkommen i bryllupet, og ikke tatt det forgitt at noen vet de er invitert. Selv foreldrene våre har fått, da vi vet hvor koselig de syntes det er. Dessuten er det koselig å ha som et minne. Det er jo ikke hver dag man gifter bort en datter/sønn...12
Nephilia Skrevet 7. mai 2002 #10 Skrevet 7. mai 2002 Jeg funderte også på om jeg skulle sende til forloveren, ettersom det er en selvfølge at hun kommer. Men så begynte jeg å tenke på at mannen hennes ikke egentlig er en selvskreven gjest. Dermed ble det innbydelse på dem også. Og vi sendte egen innbydelse til de som skal være brudepiker og svenn. Foreldrene våre derimot har ikke fått noen innbydelse, fordi det vil se litt dumt ut at brudeparets foreldre inviterer brudens/brudgommens foreldre til bryllup... Man inviterer jo ikke seg selv...12
Cr@sh Skrevet 7. mai 2002 #11 Skrevet 7. mai 2002 Det e sant som du sier ovenfor, man inviterer jo ikke seg selv. Men i vår innbydelse er det brudeparet som innber, og da blir det noe annet...
Ada=) Skrevet 7. mai 2002 #12 Skrevet 7. mai 2002 Jeg ville tatt det som en selvfølge at alle som ble bedt fikk invitasjon (Inkl forlovere!!) At foreldrene også får en invitasjon synes jeg også er på sin plass, siden vi har lagt mye arbeid i invitasjonene, og det er SÅ koselig for foreldre å ha dette som et minne =) På invitasjonene til foreldre skrev vi "hilsen brudeparet", mens vi skarev foreldrenes navn på de andre innbydelsene.
diddi Skrevet 7. mai 2002 #13 Skrevet 7. mai 2002 Ja, jeg er enig i at det er mest vanlig å sende invitasjon til alle. Så har de skriftlig tid og sted. Det er lett å glemme klokkeslett, uansett om man har en "viktig" rolle i bryllupet eller ikke. Også er det hyggelig!!!
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2002 #14 Skrevet 7. mai 2002 Det er en selvfølge og helt naturlig å sende invitasjon til alle, synes nå jeg. Jeg hadde ikke møtt opp i et bryllup uten invitasjon. Vi har sendt til foreldre, søsken, forlovere etc selv om de er selvskrevne gjester. Til og med mine små nieser har fått, og stolte ble de! Anonym øverst oppe her har nok fått dårlig samvittighet for nettopp ikke å ha sendt til alle - sikkert derfor den sure meldingen....? -M-
Frøya*0803 Skrevet 7. mai 2002 #15 Skrevet 7. mai 2002 Alle våre gjester får innbydelse. Jeg trodde det var en selvfølge, jeg.. Og da slipper man jo at slike misforståelser oppstår.12
Augustbrud02 Skrevet 7. mai 2002 #16 Skrevet 7. mai 2002 Vi sendte innbydelse til absolutt alle; foreldre, forlovere og toastmaster. Vi synes det var naturlig og hyggelig å kunne sende ut innbydelser til alle sammen, og noen innbydelser fra eller til spiller vel ingen rolle for brudeparet rent økonomisk? Dessuten satte alle sammen veldig stor pris på innbydelsene, så det var skikkelig koselig synes vi!12
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2002 #17 Skrevet 7. mai 2002 Jeg trodde også det var vanlig å sende ut invitasjon til alle. Men når det er sagt; dette er da ingen stor greie! Jeg får helt angst når med tanke på mitt eget forestående bryllup når jeg ser hvor mye småting folk her inne tar på vei for!!! Vær litt rause da, ta ting litt som det kommer!!!
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2002 #18 Skrevet 7. mai 2002 Nemlig siste annonym over her. Det er helt greit at folk ønsker å gjøre sitt bryllup så perfekt som overhodet mulig .... slik de har drømt om at det skal være. Men de samme personene legger jo dette som en "mal" til hvordan andre bør gjøre det når de skal ha bryllup.... Alle kanskje ikke vil ha det slik som dere selv mener det skal være..... og dere bør akseptere at andre gjør ting annerledes uten å syte og klage.
Cilie2003 Skrevet 7. mai 2002 #19 Skrevet 7. mai 2002 Selv ønsker jeg å sende til absolutt alle jeg ønsker at skal komme, og jeg forstår på en måte at anonym1 ble litt snurt. Men anonym 2 - DU BURDE SKAMME DEG!!!!! Jeg synes helt ærlig at det er FEIGT å hogge til på den måten du gjør og ikke tørre å inrømme hvem du er. Dessuten så er det vel ikke opp til deg å avgjøre hvordan folk skal få lov til å reagere. Du synes tydeligvis at vi er en gjeng med drittunger og da skjønner jeg helt ærlig ikke at du gidder å være her inne!! Høres nesten ut som om du må finne deg en side som heter "grinete kvinnfolk" og ikke en bryllupsside. Her inne er det mennesker med MASSE følelser i sving som seg hør og bør i en sånn tid, og da synes jeg helt ærlig ikke noe om at du oppfører deg på den måten!!!! Cilie2003
camie Skrevet 7. mai 2002 #20 Skrevet 7. mai 2002 Hmrpf! "anonym" denne er til deg! Du kan da nødig ikke synes disse sidene er så barnslig som du mener dem er, siden du befinner deg her inne? de må da være av noen interesse siden du har tid til å kritisere og komme med slik ugjennomtenkt "pjatt". Har du ikke noen konstuktiv og fornuftig kritikk å komme med, bør du kanskje vurdere å holde det for deg selv?! Jeg synes det er helt i orden at folk kommer med kritikk eller ros, men da bør det være mål og mening med det som blir sagt! _________________ 1212[ Dette Innlegg er endret av: camie den 2002-05-07 23:26 ]
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå