Gå til innhold

Spenning / thriller/overnaturlige fenomener/ konspirasjon - på jakt etter nye bøker

Anbefalte innlegg

Skrevet

På kveldstid unner jeg meg gjerne bøker som er mer underholdning enn hjerneføde, siden dagene stort sett består i å lese pensum. Har hatt mine runder med krim, klassikere, romantikk osv, og nå er har jeg fått sansen for spenningsbøker.

Har lest Harry Potter-bøkene, tom egelands bøker, dan browns bøker, ringenes herre-serien osv, og holder på med John Marsdens Tomorrow-serie.

Trenger noen nye bøker å lese når jeg er ferdig - gjerne serier! Helst bøker som er mulig å få tak i på norsk. Jo mer spenning og konspirasjoner, jo bedre :-)

Noen gode tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Spinell
Skrevet

Labyrinten og Gravkammer av Kate Mosse kan muligens falle i smak :)

Gjest Consensio
Skrevet

Labyrinten skriver jeg under på.

Harry Hole serien er ikke veldig innviklet, thrilleraktig eller så mye konspirasjon, men jeg likte serien veldig godt og syns forfatteren har vært flink til å holde spenningsnivået oppe.

Skrevet

Takk for svar :-) Harry Hole-bøkene har jeg lest, likte dem også :-)

Labyrinten har jeg ikke lest, men tror faktisk jeg har den liggende :-)

AnonymBruker
Skrevet

Regner med du har lest stephen king bøker?

Skrevet

Har ikke lest twilight, men har sett filmene... Og true blood har jeg sett serien av. Ser for meg at bøkene er bra, så vurderer å lese dem også =)

Stephen King har jeg lest altfor lite av, men tenkte å begynne på litt stephen king. Har lest ondskapens hotell og the mist, og likte dem. Tenkte å lese Talismanen, har hørt mye bra om den. Noen som kan anbefale andre bøker av ham?

Skrevet

Jeg syns vel egentlig de "gamle" Stephen King bøkene er av de beste.

Carrie

Faresonen

Nattmennesker (noveller)

Dyrekirkegården

Christine

Ildbarnet

Forbannelsen

Kidnappet

The Stand

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...