Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er som følger;

Jeg er fortiden hjemme i mammaperm.

Jeg jobbet som sjåfør, og tok små og store oppdrag for firmaet jeg jobbet for. Jeg har jobbet der i 3 år.

2 måneder etter arbeidsstart, rygget jeg inn i et tak, og lagde således en bulk i varebilens bakdør.

Sjefen sa bare at det var slike ting som skjer, og siden har den saken ligget død. Døren har forøvrig aldri blitt reparert de siste 3 årene. Bulken er der fremdeles.

Sjefen min har til stadighet vært treg med lønningsutbetaling og slike ting. Men nå synes jeg virkelig ble lenge å vente. Halvparten av feriepengene mine fikk jeg i september. Resten purret jeg på i dag. Jeg får til svar at han ikke ville betale ut summen, da dørreperasjonen stod udekt. Kan han virkelig trumfe dette igjennom??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det kan han ikke. Dersom han virkelig mener at du skal dekke det, skal du få regning på det. Som du da kan påklage. Han har ikke anledning til å holde tilbake lønn/feriepenger på dette grunnlaget.

AnonymBruker
Skrevet

Problemet er vel heller at han ikke har råd til å betale resten vil jeg tro.

Skrevet

Vil jeg også tro.

Da gjør man som følger: Man fremsetter krav om å få utbetalt resten av feriepengene innen rimelig tid, f.eks. 12 virkedager (=2 uker). Er ikke pengene da kommet inn på konto, fremsetter man konkursbegjæring, med begrunnelse i manglende lønnsutbetaling.

Skrevet

Meget mulig at det er dette som er tilfellet, ja! Det ville ikke forundret meg et øyeblikk.

Takker for svar så langt.

Hvem er det jeg skal kontakte når det gjelder det å fremsette krav?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...