Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har et spørsmål, som jeg kunne trengt en mening om.

Jeg har ikke gode nok karakterer til å kunne komme inn på masterstudiet jus ved en universitetene i landet, med førsteomgang. Derfor skal jeg først ta en bachelor i jus ved HIL. (høgskolen i Lillehammer.) Etter 2, eller 3 år kommer jeg til å ha fått både alderspoeng og studiepoeng nok til å søke meg inn på et univ. Men etetrsom jeg da kun kommer til å ha hatt 2, eller 3 år ved er annerkjent Universitet for jus, er jeg usikker på om utdannelsen min i praksis kommer til å bli godt nok annerkjent. Og på den helhetlige kvaliteten på studiet. Jeg vet at løpet fungerer i praksis. Men når jeg senere, på lik linje med studenter som har 5 år på et Universitet fra en bedre skole enn lillehammer, skal søke på en jobb lurer jeg på hvor jeg står. selvsagt kommer det ann på hvor bra jeg gjør det underveis osv. men jeg er bare såå usikker på hvordan alt fungerer i realiteten.

Har noen noen tanker om det, såer jeg Svært takknemlig.

Hilsen en blivende student til neste skoleår.:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner ikke til løpet du snakker om - altså først en bachelor på Lillehammer, og deretter får denne godkjent som en del av studiet i Oslo, Bergen eller Tromsø - men antar at du har sjekket det opp. Dersom du har gode karakterer hele veien, og ender opp med å få vitnemål på en master i rettsvitenskap fra for eksempel UiO, tror jeg ikke arbeidsgivere generelt bryr seg om at deler av studiet er tatt i Lillehammer.

Et velment råd: Som jurist er presist og korrekt skriftlig norsk svært viktig - ut ifra innlegget ditt ser det ut som du bør jobbe en del med det.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...