eitrande Skrevet 2. januar 2011 #1 Skrevet 2. januar 2011 Jeg skal gifte meg, og i den anledning skal jeg ut og tråle Bergen for brudekjoler. Dette ser jeg ikke fram til i det hele tatt. Jeg hører hjemme i store størrelser, a'la 46/48, og kan ikke se for meg at noen av brudesalongene fører kjoler i disse størrelsene. Og hvis de skulle gjøre det, er jeg redd for at personalet skal se ned på meg pga. størrelsen min. :-( Har egentlig bare lyst til å bestille på nett, men må finne ut av hva slags type kjole jeg vil ha først. Og da må jeg bite i det sure eplet, og komme meg ut i brudekjolejungelen. Men er det noen vits?
wahaj Skrevet 2. januar 2011 #2 Skrevet 2. januar 2011 De har kjoler i alle slags strl, og de ser ikke ned på noen. Så ikke vær redd for det. Prøv heller å fokuser på å finne drømmekjolen som du føler deg vel i 1
Kontormus Skrevet 2. januar 2011 #3 Skrevet 2. januar 2011 Ikke grue deg. Gled deg heller. Det er ikke slik at alle som skal gifte seg går inn i str. 36. Selv hadde jeg sett for meg en kjole med A-snitt, men det skulle altså vise seg at det ikke var fint på meg. Den kjolen jeg endte opp med var noe helt annet, og hun som hjalp meg i salongen var utrolig søt og hyggelig. Hun hadde slett ingen idealkropp, men det som ble av gjørende var at hun sa "en slik kjole skal jeg også ha hvis jeg noen gang skal gifte meg". Så lykke til, håper du får en hyggelig stund og at drømmekjolen åpenbarer seg!
lilleGrethe Skrevet 2. januar 2011 #4 Skrevet 2. januar 2011 Bruder kommer i alle størrelser, så brudesalongene er nok vant til både stort og smått. Ikke grue deg, med hjelp til å finne riktig kjole blir du helt sikkert en nydelig brud!
FruN Skrevet 3. januar 2011 #5 Skrevet 3. januar 2011 Jeg er og blandt de i større str, og jeg hadde ingen problemer med å finne meg kjole Den er tom for stor for meg, så den må syes inn! Så sett på deg et positivt smil, og se etter drømmekjolen! Lykke til!
Modic Skrevet 5. januar 2011 #6 Skrevet 5. januar 2011 Jeg gikk rett inn i en Agapekjole i str. 48, den satt som et skudd og var bare helt nydelig! Jeg følte meg virkelig som en prinsesse, og har fått SÅ mange koselige kommentarer! Personellet i brudesalongen var veldig hyggelige, og jeg merket ikke noe negativt i forhold til størrelsen min. De hadde mange kjoler i større størrelser også, og jeg prøvde flere som var for store for meg.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2011 #7 Skrevet 7. januar 2011 Min erfaring er at det er lurt å gå tidlig i sesongen, f.eks nå. På høsten er de ofte mer utplukket da butikkene venter på nye modeller. Dette kan gjøre utvalget av store størrelser noe mer begrenset. Jeg er sikker på at du vil finne mange flotte kjoler.
Mae West Skrevet 8. januar 2011 #8 Skrevet 8. januar 2011 Jeg bruker og str 48. Og hadde samme redsel som deg. Men når jeg kom til brudesalongen var det ingen som på noen måte så ned på, eller rart på meg pga det. Var ikke helt klar for å ta valget av kjole ennå, så damen laget en liste over nettsider med brudekjoler for meg. Hun laget og, på eget initiativ en egen liste der modellene og kjolene var i store str. Så jeg kunne se hvordan de så ut med kurver sa hun. I mange kjolebutikker føles det som om mine former er noe som må prøves å hysjes ned og late som ikke finnes, men ikke der. Der var de en del av meg og noe helt naturlig. Nesten aldri følt meg så bra som etter jeg gikk ut av brudesalongen
Frøken Mitzi Skrevet 9. januar 2011 #9 Skrevet 9. januar 2011 Jeg bruker og str 48. Og hadde samme redsel som deg. Men når jeg kom til brudesalongen var det ingen som på noen måte så ned på, eller rart på meg pga det. Var ikke helt klar for å ta valget av kjole ennå, så damen laget en liste over nettsider med brudekjoler for meg. Hun laget og, på eget initiativ en egen liste der modellene og kjolene var i store str. Så jeg kunne se hvordan de så ut med kurver sa hun. I mange kjolebutikker føles det som om mine former er noe som må prøves å hysjes ned og late som ikke finnes, men ikke der. Der var de en del av meg og noe helt naturlig. Nesten aldri følt meg så bra som etter jeg gikk ut av brudesalongen Har du lyst å dele tips på nokre av dei nettsidene?
eitrande Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #10 Skrevet 16. januar 2011 Ja, da har jeg vært og prøvd brudekjoler. Og det var total nedtur. Hadde bestilt time på en salong her i byen, som har rykte på seg for å være et bra sted. Da jeg la fram mine "krav" til kjolen, ble hun som skulle hjelpe meg snurt og forklarte meg at slikt var ikke vanlig. Og at jeg nok ville like en kjole med tubetopp bare jeg fikk prøvd det. (jeg ville gjerne ha en kjole med ermer eller en jakke til....) Vi skal gifte oss i utlandet, og jeg kan derfor ikke ha en svær prinsessekjole. Det er upraktisk å reise med, og det passer ikke til vårt bryllup. Dette forklarte jeg for personalet. Alikevel kom de drassende med svære kjoler, som jeg avviste. Det virket som de ble mer og mer sure. Jeg forklarte at jeg gjerne ville ha noe enkelt noe, noe mer a'la en pen selskapskjole. Da hentet de en selskapskjole som forsåvidt satt ok (ikke mer enn ok), men fargen var HELT feil til meg. De puttet en tiara i håret mitt og slo et grusomt sjal rundt skuldrene mine og sa at jeg så "nydelig ut". Jeg har aldri følt meg så teit i hele mitt liv... Min søster var med, og hun fant en selskapskjole som var "i min gate". Jeg viste dem denne, og sa at jeg kunne tenkte meg noe i den stilen. De fant en annen kjole, som ikke lignet noe i det hele tatt. Eneste likheten var lengden. Igjen var jeg så nyyydelig atte... *sukk* Jeg så ikke ut. Følte meg bare tjukk, ekkel og fæl. Det hele endte med at hun anbefalte en kjolebutikk hvor jeg kanskje kunne finne noe i min smak... Noe jeg ikke gjorde, btw. Nå tør jeg ikke gå i flere brudesalonger, for jeg oppfyller tydeligvis ikke kriteriene for "lykkelig brud". Ikke vil jeg ha prinsessekjole, ikke er jeg str. 36 og jeg hopper ikke som en liten jenteunge av tyll, perler og slør. Personalet fikk meg til å føle meg stygg og sær, og de var ikke behjelpelige i det hele tatt. I tillegg fremstod de som useriøse når de påstår at jeg ser bra ut i noe jeg helt tydelig ikke gjorde. (min søster var helt enig) Mistet helt lysten til å gifte meg jeg....
sommerbrud 2011 Skrevet 16. januar 2011 #11 Skrevet 16. januar 2011 Så utrolig trist at du hadde en slik negativ første opplevelse, men det er helt tydelig at det er personalet og ikke deg det er noe i veien med. Jeg har selv problemer med å finne en kjole i Bergen, da jeg ønsker en kort kjole hvilket gjør utvalget ganske begrenset. Har vært innom de fleste brudebutikkene i Bergen og jeg har veldig ulik erfaring med stedene. Noen har totalt ignorert mine ønsker, mens andre har forsøkt å finne en kjole som i det minste kan sys om til en kort versjon. Hvilken butikk var du i?
Modic Skrevet 16. januar 2011 #12 Skrevet 16. januar 2011 Jeg synes du skal prøve en annen salong, jeg. Som jeg skrev i et tidligere innlegg, er jeg str. 48. Jeg hadde - som deg - et ønske (krav!) om en kjole med ermer, da jeg ikke liker å være utildekket. Jeg hadde også et par andre ønsker. Jeg ble møtt med den største velvilje og service en kan tenke seg. De hadde riktignok ikke veldig mange kjoler av den typen jeg ønsket meg, men den første kjolen jeg prøvde, satt som et skudd. Nå var jeg riktignok i Oslo, ikke i Bergen, men jeg vil jo tro at det finnes ålreite folk i brudesalongene der også. Ikke gi opp riktig ennå! :-)
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #13 Skrevet 30. januar 2011 Jeg er også stor, men jeg fant drømmekjolen min hos tanjas bruderom tror jeg den het, det ligger utenfor Bergen, Salhus. Hun er supersøt, har kjole i alle str mer eller mindre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå