AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #1 Skrevet 2. januar 2011 Jeg har noen få spørsmål som jeg lurer på om noen kan svare på? - Hvor mye tjener du i måneden netto? - Hvor mye betaler du i snitt i faste utgifter i måneden? Da mener jeg husleie, strøm, kommunale avgifter, forsikringer, mat, evt. bil etc..? - Hvor mye sparer du i måneden? - Hvor mye har du igjen som du kan bruke på hva du vil, feks. klær, sminke, tannlege, lege, frisør, cafe, uteliv etc..? - Synes du det er en grei sum å sitte igjen med?
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2011 #2 Skrevet 3. januar 2011 - Hvor mye tjener du i måneden netto? Har ca 18.000,- utbetalt - Hvor mye betaler du i snitt i faste utgifter i måneden? Da mener jeg husleie, strøm, kommunale avgifter, forsikringer, mat, evt. bil etc..? ca 9-10000,- - Hvor mye sparer du i måneden? 3000,- - Hvor mye har du igjen som du kan bruke på hva du vil, feks. klær, sminke, tannlege, lege, frisør, cafe, uteliv etc..? ca 5000,- - Synes du det er en grei sum å sitte igjen med? Jeg tjener ikke så mye med tanke på utdanning og den jobben jeg har, men har også forholdsvis lave faste utgifter (med tanke på at jeg eier egen bolig og bil). Lever godt, og tenker lite over pengebruken. Hadde ikke hatt problemer med å spare mer så ja; jeg synes det er en grei sum å sitte igjen med
Anglofil Skrevet 3. januar 2011 #3 Skrevet 3. januar 2011 - Hvor mye tjener du i måneden netto? Med studielån blir det ca 17 000 kr netto. - Hvor mye betaler du i snitt i faste utgifter i måneden? Da mener jeg husleie, strøm, kommunale avgifter, forsikringer, mat, evt. bil etc..? Med mat så ligger jeg alene på mellom 4500-5000 kr. - Hvor mye sparer du i måneden? Minst 10-13000 kr. - Hvor mye har du igjen som du kan bruke på hva du vil, feks. klær, sminke, tannlege, lege, frisør, cafe, uteliv etc..? Kommer an på de faste utgiftene, men omkring 500-1000 kr. De pengene som blir sparer jeg. - Synes du det er en grei sum å sitte igjen med? Helt greit. Mvh Yvonne
madison rose Skrevet 3. januar 2011 #4 Skrevet 3. januar 2011 - Hvor mye tjener du i måneden netto? studielånet er foreløpig den eneste "inntekten". 8900kr i måneden, men har felles økonomi med samboeren så den faktiske summen er 17800. - Hvor mye betaler du i snitt i faste utgifter i måneden? Da mener jeg husleie, strøm, kommunale avgifter, forsikringer, mat, evt. bil etc..? 6800kr i husleie, mat varierer. som regel mellom 2-4000kr. - Hvor mye sparer du i måneden? det varierer. alt fra 0kr til 3-4000kr. - Hvor mye har du igjen som du kan bruke på hva du vil, feks. klær, sminke, tannlege, lege, frisør, cafe, uteliv etc..? hver måned, rundt 7000kr. - Synes du det er en grei sum å sitte igjen med? absolutt. vi har aldri opplevd å gå i minus, sitter som regel alltid igjen med en god del penger. har aldri spurt etter økonomisk hjelp fra noen. selv da vi kun hadde ett studielån + et (forholdsvis lavt) stipend klarte vi oss fint, nå skal det sies at vi begge har hatt gode sommerjobber i tillegg.
Timseh Skrevet 3. januar 2011 #5 Skrevet 3. januar 2011 - Hvor mye tjener du i måneden netto? Tjener ca 20 000 kr. - Hvor mye betaler du i snitt i faste utgifter i måneden? Da mener jeg husleie, strøm, kommunale avgifter, forsikringer, mat, evt. bil etc..? 6000 kr +/- - Hvor mye sparer du i måneden? 0 kr :/ - Hvor mye har du igjen som du kan bruke på hva du vil, feks. klær, sminke, tannlege, lege, frisør, cafe, uteliv etc..? 14000 kr (ofte mer) - Synes du det er en grei sum å sitte igjen med? Ja, synes ikke det er gale for en 20 åring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå