Gå til innhold

Knipeøvelser

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert utrolig teit spørsmål - men jeg kjører på allikevel...

Jeg har funnet ut at det er veldig "lurt" å være litt tissetrengt før jeg skal ut å gå en tur. Da går jeg en times tid, og må knipe like lenge for ikke å tisse på meg. Billige knipeøvelser med andre ord :gjeiper:

Er det skadelig å holde seg så lenge?

Videoannonse
Annonse
Gjest HunterLady
Skrevet

Dette er overhodet ikke anbefalt. Du får mye lettere UVI.

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Sikkert utrolig teit spørsmål - men jeg kjører på allikevel...

Jeg har funnet ut at det er veldig "lurt" å være litt tissetrengt før jeg skal ut å gå en tur. Da går jeg en times tid, og må knipe like lenge for ikke å tisse på meg. Billige knipeøvelser med andre ord :gjeiper:

Er det skadelig å holde seg så lenge?

Å holde seg er noe helt annet enn å knipe. Knipeøvelser går ut på "hold-slipp", knip og hold mens du teller til 10 hvis du klarer (eller så lenge du kan hvis du ikke klarer til 10), slipp, liten pause, knip, hold, tell, slipp, pause osv.

Endret av Belladonna
  • Liker 1
Gjest Blubberella
Skrevet

Å holde seg når man må tisse vil jeg absolutt ikke anbefale! Det var på denne måten jeg fikk kronisk UVI i voksen alder og ble plaget med det i en stor periode i livet. Når jeg endelig ble kvitt skiten har jeg vært veldig nøye med å tisse når jeg må. Dessuten risikerer man slapp blære og inkontinens når man blir gammel.

Tiss når du må og gjør heller som Belladonna forklarer her når du går tur. Hold og slipp med jevne intervaller. Det kan absolutt gjennomføres mens du går tur :)

AnonymBruker
Skrevet

En god knipeøvelse er å "hold-slipp" flere ganger mens du tisser, slik at du kutter strømmen liksom. God trening!

Gjest HunterLady
Skrevet

En god knipeøvelse er å "hold-slipp" flere ganger mens du tisser, slik at du kutter strømmen liksom. God trening!

Det er faktisk heller ikke anbefalt. Man skal helst gjøre knipeøvelser hvor som helst, når som helst, men helst ikke når man tisser.

Skrevet

Det er faktisk heller ikke anbefalt. Man skal helst gjøre knipeøvelser hvor som helst, når som helst, men helst ikke når man tisser.

Når man har bestemt seg for å begynne treningen, er det anbefalt å knipe mens man tisser. Slik at man kjenner hvilke muskler som skal trenes, og hvordan man kniper dem. Ellers er jeg enig.

AnonymBruker
Skrevet

Hvem sier det?

Gjest HunterLady
Skrevet (endret)

Hvem sier det?

Fikk beskjed om det når jeg gikk gravid. Kanskje det er spesielt for gravide, men det ble ihvertfall fortalt av lege.

Endret av HunterLady
AnonymBruker
Skrevet

Første gang man skal knipe så kan man prøve når man tisser, for det skal være de samme muskelene. Sies det. Men man skal ikke knipe når man tisser, for da er det ikke sikkert du får ut all urinen, som igjen lager UVI.

Men jeg bruker da helt andre muskler når jeg kniper enn når jeg holder igjen. Det er mye mer slitsomt å knipe enn å holde igjen. Når man holder igjen så brukes jo musklene rundt urinrøret, når man kniper så bruker man jo musklene i skjeden. Å knipe når man har sex er også fint, da kan partneren fortelle deg om du faktisk klarer det, også er det ekstra godt for han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...