AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #1 Skrevet 2. januar 2011 Hei hei! Jeg lurte på om noen kan hjelpe meg? Jeg er en student som har fått en hund via omplassering fra utlandet. Hun er i dag forsikret, men da denne forsikringen er vannvittig dyr fordi jeg ikke har andre forsikringer i selskapet, er jeg på jakt etter en ny. Foreldrene mine har hund selv og har ofte hunden min hos seg. Jeg er folkeregistrert i en annen by, men flytter tilbake til foreldrene til våren. Vi vil opprette en ny forsikring i min far sitt navn, men vet dere om de formelle sidene ved dette? Forsikringsselskapet sa at han må være eier. Er det da tilstrekkelig å skrive en slags omplasseringskontrakt, hvor det står at jeg gir han eierskapet på hunden min? Jeg står som eier hos dyreidentitet(på chip'en) - må denne også endres? Flott om noen kan hjelpe oss:)
Titti72 Skrevet 2. januar 2011 #2 Skrevet 2. januar 2011 Agira forsikrer hunder. Ring/mail dem så ordner det seg.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #3 Skrevet 2. januar 2011 Agira forsikrer hunder. Ring/mail dem så ordner det seg. Agria, tenker jeg du mener. Synes det er det beste selskapet. Rask og proff behandling, bra service. Det viktigste er at de forsikrer hunden uten hensyn til alder, det er de så vidt meg bekjent alene om. Om en forsikring koster noen hundrelapper mer i året, så er det ikke det som betyr noe. Det som betyr noe er hva forsikringen dekker og om de har direkte skadeoppgjør. Ta en tlf til Agria du, så får du sikkert veiledning:) 1
Nynaeve Skrevet 2. januar 2011 #4 Skrevet 2. januar 2011 Den som er registrert i chip-registeret (hos NKK), er den juridiske eieren av hunden. Om forsikringa er dyr, så innhent tilbud fra andre tilbydere. Mulig du kan prute ned prisen. Jeg vil anta at prisen ikke er høy fordi du ikke har andre forsikringer, men fordi du prøver å forsikre en omplaserings hund fra utlandet. Anta, jeg vet jo det ikke. Ellers så kan jo du skaffe deg en billig innbo forsikring, en heilårs reiseforsikring og da er vel problemet løst. Bytte kan jo du alltids gjøre i etterkant ? Agria er ren hundeforsikring, er jo alltids et alternativ.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå