Gå til innhold

Damer, skaff dere kjærester.

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

1: Internett: Beklager mate, men mange av oss damer har sjekket ut nettet for slikt og er ikke fornøyd med konseptet.

Nei, der har du det. Dere er ikke fornøyde. Da er det dette som er årsaken. Bli fornøyd. Dere damer har bare et problem med å bli fornøyd. Menn derimot, kan ta til takke med hva som helst, men det er ikke alle som får fitte for det.

4. Butikken: Har sett flere kjekke menn på butikken. Men de har barn/ring på fingeren/drasser på en dame. Ser man en enslig mann der som er kjekk, vites det ikke om han er opptatt. Om en dame smiler til en kjekk mann på butikken, opplever vi nok kun at han i beste fall smiler tilbake. Ikke noe mer.

Har du prøvd å si: det skulle vært flere kjekke menn som deg i nærheten? Har du forsøkt å be om hjelp til noe, som f.eks har du noe peiling på dette, etterfulgt av: jeg skulle hatt flere slike gode dager, hvor jeg får hjelp til å plukke vaskepulver av en undertøysmodell?

5. Jobben: Ærlig talt. For det første er det ikke smart å sjekke på jobb. Det visste du kanskje?

Jeg visste at det kan gi anklager om sextrakassering - men er det damer du skal prøve deg på? Jeg gir ikke råd til lesber, sorry.

1. Utstillinger 2. Operaen 3. Konserter 4. Bar 5. Kaffebrenneriet

Snobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Selv skal jeg ikke klage...har nettopp flyttet og innser det tar tid å få ny bekjentskapskrets :-)

Kommentarer til ditt innlegg:

Om du prater til folk på dagtid i Oslo kan det hende noen få ser litt rart på deg - men det kan være fordi de selv ikke er den typen som syns det er trivelig at fremmede utveksler noen ord. Har oppdaget at flere norske menn har tordt å være friske og freidige, og det slår an! Det dumme er at det blir med det, vi kom aldri videre! Målet bør jo være å smidig sanke inn litt kontaktinfo. :-)

Menn: når snakket dere sist til en dame på kafé?

Menn: Ser dere ikke filmer/BBC-serier som "Emma" og "Stolthet og fordommer"? Der lærere dre at ekte Gents vet at "utilnærmelige damer" nettopp er det bare for å fange mannens oppmerksomhet og nysgjerrighet. Det er opp til mannen å "bryte isen" og ta kontakt! Mannen må jobbe litt, forstår du.

Rådet ditt til TS om å bruke sitt nettverk for å bli kjent med menn: kanskje hun har det som meg: alle venninnene er gift og opptatt med småbarn. Ikke mye "hjelp" å få verken fra familie eller venner på den fronten.

Godt Nytt Kjæresteår!

Hvorfor det? Hvorfor kan ikke heller kvinnene jobbe litt for oppmerksomheten vår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle de gangene jeg har kommet i kontakt med menn for flørt/affære/forhold har det alltid vært gjensidig respons, men: han ga alltid "det første lile vinket".

Slik bør det alltid være, synes jeg :-)

De menn som ikke kan være med på det: Sorry :-D

Sorry? Sorry?

Var det menn som startet denne tråden, lr var det ei kjerring som ikke fikk seg riktig mann? Rekk opp hånda alle som ikke har blitt stokk demente, og som husker at det faktisk var (antakelig) ei dame.

Ergo, du trenger ikke si sorry. Det er ingen av oss gutter som krever at dere enslige nyttårsaften-damer skal ha menn. Bare ikke klag over noe som ligger på deres banehalvdel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håpløse nordmenn

Hvorfor det? Hvorfor kan ikke heller kvinnene jobbe litt for oppmerksomheten vår?

Kjære deg, du må nesten bare se å få lært deg litt om verden: reise ut og bo der en stund. Så forstår du at ditt spørsmål er hinsides.

Det er en liten forskjell på menn og kvinner fra naturens side, ser du, og en av de er at det er mannen som er Mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt enig, tåpelig spørsmål.

Mannen skal være mann, når jeg setter pris på ridderlighet, men når jeg er tjent med det, så skal alle være unisex.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjære deg, du må nesten bare se å få lært deg litt om verden: reise ut og bo der en stund. Så forstår du at ditt spørsmål er hinsides.

Det er en liten forskjell på menn og kvinner fra naturens side, ser du, og en av de er at det er mannen som er Mann.

Forskjeller? Ja, det finnes visse anatomiske og endokrinologiske forskjeller, det er riktig. Men hvordan disse tilsier at menn skal ta initiativet overfor kvinner mer enn kvinner overfor menn er det nok bare din tåkelagte "hjerne" som forstår. Til din opplysning har dette med sosiale kjønnsforskjeller å gjøre, og altså ikke forskjeller "fra naturens side". Siden du etter all sannsynlighet er kvinne burde du allerede ha gjort deg kjent med grunntrekk i feministisk teori, i alle fall nok til å vite at kjønn først og fremst er noe sosialt konstruert, og ikke naturgitt. Mao: genderdifferences > sex differences (og det med solid margin).

Det som er saken er at du foretrekker å overlate initiativet til menn, på den måten slipper du risikoen for å bli avvist. Så lager du deg et ad hoc-argument for hvorfor du synes det bør være slik. Sorry lille venn, det der holder bare ikke. Det er nemlig ikke mer naturlig at menn tar initiativet enn at kvinner gjør det. Kun visse skrotferdige fordommer tilsier at det er slik det bør foregå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Helt enig, tåpelig spørsmål.

Mannen skal være mann, når jeg setter pris på ridderlighet, men når jeg er tjent med det, så skal alle være unisex.

Dette er det nok en mann som skrev. I motsatt fall er du en ren og skjær egoist og dum nok til å ikke legge skjul på det. Det er akkurat som med kvinners holdning til likestilling. Likestilling er bra så lenge kvinner nyter godt av den (likelønn, kjønnskvotering osv.), mens tradisjonelle kjønnsroller foretrekkes dersom disse tjener kvinner bedre (barnefordeling etter skilsmisse, mannen bør jobbe og tjene mest, ta initiativet til date osv). Dette er egoisme og kjønnssjåvinisme rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjeller? Ja, det finnes visse anatomiske og endokrinologiske forskjeller, det er riktig. Men hvordan disse tilsier at menn skal ta initiativet overfor kvinner mer enn kvinner overfor menn er det nok bare din tåkelagte "hjerne" som forstår. Til din opplysning har dette med sosiale kjønnsforskjeller å gjøre, og altså ikke forskjeller "fra naturens side". Siden du etter all sannsynlighet er kvinne burde du allerede ha gjort deg kjent med grunntrekk i feministisk teori, i alle fall nok til å vite at kjønn først og fremst er noe sosialt konstruert, og ikke naturgitt. Mao: genderdifferences > sex differences (og det med solid margin).

Det strides nok vi lærde. Du mener det har blitt slik. Jeg mener det er slik fra naturens/biologiens side.

http://www.cerebromente.org.br/n11/mente/eisntein/cerebro-homens.html

http://www.afww.org/BiologicalDifferences.html

http://www.associatedcontent.com/article/5912348/biological_differences_between_men.html

http://www.narth.com/docs/york.html

http://www.modernherbaleducation.com/articles/liberating-femininity-it039s-time-to-recognize-that-feelings-are-as-valid-as-logic.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vanskelig for å se hvordan gode ferdigheter i matematikk, navigasjon og avstandsbedømming skal tilsi at menn også bør innta en ledende rolle i datingverdenen og ta initiativet oftere enn kvinner. Hvordan mener du artiklene du linket til er relevant for dette spesifikke spørsmålet?

Det er påfallende hvordan pendelen i de siste tjue årene har svingt fra sosial teori (strukturalisme og post-strukturalisme, feministisk teori, kritisk teori) til ulike varianter av biologisk pseudovitenskap, så som sosiobiologi. Jeg forbløffes ikke mindre av at maktskiftet har foregått uten at overbevisende argumenter eller data har blitt lagt på bordet. Gradvis har man bare stillferdig akseptert shoddy biologisk vitenskap som selv ble diskreditert på femti og sekstitallet.

For å stave det ut for deg: det som er tema her er egentlig ikke kjønnsforskjeller, men derimot forskjellsBEHANDLING av kjønnene basert på en bestemt persepsjon av kjønnsforskjeller som biologiske og naturgitte. Men: forskjellsbehandling er IKKE det samme som forskjeller, så du vil ikke kunne nå frem selv om du mot all formodning skulle lykkes i å gjøre linkene dine relevante for denne problemstillingen. You lose either way.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Virker som noen opererer med svært kunstige skiller mellom "sosialt" og "naturlig"

Fins det noe som helst på kloden som ikke er naturlig?

Og når ble naturlig normativt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hard Ride

Som mann er det neimen ikke lett å forsøke å flørte i dette feministsamfunnet vi lever i skal dere kvinner også være klar over.

Om du prater med folk på dagtid, i Oslo, er du enten gal, narkis eller full (eller blir oppfattet slik).

Jeg kikker mye på damene, singel som er jeg, men må innrømme at den gjemene hop av kvinner ser ut til å stresse avgårde med nesa i sky, eller sitter i et hjørne med nesa i en bok, totalt utilnærmelig.

Da blir det jo bortimot umulig å få noe særlig blikkontakt....?

Enig.

Ja, noen kan kanskje kall dette syting og bla bla bla, men personlig har jeg ekstremt lave forventninger for hva jeg kan få ut av et tilfeldig møte med en fremmed jente i en eller annen hverdagslig situasjon som f. eks. butikken.

Skal du gjøre det må du rett og slett gå rundt til en god andel jenter før du endelig møter en jente som: Er singel, i sjekkehumør, synes du ser bra ut og som har nok spontanitet til å gi deg nummeret hennes. Da er det ikke rart at folk tenker at de har bedre ting å finne på enn å spille sjekke-lotto med fremmede mennesker på gata eller i butikken.

Dessuten er jeg mest vant til å få irriterte blikk som om jeg plager jentene de gangene jeg har gått bort til fremmede jenter for å se om det er mulig å slå av en prat, for ja, jeg har faktisk forsøkt dette et par ganger for morro skyld. Føler meg egentlig bare desperat når jeg gjør det, så er ikke noe for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De menn som ikke kan være med på det: Sorry :-D

Sorry til hvem? Det er jo du som forblir singel med en slik tilnærming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville heller delt hjem med en bjørn enn å få meg kjæreste. Æsj. Hvorfor holde meg til èn mann når det er så mange der ute som jeg kan leke med?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller delt hjem med en bjørn enn å få meg kjæreste. Æsj. Hvorfor holde meg til èn mann når det er så mange der ute som jeg kan leke med?

Kanskje du skjønner det hvis du blir voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, damer, skaff dere kjærester.

Hadde dere vært menn, så kunne jeg skjønt det, men damer som er alene, det har jeg vanskelig for å forstå. Er det så problematisk å komme ut av skapet, eller sikter dere bare så uendelig høyt?

Jeg var tilstede blandt publikum ved en revy på ungdomsskole. I ett av innslagene var der en ånd og en kvinne, og denne kvinnen skulle få oppfylt bare ett ønske.

Kvinnen ønsket fred i den delen av verden hvor det har vært krig og uroligheter lengst. Hun drog frem et kart over de landene og viste ånden slik at det ikke skulle være noen som helst tvil. Ånden tenkte seg godt om, og sa så at dette var mer enn hva han kunne oppfylle. Hun fikk ett nytt ønske. Det var ikke tvil hos kvinnen; hun ønsket seg en mann som var kjærlig og omtenksom, varm og oppmerksom. Som hjalp til med husarbeid og barnestell og som i tillegg kunne diskutere med henne interessante diskusjoner.

Ånden ba om å få se kartet over landene igjen.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var tilstede blandt publikum ved en revy på ungdomsskole. I ett av innslagene var der en ånd og en kvinne, og denne kvinnen skulle få oppfylt bare ett ønske.

Kvinnen ønsket fred i den delen av verden hvor det har vært krig og uroligheter lengst. Hun drog frem et kart over de landene og viste ånden slik at det ikke skulle være noen som helst tvil. Ånden tenkte seg godt om, og sa så at dette var mer enn hva han kunne oppfylle. Hun fikk ett nytt ønske. Det var ikke tvil hos kvinnen; hun ønsket seg en mann som var kjærlig og omtenksom, varm og oppmerksom. Som hjalp til med husarbeid og barnestell og som i tillegg kunne diskutere med henne interessante diskusjoner.

Ånden gjorde som han gjorde fordi han kjenner kvinner bedre enn kvinner kjenner seg selv: han vet nemlig at om hun hadde fått oppfylt ønsket sitt så hadde hun ditcha ham umiddelbart til fordel for en mer spennende badass som kan by henne på et kjevebrudd eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke mange av oss sikkert :smoke: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånden gjorde som han gjorde fordi han kjenner kvinner bedre enn kvinner kjenner seg selv: han vet nemlig at om hun hadde fått oppfylt ønsket sitt så hadde hun ditcha ham umiddelbart til fordel for en mer spennende badass som kan by henne på et kjevebrudd eller to.

:bryllup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Ja, det er ikke mange av oss sikkert :smoke: hehe

Lev i troen på at du er enhver kvinnes drøm du, Steinar. Jeg tror jeg kan snakke for alle oss som har fulgt deg på KG gjennom noen år, at vi ikke ville hatt deg, så sjåvinistisk og bakstreversk du fremstår her. Lykke til!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...