AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #1 Skrevet 2. januar 2011 Jeg er en kvinne på 40 år som bor alene med to barn, og har gjort det i mange år. Har ingen formell utdannelse, men har videregående (altså studiekomptanse). Har fast jobb, men kjeder meg så veldig med den jobben. Har nå lyst til å ta Sykepleierhøyskolen. Tenker da å få stipend, lån og tillegg jobbe litt.... Er dette ett dumt og urealistisk valg? Og har man i tillegg andre økonomiske rettigheter?
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2011 #2 Skrevet 3. januar 2011 Jeg er en kvinne på 40 år som bor alene med to barn, og har gjort det i mange år. Har ingen formell utdannelse, men har videregående (altså studiekomptanse). Har fast jobb, men kjeder meg så veldig med den jobben. Har nå lyst til å ta Sykepleierhøyskolen. Tenker da å få stipend, lån og tillegg jobbe litt.... Er dette ett dumt og urealistisk valg? Og har man i tillegg andre økonomiske rettigheter? Vet ikke om noen økonomiske rettigheter utover lånekassen, men jeg ville vurdert muligheten for å ta sykepleierutdannelsen på deltid, altså over 4 år, da er det mest nett/samlingsbasert og store muligheter for å jobbe ved siden av, sikkert mulig med en 75% stilling eller noe sånt. Og så lån/stipend i tillegg evt.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2011 #3 Skrevet 3. januar 2011 Klart du kan klare det! Jeg tar sykepleien deltid, altså på fire år. Vi er på skolen to ganger i uken, men når det er praksis (til sammen fem ganger, 8 uker hver) så er det fulltid. Så teorien er 50% og praksis 100%. Det krever litt mer egenstudie enn fulltid, men alt av krav og eksamener er likt. Jeg vet ikke om noe annen økonomisk støtte enn lånekassen. Men du kan jo jobbe litt ved siden av hvis du går deltid. Jeg har fast hver tredje helg og tar ekstravakter ellers som passer meg og studiet. Men jeg ser jo hvordan andre på studiet sliter som jobber 50% og mer, da kommer lesing fort i annen rekke. Så da må man være strukturert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå