Gå til innhold

Voldsalarm

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som vet hvor man får tak i en voldsalarm? Må man gjennom politiet for å få en?

Ble for noen uker siden overfalt en tidlig morgen på oslo s, truet på livet, forsøkt ranet og slått ganske hardt.

Jeg jobber forskjellige tider, både morgen og kveld, og må gjennom Oslo s, da jeg kommer med toget.

Så hvis noen her vet noe om det, hadde det vært til stor hjelp med litt informasjon :)

På forhånd, takk.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, gå på politistasjonen der du bor, og snakk med politiet om det. Det finnes to forskjellige voldsalarmer.

En som lager en utrolig høy lyd, og skremmer... (om en holder den høyt og nær ørene, kan en miste hørselen..... :S )

Og en annen som kobles opp til politiet.

Jeg fikk skaffet meg en etter en episode, men har ikke fått bruk for den. Men jeg føler meg trygg når jeg har den i veska.

Skrevet

Kan ikke voldsalarmer gi falsk trygghet? Hva med å lære seg selvforsvar istedenfor?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke voldsalarmer gi falsk trygghet? Hva med å lære seg selvforsvar istedenfor?

Jeg kan selvforsvar. Han fikk jo tross alt ikke tatt noe. Men det hjelper lite når personen er så rusa at han ikke eier smerteterskel. Jeg skrek høyt flere ganger, men det var INGEN som hørte meg, og på oslo s, der skal det tross alt være vakter. Så jeg tenker at med en voldsalarm så er det større sjangse for at jeg blir hørt, av hvem som helst.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, gå på politistasjonen der du bor, og snakk med politiet om det. Det finnes to forskjellige voldsalarmer.

En som lager en utrolig høy lyd, og skremmer... (om en holder den høyt og nær ørene, kan en miste hørselen..... :S )

Jeg fikk skaffet meg en etter en episode, men har ikke fått bruk for den. Men jeg føler meg trygg når jeg har den i veska.

Tusen takk for svaret. Da får jeg tussle innom politistasjonen en tur i morgen :)

Merkelig at de ikke har en som gjør begge deler da.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en som var knyttet opp til politiet. Ba ikke om å få den selv, men den ble gitt meg etter flere voldsepisoder utøvd av min eksmann.

Tror man må være i reell fare for å få en slik.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en som var knyttet opp til politiet. Ba ikke om å få den selv, men den ble gitt meg etter flere voldsepisoder utøvd av min eksmann.

Tror man må være i reell fare for å få en slik.

Så det er ikke å være i reell fare når man blir truet på livet, og slått? Og i tillegg vet at den personen forsatt går rundt på oslo s?

Jeg ville da tro det.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svaret. Da får jeg tussle innom politistasjonen en tur i morgen

Merkelig at de ikke har en som gjør begge deler da.

.. Jeg beklager litt dårlig svar her.

Den som kobles opp til politistasjonen, lager også høy lyd ;)

AnonymBruker
Skrevet

Så det er ikke å være i reell fare når man blir truet på livet, og slått? Og i tillegg vet at den personen forsatt går rundt på oslo s?

Jeg ville da tro det.

Hvis det er grunn til å tro at denne personen vil forsøke og angripe deg igjen, er det en reell fare.

Men man kan jo tenke seg hvordan det skulle blitt hvis politiet skulle dele ut voldsalarmer med GPS til alle som har generell frykt for å bli overfalt.

Jeg mener ikke å bagatellisere det du opplevde, og syns du skal snakke med politiet om dette. Uansett er det vel ingen som sier at du ikke kan bruke en slik som bare lager lyd.

• Liker 1
Skrevet

For at du skal få voldsalarm fra politiet må det nok være en spesifikk fare for ditt vedkommende - altså at personen som angrep deg er ute etter deg spesielt, og at det kan antas at han vil overfalle deg igjen. Du får ikke voldsalarm kun fordi du ferdes i "farlige" strøk. Men mange føler seg tryggere med alarmer som bare lager høy lyd, og en slik kan du kjøpe på egenhånd.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...