Krokus Skrevet 2. januar 2011 #1 Skrevet 2. januar 2011 Etter et svangerskap og nå 10 mnd med slurvete kosthold,har jeg noen kg jeg vil bli kvitt.Var nede i match vekk etter fødsel men kom på igjen ettter jeg sluttet amme..Eller skal bli kvitt dem heter det..Bra kosthold er et fremmed ord for meg i motsetning til før....Nå går jeg til langt på dag før jeg spiser frokost,drikker lite vann,det jeg fører i meg kunne vært sunnere..Det eneste jeg kan skryte på meg er at jeg er flink til å trene..Trener 5 ganger i uka,spinning,jogger,går rake turer,styrke osv..Så her er det kosholdet jeg må endre. Jeg blir fort sulten og jeg kan ikke greie gjennomføre slanke meg med bare spise litt! Det jeg trenger nå er hjelp til en diett hvor jeg kan spise ofte...Og ikke altfor "rar" mat..Elsker fisk,fugl,og egentlig alt som er sunt trenger bare hjelp til konkret diett jeg kan spise og mengde...Har ikke god tid til å lage mye krimskrams mat.. Forbrenninga mi har jeg vel tuklet med nå som jeg spiser så uregelmessig og alt for lang tid mellom måltider... Er egentlig konstant trøtt og sliten og det må være kostholdet sammen med dårlig søvn...Har tatt blodprøver så jeg mangler ingen ting.. Glad for svar: )
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #2 Skrevet 2. januar 2011 Nei, du har ikke "tuklet" med forbrenningen din. Alle som hevder at forbrenningen blir ødelagt ved å la det gå tid mellom måltidene har misforstått fullstendig. Hva trener du, og hvor lenge? Løsningen vil være å finne kaloribehovet, og legge seg litt under dette for å gå ned i vekt.
wahaj Skrevet 2. januar 2011 #3 Skrevet 2. januar 2011 Hvis du blir fort sulten igjen så får du i deg for lite proteiner og fett.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #4 Skrevet 2. januar 2011 Kutt brus (med mindre det er light-brus), kutt sjokolade og annet godteri, kutt potetgull og kutt juice.
Krokus Skrevet 2. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 2. januar 2011 Jeg vil vel ikke påstå det er bra å spise frokost kl 13.00 og neste måltid kl 5?? Brus og potetgull er det lite av..Men sjokolade er jeg fælt til å snoke.. Jogger jeg er det en runde på 3 kvarter-8 km.. Tilsvarende runde når jeg går.. 50 min spin.. styrketrening 1 time ca,da går jeg som regel 30 min på elipse maskin først..
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #6 Skrevet 2. januar 2011 Det er uproblematisk å spise 2 måltider i døgnet. Det er uproblematisk å spise ett også. Du hverken tukler eller ødelegger forbrenningen på den måten. Det som derimot kan skje er at du gjerne overspiser når du først spiser, siden du er ekstra sulten. I tillegg kan man gjerne føle seg slapp når blodsukkernivået er lavt. Derfor kan det være lurt å spise oftere, men det har ingen innvirkning på forbrenningen. Kan du skrive noe om hvor mye du spiser og drikker i løpet av en dag? Det høres ut som at du er relativt aktiv, og dermed har et stort kaloribehov. Jeg mistenker derfor at du trapper i deg alt for mye av et eller annet. Husk å list opp alt du spiser utenom dine 2 måltider også, sjokolade for eksempel. Bare så det er nevnt: 1 plate melkesjokolade inneholder 1000-1200 kalorier. Det er mer enn en normal middag. 1 liter juice inneholder ca. 500 kalorier. Det tilsvarer en frokost.
Gjest Nanne70 Skrevet 3. januar 2011 #7 Skrevet 3. januar 2011 Her er forslag til dagsmenyer på henholdsvis 1500 og 2000 kcal, der du spiser 3-4 hovedmåltider og 1-2 mellommåltider, basert på helt vanlig mat. Pass på at de karbohydratene du får i deg (brød, knekkebrød, korn, pasta osv.) er av den langsomme sorten, dvs. grovest mulig produkter, ettersom dette gir bedre metthetsfølelse enn f.eks. loff og vanlig pasta. Karbohydrater er uansett noe som er greit å begrense, spis heller mer proteiner og pass på å få i deg sunne fettsyrer. Dette blir jo ganske generelt, men kan være et greit utgangspunkt for å legge om kosthold/livsstil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå