Gå til innhold

Nettdating - Bør man svare på alle meldinger?

Høflig avvisning eller ignorere?  

35 stemmer

1. 1. Høflig avvise eller ignorere?

• Høflig avvise
      10
    • Ignorere
      25

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man er på en datingsite, og får en melding fra noen man ikke synes er interessant, er det da best å ikke svare, eller å sende et høflig avslag?

Jeg forsøker å alltid svare folk uansett, i det minste med et «beklager, men jeg tror nok ikke vi passer helt sammen», for jeg har liksom hørt at det er det hyggeligste. Men selv synes jeg egentlig bare det er kjipt å få sånne avvisningsmeldinger. Jeg blir så glad når jeg ser at jeg fikk svar fra han som jeg likte så godt, også er det jo bare en avvisning! Triste greier.

En annen ting er at en del av de jeg sender sånne «avvisningsmeldinger» til sender sarkastiske svar tilbake («Nei vi passer nok ikke sammen når du ikke vet <et eller annet> en gang!»). Eller bare protesterer («Hvordan vet du at vi ikke passer sammen liksom?»).

Hva tror dere, når man får en melding fra noen som ikke virker interessant, skal man høflig avvise eller ignorere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke man trenger å svare. På mange datingsider kan man se om meldingen er lest eller ikke. Er den lest og uten svar skjønner man jo egentlig resten selv.

Den skuffelsen av å få et svar som viser seg å være en avvisning er jo veldig kjip, så synes ikke det er nødvendig å skape falske forhåpninger.

• Liker 2
Skrevet

Ikke svare er nok best. Det er jo tross alt folk man overhodet ikke kjenner.

• Liker 1
Skrevet

Har inntrykk av at mange er svært så innpåslitne og tar ethvert svar som et tegn på interesse, og fortsetter så med å sende meldinger de forventer svar på. Enkelte blir også ufine om du svarer at du ikke er interessert, så det er nok best å ikke svare om du ikke er interessert overhodet.

Skrevet

Jeg opplever også at folk blir ufine om man ikke svarer. Jeg hadde en fyr som sendte meg mld. Jeg leste mld. 2 sekunder etterpå fikk jeg en mld til. "du kan jo svare". Han så jo at jeg var online. Det kom en haug med andre mld etter det. Han avsluttet vel med å si "hold deg unna profilen min ellers blokkerer jeg deg". :nei:

AnonymBruker
Skrevet

For noen år siden prøvde jeg meg aktivt på nettdating, og i starten svarte jeg høflig alle som sendte melding.

Men som du sier ts, etter å ha fått opptil flere svar av typen "Hvordan kan du vite det, du kjenner meg jo ikke engang!!" (til tross for at vedkommendes egne startmelding lett kunne lyde av typen: "jeg liker deg veldig godt og synes du virker veldig interessant!!" uten at jeg hadde lagt inn tekst på profilen engang..)

så nei, jeg sluttet å svare de jeg ikke hadde noen interesse av å kommunisere med, og blokkerte dem med en gang.

Jeg ble vel egentlig også så "kynisk" etterhvert at alle jeg så hadde vært innom profilen min mer en en gang i det siste, og som jeg ikke fant interessante, blokkerte jeg uten å ha fått noen melding engang... :sjenert:

Nei, nettdating var ikke helt greia for meg, skal aldri si aldri, men tror kanskje ikke det er der jeg treffer Ham, selv om jeg vet om flere osm har møtt sin kjære slik.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har funnet ut at det er ok å ikke svare. Først svarte jeg alle, men det hjalp liksom ikke, jeg fikk bare svar på svaret, og da er jo kontakten etablert. Har opplevd å få lange og særdeles hyggelige svar på mine avvisninger, og da har jeg følt meg forpliktet til å svare, også har vi det gående...

Jeg tror at det å sende en innledende melding til noen på nettdate, er som å søke blikkontakt i det virkelige liv. Det er lov å respondere, men det er også helt greit å ikke møte blikket. Som andre her sier, man ser om meldingen er lest, og får man ikke noe svar er det også et svar.

AnonymBruker
Skrevet

Ignorere.

Seriøst, de fleste menn sender ikke engang ut meldinger over en lav sko. De smetter dem inn under skoen! Har kompiser som sender ut 150-200 brev på en dag, eller mer. Uten å lese profiler, uten å tenke før de sender.

Ikke svar med mindre du har lyst, eller de faktisk har sendt ett skikkelig bra brev.

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg har fått min rikelige andel av useriøse, for ikke å si ufine meldinger. Den foreløpig siste av den sorten fra ett av de to seriøse stedene jeg har profil, er fra en ung mann på 21 år. Dette er et eksempel på hva som ikke er lurt å skrive i første melding:

Hei søta;), møt meg, se på kuken min, å si at du ikke har lyst på den;)vi yngre menn har mye energi vettu;)...

Skrevet

Den der ville jeg ignorert GLATT.

Men hvis det kommer en seriøs beskjed man ser at en person har brukt mye tid på syns jeg man kan skrive tilbake selv om det er ett avslag.

Gjest Eurodice
Skrevet

Den der ville jeg ignorert GLATT.

Men hvis det kommer en seriøs beskjed man ser at en person har brukt mye tid på syns jeg man kan skrive tilbake selv om det er ett avslag.

Du kan da skjønne jeg ikke har svart på den. Jeg sendte rapport fluksens og ignorerte. Seriøse meldinger svarer jeg på.

Skrevet

Jeg ignorerer i hvert fall slike ferdiggenererte meldinger som de tilsynelatende kopierer og sender til alle. De fortjener ingen avvisning. Men som Tulling (:fnise:) skriver, så er det greit å svare høflig hvis noen har lagt mye i meldingen og er seriøse.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg har fått min rikelige andel av useriøse, for ikke å si ufine meldinger. Den foreløpig siste av den sorten fra ett av de to seriøse stedene jeg har profil, er fra en ung mann på 21 år. Dette er et eksempel på hva som ikke er lurt å skrive i første melding:

Hei søta;), møt meg, se på kuken min, å si at du ikke har lyst på den;)vi yngre menn har mye energi vettu;)...

Tja... En 20 30 slike meldinger og han får pult...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...