Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2010 #1 Skrevet 31. desember 2010 Jeg er også alene. Etter å ha vært i operaen kom jeg hjem i 21 tiden; av med kjole og på med innebukse med viiiiid strikk i livet:-) Fram med sushi, sjokolade og vin foran tv`en. Klar for en god kveld alene med papegøyen, som har hengt seg opp i å si "er det deg?" hele tiden. Ikke så værst tross alt, men litt tomt likevel.. Herregud, damer, skaff dere kjærester. Hadde dere vært menn, så kunne jeg skjønt det, men damer som er alene, det har jeg vanskelig for å forstå. Er det så problematisk å komme ut av skapet, eller sikter dere bare så uendelig høyt?
Gjest Eurodice Skrevet 31. desember 2010 #2 Skrevet 31. desember 2010 Herregud, damer, skaff dere kjærester. Hadde dere vært menn, så kunne jeg skjønt det, men damer som er alene, det har jeg vanskelig for å forstå. Er det så problematisk å komme ut av skapet, eller sikter dere bare så uendelig høyt? Hva mener du med å komme ut av skapet? Hvor skaffer man seg en kjæreste, har du tips til en ikke pur ung dame?
Sunniva81 Skrevet 31. desember 2010 #3 Skrevet 31. desember 2010 Herregud, damer, skaff dere kjærester. Hadde dere vært menn, så kunne jeg skjønt det, men damer som er alene, det har jeg vanskelig for å forstå. Er det så problematisk å komme ut av skapet, eller sikter dere bare så uendelig høyt? Hva er problemet? De som velger å være alene, må vel få lov til det? Selv er jeg syk, og synes ikke det er særlig kult å dra på fest i denne formen. Trenger ingen kjæreste av den grunn. Hadde det ikke vært for at jeg er syk, så hadde jeg vært på fest nå og sikkert full og en drit dårlig hang over dag i mårra, og det hadde jeg klart fint uten kjæreste også.
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2011 #4 Skrevet 1. januar 2011 Hva mener du med å komme ut av skapet? Hvor skaffer man seg en kjæreste, har du tips til en ikke pur ung dame? 1. Internett 2. Helsestudio 3. Den norske Turistforening 4. I butikken 5. På jobben 6. Sent på kveld på et utested.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2011 #5 Skrevet 1. januar 2011 Hvordan får man napp på butikken? Trenger tips!
cecileg Skrevet 1. januar 2011 #6 Skrevet 1. januar 2011 Herregud, damer, skaff dere kjærester. Hadde dere vært menn, så kunne jeg skjønt det, men damer som er alene, det har jeg vanskelig for å forstå. Er det så problematisk å komme ut av skapet, eller sikter dere bare så uendelig høyt? Whoooa, hmmm...Hva er det denne karen kompenserer for?
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2011 #7 Skrevet 1. januar 2011 Herregud, damer, skaff dere kjærester. Hadde dere vært menn, så kunne jeg skjønt det, men damer som er alene, det har jeg vanskelig for å forstå. Er det så problematisk å komme ut av skapet, eller sikter dere bare så uendelig høyt? Hva antyder du egentlig? Mener du at det er veldig enkelt for en kvinne på 38 år, uansety hvor slank, lekker og hyggelig hun måtte være? Hva om hennes liv er slik: Morgen: Står opp og går på jobb Dag: er på jobb Senere: middag hjemme Kveld: trening/hjemmearbeid/leser i bok på kafé Visst går hun på bar/konsert/Operaen og reiser, men ingen menn i Norge stopper bare en dame opp på gaten og sier: -"Unnskyld, men når jeg så deg tenkte jeg at jeg bare måtte si det. Vil du gifte deg med meg og bli mor til mine barn"? Mange lekre damer går rundt og er single, fordi ingen menn plukker de opp. Norske menn er ganske sky, og de tør ikke å gjøre så mye. De ser aldri rundt seg eller studerer omgivelsene. Det fører jo til mye singlehet blant kvinner. Mange kvinner må også reise alene, single. Ingen menn å reise med! Stusselig. Bedre hell med utenlandske menn da kanskje.
Gjest Get Real Skrevet 1. januar 2011 #8 Skrevet 1. januar 2011 1. Internett 2. Helsestudio 3. Den norske Turistforening 4. I butikken 5. På jobben 6. Sent på kveld på et utested. Ærlig talt, vet du hva du snakker om?!! Du lever her ute i verden i Norge med oss andre eller..??! 1: Internett: Beklager mate, men mange av oss damer har sjekket ut nettet for slikt og er ikke fornøyd med konseptet. Mange føler seg ikke komfortable med nettet som følgesvenn. Vi har prøvd - og hva møtte oss? Ikke noe å snakke om her. 2. Helsestudioer i Norge: Folk som ikke kjenner hverandre fra før av vil dessverre ikke plutselig begynne å snakke sammen på et treningssenter. Menn stirrer ned på apparatene sine og ikke så mye mer. De smiler ikke eller oppmuntrer til en prat. Helsestudioer spiller dessuten så høy og bråkete musikk at mange melder seg ut og starter heller å trene ute. 3. DNT: Mange av oss er medlem, ja. Men vi bor i Oslo og det er så som så med anledninger til turer langt borte i fjell-Norge. Vi har marka i Oslo til langrenn og jogging, vet du. Ikke mange menn som stopper for en prat der. 4. Butikken: Har sett flere kjekke menn på butikken. Men de har barn/ring på fingeren/drasser på en dame. Ser man en enslig mann der som er kjekk, vites det ikke om han er opptatt. Om en dame smiler til en kjekk mann på butikken, opplever vi nok kun at han i beste fall smiler tilbake. Ikke noe mer. 5. Jobben: Ærlig talt. For det første er det ikke smart å sjekke på jobb. Det visste du kanskje? Ikke alle som jobber i et megastort selskap med tusenvis av ansatte. Noen av oss skal leve med de etterpå også. Så det er ingen god ide. Dessuten er det bare avtennende å tenke romantisk om de man ser hver dag. Etter jobb vil man bare hjem/avsted. 6. Sent på kveld på et utested: hvorfor så sent, du? Må du være full sent for å tørre å snakke med en kvinne, du? Vel, da er du like tragisk som mange andre i Norge. Går ut etter midnatt, og er stupfull. Slike menn er jo ikke attraktive! Derimot kan det være aktuelt med menn som går ut tidligere om kvelden, og som klarer å være moderate i sitt alkoholinntak. Noe annet er usjarmerende! Møter gjerne menn på disse stedene: 1. Utstillinger 2. Operaen 3. Konserter 4. Bar 5. Kaffebrenneriet 3
Gjest BTW Skrevet 1. januar 2011 #9 Skrevet 1. januar 2011 Har skrevet som gjest to ganger tidligere i tråden, og glemte å føye til: Vis meg de menn som tør å snakke til fremmede damer på et Kaffebrenneri - fordi de syntes en dame som leste avisen og drakk kaffe så søt og hyggelig ut! På dagtid. Edru. Disse fiktive menn ville det jo ha stått respekt av ;-) 7
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2011 #10 Skrevet 1. januar 2011 3. DNT: Mange av oss er medlem, ja. Men vi bor i Oslo og det er så som så med anledninger til turer langt borte i fjell-Norge. Vi har marka i Oslo til langrenn og jogging, vet du. Ikke mange menn som stopper for en prat der. Hvis du har hund er det er del menn som stopper for en prat. Men det blir jo ikke mer enn en prat. Har bare opplevd å bli sjekket opp på tur i skogen en gang. Men på den tiden var jeg gift, så det var uaktuelt.
Gjest BTW Skrevet 1. januar 2011 #11 Skrevet 1. januar 2011 Hvis du har hund er det er del menn som stopper for en prat. Men det blir jo ikke mer enn en prat. Har bare opplevd å bli sjekket opp på tur i skogen en gang. Men på den tiden var jeg gift, så det var uaktuelt. Må si dette høres ut som ekstreme sjeldenheter her til lands. Har selv alltid vært og er en åpen,blid og omgjengelig person som prater med de fleste "typer" - likevel går det åresvis mellom hver gang en norsk mann sier et eller annet som kommer gryntende ut av munnen på ham på dagtid, edru, ute i offentlige rom, om vi ikke kjenner hverandre fra før av. Om en mann så skulle driste seg til å si noe, på en kaffebar, skitur eller lignende, så blir det med det. Ingen sjekking, bare kanskje et smil og en kommentar om det fine været eller et eller annet. Blir med andre ord ikke mye giftemål og barn på brura der i gården. Åran går: man blir plutselig 40 og fortsatt ingen mann og barn. Dette er realitetene for et godt antall ressurstterke og glade single kvinner mellom 30 og 45.
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2011 #12 Skrevet 1. januar 2011 Må si dette høres ut som ekstreme sjeldenheter her til lands. Har selv alltid vært og er en åpen,blid og omgjengelig person som prater med de fleste "typer" - likevel går det åresvis mellom hver gang en norsk mann sier et eller annet som kommer gryntende ut av munnen på ham på dagtid, edru, ute i offentlige rom, om vi ikke kjenner hverandre fra før av. Om en mann så skulle driste seg til å si noe, på en kaffebar, skitur eller lignende, så blir det med det. Ingen sjekking, bare kanskje et smil og en kommentar om det fine været eller et eller annet. Blir med andre ord ikke mye giftemål og barn på brura der i gården. Åran går: man blir plutselig 40 og fortsatt ingen mann og barn. Dette er realitetene for et godt antall ressurstterke og glade single kvinner mellom 30 og 45. Det er nok lettere å komme i kontakt med folk hvis man har hund. Men som sagt det blir jo stort sett bare en kort og overfladisk prat. Et tips er å ta en tur i skogen 17. mai. Da er det en del menn som velger skogen fremfor kaoset i byen. Hvis man går til f.eks et utsiktspunkt med utsikt over byen er det lett å komme i kontakt med folk. Da kan man prate om hvor mye folk det er i byen, og glede seg sammen over hvor deilig det er å rømme til skogs. På slike dager kan samtalene bli litt dypere enn vær og vind. 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2011 #13 Skrevet 1. januar 2011 Hva antyder du egentlig? Mener du at det er veldig enkelt for en kvinne på 38 år, uansety hvor slank, lekker og hyggelig hun måtte være? Hva om hennes liv er slik: Morgen: Står opp og går på jobb Dag: er på jobb Senere: middag hjemme Kveld: trening/hjemmearbeid/leser i bok på kafé Visst går hun på bar/konsert/Operaen og reiser, men ingen menn i Norge stopper bare en dame opp på gaten og sier: -"Unnskyld, men når jeg så deg tenkte jeg at jeg bare måtte si det. Vil du gifte deg med meg og bli mor til mine barn"? Mange lekre damer går rundt og er single, fordi ingen menn plukker de opp. Norske menn er ganske sky, og de tør ikke å gjøre så mye. De ser aldri rundt seg eller studerer omgivelsene. Det fører jo til mye singlehet blant kvinner. Mange kvinner må også reise alene, single. Ingen menn å reise med! Stusselig. Bedre hell med utenlandske menn da kanskje. Hvor mange ganger har du stoppet fremmede menn på gaten og spurt om de vil bli far til dine barn? Jeg synes at innlegget ditt preges av ansvarsfraskrivelse. Du synes å forvente at det er mannen som må ta det første initiativet når det like gjerne kunne vært deg som hadde tatt det innledende steget. Hadde en mann hatt denne innstillingen ville han blitt sett på som tafatt. Men du er jo like tafatt! Det går helt sikkert mange single menn omkring som også er kjekke, ressurssterke, interessante, men samtidig evig single, fordi ingen kvinner ser ut til å fatte interesse for dem. Kvinnene går der bare med alle venninnene sine og er opptatt av dem i stedet. Nå hører jeg den vanlige innvendingen: "Men jeg liker det tradisjonelle i at han tar kontakt med meg!" Sorry, dette kan du ikke gjemme deg bak, da det er like naturlig at kvinner sjekker opp som at menn gjør det. Tradisjonene har jo heller ikke hjulpet deg, tydeligvis. Du er fremdeles like singel, ikke sant? 1
Gjest Ladystreet Skrevet 1. januar 2011 #14 Skrevet 1. januar 2011 Kvinnene går der bare med alle venninnene sine og er opptatt av dem i stedet. Nå hører jeg den vanlige innvendingen: "Men jeg liker det tradisjonelle i at han tar kontakt med meg!" Sorry, dette kan du ikke gjemme deg bak, da det er like naturlig at kvinner sjekker opp som at menn gjør det. Tradisjonene har jo heller ikke hjulpet deg, tydeligvis. Du er fremdeles like singel, ikke sant? Alle de gangene jeg har kommet i kontakt med menn for flørt/affære/forhold har det alltid vært gjensidig respons, men: han ga alltid "det første lile vinket". Slik bør det alltid være, synes jeg :-) De menn som ikke kan være med på det: Sorry :-D
Gjest SnakeOil Skrevet 1. januar 2011 #15 Skrevet 1. januar 2011 (endret) Som mann er det neimen ikke lett å forsøke å flørte i dette feministsamfunnet vi lever i skal dere kvinner også være klar over. Om du prater med folk på dagtid, i Oslo, er du enten gal, narkis eller full (eller blir oppfattet slik). Jeg kikker mye på damene, singel som er jeg, men må innrømme at den gjemene hop av kvinner ser ut til å stresse avgårde med nesa i sky, eller sitter i et hjørne med nesa i en bok, totalt utilnærmelig. Da blir det jo bortimot umulig å få noe særlig blikkontakt....? Men nå er jeg ingen veltrent, mørk adonis på 187 heller, så det kan jo hende det er derfor...? Uansett til TS, skjønner problemstillingen, ting blir forsterket når alle "andre" har det fett og rakettene flyr i været, og der sitter man, singel og jævlig Men men, du er kvinne, sånn sett har du det lettere enn oss menn (folk gir generelt gjamt faen i oss, så vi klager sjelden/aldri og fortsetter med krum nakke som regel). Bruk nettverket ditt av venninner osv gjennom året, så blir du garantert kjent med diverse kjekkaser og er forhåpentlig i et forhold til neste nyttårsaften =) - Dere jenter har en fordel der, nettverkene er større og dersom dere gjør dere litt tilgjengelige, mangler det _aldri_ på gode tilbud, husk dèt. Godt nytt år. Endret 1. januar 2011 av SnakeOil 4
Gjest Eliza Skrevet 1. januar 2011 #16 Skrevet 1. januar 2011 Som mann er det neimen ikke lett å forsøke å flørte i dette feministsamfunnet vi lever i skal dere kvinner også være klar over. Om du prater med folk på dagtid, i Oslo, er du enten gal, narkis eller full (eller blir oppfattet slik). Jeg kikker mye på damene, singel som er jeg, men må innrømme at den gjemene hop av kvinner ser ut til å stresse avgårde med nesa i sky, eller sitter i et hjørne med nesa i en bok, totalt utilnærmelig.Da blir det jo bortimot umulig å få noe særlig blikkontakt....? Men nå er jeg ingen veltrent, mørk adonis på 187 heller, så det kan jo hende det er derfor...? Uansett til TS, skjønner problemstillingen, ting blir forsterket når alle "andre" har det fett og rakettene flyr i været, og der sitter man, singel og jævlig Men men, du er kvinne, sånn sett har du det lettere enn oss menn (folk gir generelt gjamt faen i oss, så vi klager sjelden/aldri og fortsetter med krum nakke som regel). Bruk nettverket ditt av venninner osv gjennom året, så blir du garantert kjent med diverse kjekkaser og er forhåpentlig i et forhold til neste nyttårsaften =) - Dere jenter har en fordel der, nettverkene er større og dersom dere gjør dere litt tilgjengelige, mangler det _aldri_ på gode tilbud, husk dèt. Godt nytt år. Selv skal jeg ikke klage...har nettopp flyttet og innser det tar tid å få ny bekjentskapskrets :-) Kommentarer til ditt innlegg: Om du prater til folk på dagtid i Oslo kan det hende noen få ser litt rart på deg - men det kan være fordi de selv ikke er den typen som syns det er trivelig at fremmede utveksler noen ord. Har oppdaget at flere norske menn har tordt å være friske og freidige, og det slår an! Det dumme er at det blir med det, vi kom aldri videre! Målet bør jo være å smidig sanke inn litt kontaktinfo. :-) Menn: når snakket dere sist til en dame på kafé? Menn: Ser dere ikke filmer/BBC-serier som "Emma" og "Stolthet og fordommer"? Der lærere dre at ekte Gents vet at "utilnærmelige damer" nettopp er det bare for å fange mannens oppmerksomhet og nysgjerrighet. Det er opp til mannen å "bryte isen" og ta kontakt! Mannen må jobbe litt, forstår du. Rådet ditt til TS om å bruke sitt nettverk for å bli kjent med menn: kanskje hun har det som meg: alle venninnene er gift og opptatt med småbarn. Ikke mye "hjelp" å få verken fra familie eller venner på den fronten. Godt Nytt Kjæresteår!
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2011 #17 Skrevet 1. januar 2011 nordmenn er så jævla kalde, til og med dyr hadde fått dårlig samvittighet for måten nordmenn oppfører seg på hvis de hadde visst. 1
Gjest Travel Channel Skrevet 2. januar 2011 #18 Skrevet 2. januar 2011 nordmenn er så jævla kalde, til og med dyr hadde fått dårlig samvittighet for måten nordmenn oppfører seg på hvis de hadde visst. Vi kan godt kalle de "svært, svært usikre på seg selv og omgivelsene". Synd for de! ;-) 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #19 Skrevet 2. januar 2011 Alle de gangene jeg har kommet i kontakt med menn for flørt/affære/forhold har det alltid vært gjensidig respons, men: han ga alltid "det første lile vinket". Slik bør det alltid være, synes jeg :-) De menn som ikke kan være med på det: Sorry :-D Slik bør det være, sier du. Og du har ingen begrunnelse for det whatsoever. Hvorfor det, bare fordi du liker det sånn? Sorry, det der holder bare ikke. Du må gjerne være så feig du bare vil og foretrekke at han gir signal først, men ikke forsøk å fremstill det som om dette er naturens orden.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #20 Skrevet 2. januar 2011 Vi kan godt kalle de "svært, svært usikre på seg selv og omgivelsene". Synd for de! ;-) Usikkerhet er vel noe som preger personligheten til enkeltindivider. Det ville vært rart om et personlighetstrekk skulle farge en hel befolkning, og minst like rart om la oss si italienere eller amerikanere skulle være mindre usikker på seg selv enn nordmenn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå