AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #1 Skrevet 2. januar 2011 Forstår ikke at det er mulig å være så dum. Har nesten akkurat kjøpt meg leilighet i Tromsø til 1.8 mill. er student og har ingen inntekt, men har noe formue. planen var at typen min og skulle bo der(og betale leie) men nå er jeg usikker på om jeg vil være sammen med han lenger. følelsene har desverre forsvunnet, og vi er mer venner enn kjærster. Nå går jeg bare å tenker på dette hele tiden, og klarer ikke helt å slappe av. Blir dyrt å bo der alene. Hva skal jeg gjøre? leiligheten bør jeg vel ha en stund :S Nå tenker jeg at jeg kunne like gjerne klart meg med en hybel. typisk...
UllaG Skrevet 3. januar 2011 #3 Skrevet 3. januar 2011 Hvor i Tromsø ligger leiligheten? Er du interessert i å leie den ut mens du selv tenker over saken? Send meg en PM Hilsen snill og rolig KG-bruker med like bra samboer!
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2011 #4 Skrevet 3. januar 2011 Er det selveierleilighet? I såfall bør du vurdere å leie den ut. Dog litt værre dersom andelsleilighet, da du selv må bo i leiligheten det første året. Før du får lov å leie ut. Salg er selvsagt også ett alternativ, men helt billig er det ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2011 #5 Skrevet 3. januar 2011 Er det ikke mulig å leie den ut dersom det er en andelsleilighet?
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2011 #6 Skrevet 3. januar 2011 Er det ikke mulig å leie den ut dersom det er en andelsleilighet? Jo, men forholdet er regulert i lov om burettslag. http://www.lovdata.no/all/hl-20030606-039.html#5-3 § 5-3. Overlating av bruken Andelseigaren kan ikkje utan samtykke frå styret overlate bruken av bustaden til andre ut over det som følgjer av §§ 5-4 til 5-6. § 5-4. Overlating av bruken når andelseigaren sjølv bur i bustaden Ein andelseigar som sjølv bur i bustaden, kan overlate bruken av delar av bustaden til andre. § 5-5. Overlating av bruken for opp til tre år Med godkjenning frå styret kan andelseigaren overlate bruken av heile bustaden til andre for opp til tre år dersom andelseigaren sjølv eller ein person som nemnt i § 5-6 første ledd nr. 3, har butt i bustaden i minst eitt av dei to siste åra. Godkjenning kan berre nektast dersom brukarens forhold gir sakleg grunn til det. Godkjenning kan nektast dersom brukaren ikkje kunne blitt andelseigar. Altså andelseier kan søke styrets godkjenning om h*n kan overlate bruker til en annen person i inntil 3 år. Men må først selv ha bodd i leiligheten 1 av de 2 siste årene. Hun må selv altså ha bodd der 1 år. Mens med selveier står man fritt til å leie ut når man selv vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå