HopelessFear Skrevet 3. januar 2011 #1 Skrevet 3. januar 2011 Jeg skal komme i form, koste hva det koste vil! Må meddele at jeg ikke har vært særlig aktiv etter et par operasjoner i forbinelse med kronisk sykdom(rundt 11-13 års alderen.), så jeg er veldig, veldig langt nede fysisk. Har ikke mulighet til å gå på noe treningssenter, så det må være egen trening. Noen tips og forslag å komme med? Jeg har ikke lyst til å være noen lat sofagris mer.
Gjest Adera Skrevet 3. januar 2011 #2 Skrevet 3. januar 2011 Vel, du kan begynne med å gå turer I skog og mark, i varierende terreng. Sykling eller svømming er også god trening 1
HopelessFear Skrevet 3. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2011 Sykling blir vel litt vanskelig når det er over en halvmeter med snø. Og svømming må skje i ferskvatten, noe som også kan bli litt problematisk pga kulda.
SmallTalk Skrevet 3. januar 2011 #4 Skrevet 3. januar 2011 Nå som det er vinter kan du starte med å gå på ski. Har du ikke ski, så får du alltids kjøpt noen billige, og snøen har du rett på utsiden av døra. God trening for absolutt hele kroppen, og du finner nok mange muskler du ikke visste du hadde. 1
Gjest strykebrett Skrevet 3. januar 2011 #5 Skrevet 3. januar 2011 Jeg har ordnet meg slik at jeg har flere alternativer. Enten tar jeg en joggerunde, med eller uten styrketrening hjemme etterpå, alt etter behov. Hvis det er for mye snø til å jogge så går jeg på ski istedet. Hvis det er skikkelig dårlig vær ute så har jeg en stepmaskin som jeg går på (betalte noen få hundrelapper for den, ikke rare investeringen) og tar styrkeøvelser etterpå. Det siste alternativet mitt er å ta en runde med treningsvideoer, som jeg ofte følger å med en liten yogaøkt etterpå for å strekke godt på meg. Fint å ha litt valgmuligheter syns jeg, jeg blir så fort lei hvis jeg gjør det samme hele tiden
Gjest Mynona83 Skrevet 4. januar 2011 #6 Skrevet 4. januar 2011 Kjøp en Zumba DVD! Knallmorsomt og bra kondistrening. Og hvis du skal ta styrkeøvelser, vær kreativ i hjemmet. Jeg bruker f.eks en vinkartong i stedenfor medisinball når jeg tar situps. Stoler kan brukes til så mangt, samme med potetsekker. Ta utfall når du bretter tøy. Litt her og litt der, så blir det kanskje ikke så vanskelig å komme i gang. Lykke til!
HopelessFear Skrevet 4. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 4. januar 2011 Mye bra til nå. Har tenkt litt å skaffe meg en rockering med vekter, noen som har erfaring med det?
momo Skrevet 4. januar 2011 #8 Skrevet 4. januar 2011 Jeg var selv kronisk syk i 7 år, i denne perioden var jeg enten sengeliggende, eller veldig innaktiv. Så jeg starta med å ga veldig korte turer, etterhvert ble turene lenger og lenger, så starta jeg med yoga, så ble det svømming og. Så litt jogging og sykling, så ble det bare mer og mer. Og var utrolig og se hvor raskt det faktisk gikk framover med kroppen. Den ble raskt sterkere og mer utholdne.
HopelessFear Skrevet 4. januar 2011 Forfatter #9 Skrevet 4. januar 2011 Får se hva som skjer. Har planlagt en gå tur på 3-4 kilometer en vei i morgen. Blir spennende å se hvordan det går.
heklenål Skrevet 5. januar 2011 #10 Skrevet 5. januar 2011 Skaff deg vekter på 2-3kg, kjempeeffektivt!! itilegg til tur:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå