Gå til innhold

Er ny bruker- Plutselig vunnet 4 prod. på Ebay

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det flere andre her som også har opplevd følgende:

Jeg ble medlem av Ebay i går kveld,- (for 1 gang :)) og ble vel litt smågira på å gi bud på noen produkter som jeg syntes var både fine og billige på selve produktet + rundt 6-9$ i shipping + at det bare var noen timer igjen til tiden var ute.

Av de varene jeg ga bud på, vant jeg på 4 produkter,- av samme selger. Men utifra de 4 likte jeg kun én, og som jeg hadde råd til. Det var to ringer og to armbånd hvor et av dem så veldig ut som et halskjede :P Dessuten var et av de ikke mulige å sende til Norge SELVOM det stod Worldwide på den også! Men poenget mitt er uansett at jeg trodde man kunne gi bud på et lite utvalg av produkter og så velge ut ifra hva man har vunnet,- hva man har mest lyst til å betale for. Men det er det visst ikke, var det en som fortalte meg tidligere i morges. Totalen på de fire smykkene pluss shipping ble søren meg litt over 22$, og det er ikke verdt pengene.

Jeg skrev så en mail til denne selgeren, og håper på å få svar fra ham snart. Jeg ble virkelig litt små overrasket og følte meg flau og kvalm over at jeg hadde misforstått det med bruken av Ebay. Jeg skal aldri gjøre denne feilen igjen. Har noen her opplevd noe lignende? Denne selgeren er en av de ''Top-rated sellers'' og er 99,9% positive feedback på, så jeg håper han forstår situasjonen min at jeg er en helt ny bruker og har misforstått litt,- og at jeg ikke skal gjøre denne feilen igjen,- men at jeg i hvert fall ser jeg har råd til å kjøpe et av produktene fra ham (som er en sølvring med stor diamant på :) )

jeg håper altså ikke han er sleip mot meg og sier at jeg må betale for de andre også, enten jeg vil eller ikke! :) Hvordan har det gått med dere som var nye brukere i en sånn situasjon? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

oii har sendt på feil forum, skal flytte den hehehe

Skrevet (endret)

Men kjære vene - hvordan skulle det fungert i praksis om systemet var slik du beskriver? Da ville jo aldri selgerene kunne vite sikkert om de har solgt noe som helst, og andre brukere som tror de har tapt en budrunde mister sjansen til å kjøpe produketet når det legges ut for salg igjen.

Regel nr. en når man oppretter en bruker på et nettsted: sett deg inn i reglene. Så slipper du slike situasjoner som du har havnet i nå.

Rules about bidding and paying

(...)

You must pay for any item you buy.

Many of the items on eBay are sold in an auction-style format where you can make bids. Bidding is a lot of fun, but remember that each bid you make is a binding contract to buy the item if you win. The same is true for Buy It Now purchases. Not paying for an item after you have agreed to buy it has some negative consequences, which are explained in our unpaid item policy.

(sitert fra denne siden)

Endret av Pingting
  • Liker 1
Skrevet

Som jeg skrev i den andre tråden din:

Her er det vel ikke selger som er sleip, men du som ikke har satt deg inn i hvilke regler som gjelder FØR du slenger ut bud i øst og vest... På eBay er faktisk bud bindende, og dersom du ikke kan oppfylle den forpliktelsen må du la vær å gi bud. 22$ er jo ikke mer enn ca 130 norske kroner, så betal for deg! Kjipt at du ikke liker det du har bydd på, men har du bydd så har du bydd.

• Liker 2
Skrevet

Her burde du ha satt deg inn i reglene før du bydde på et produkt. Og hvorfor i alle dager la du inn bud på ting du ikke vil ha?

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her burde du ha satt deg inn i reglene før du bydde på et produkt. Og hvorfor i alle dager la du inn bud på ting du ikke vil ha?

Heheh, jeg har ikke gitt bud på ting jeg ikke vil ha! Jeg har satt bud på de tingene som er potensielle å kjøpe dersom jeg vinner bud på noen av dem (noe jeg trodde var greit,- men logisk sett som et av dere sier,- hvis alle brukere tengte sånn, så skal ikke selgeren leve med ''bestillinger'' som fungerer som av - og på knapp heller.. Men jo, jeg håper seff på at han forstår situasjonen og at han sletter budet, ja. Jeg vet at 22$ ikke er mye, men det er en del når jeg allerede har bestilt masse produkter fra andre nettbutikker som jeg har klart å vende meg til med en gang.. ;) TS.

AnonymBruker
Skrevet

Heheh, jeg har ikke gitt bud på ting jeg ikke vil ha! Jeg har satt bud på de tingene som er potensielle å kjøpe dersom jeg vinner bud på noen av dem (noe jeg trodde var greit,- men logisk sett som et av dere sier,- hvis alle brukere tengte sånn, så skal ikke selgeren leve med ''bestillinger'' som fungerer som av - og på knapp heller.. Men jo, jeg håper seff på at han forstår situasjonen og at han sletter budet, ja. Jeg vet at 22$ ikke er mye, men det er en del når jeg allerede har bestilt masse produkter fra andre nettbutikker som jeg har klart å vende meg til med en gang.. ;) TS.

Dette holder ikke, TS. Når du byr, kommer du på en ny side der det står at du "forplikter deg til å kjøpe" hvis du trykker videre, som du tydeligvis har gjort - og om du da ikke forstår at du må betale, bør du ikke handle mer på nett.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

YeSSSS jeg har fått tilbakemelding fra selgeren!!! en herlig selger som virkelig fortjener top-rated seller ass. fra meg får han 10000% positive feedback. Ikke pga pengene seff (ler :P ) men pga måten han svarte meg på på mailen. Helt utrolig. Storfornøyd (og lettet også da :P ) Han har gitt positiv feedback på den ene tingen, og kansellert de andre. Nice! TS

Skrevet

Det er derfor man har sånn "watch list", der du kan overvåke tingene om du er usikker. Men enig med anonymbruker her, for man trykker jo på knappen som sier "forplikter å kjøpe". I mine øyne er det godt gjort å misforstå dette.

AnonymBruker
Skrevet

Må innrømme at jeg lurer på hvor gammel TS er.... :klø:

• Liker 2
Skrevet

YeSSSS jeg har fått tilbakemelding fra selgeren!!! en herlig selger som virkelig fortjener top-rated seller ass. fra meg får han 10000% positive feedback. Ikke pga pengene seff (ler :P ) men pga måten han svarte meg på på mailen. Helt utrolig. Storfornøyd (og lettet også da :P ) Han har gitt positiv feedback på den ene tingen, og kansellert de andre. Nice! TS

Ikke at jeg er smålig av meg, men jeg synes ærlig talt at du har mer flaks enn du fortjener her. Selvsagt bra det ordnet seg for deg, men jeg hadde ikke synes det hadde vært urimelig om selgeren krevde at du overhodt avtalen du inngikk da du gav bud.

Skrevet

jeg har en del venner som selger på ebay, og de som bor i USA er livreddfor dårlig tilbakemelding, så jeg skjønner godt at selgeren til TS har kanselert tingene ts har "kjøpt". En av vennene mine har flere ganger git "total refund" til mennesker som har truet med å gi negative/neutral tilbakemelding pga noe som ikke har vært selgeren sin skyld.

Ts, vær litt mer forsiktig neste gang, ok?

Skrevet

HTs. Heretter bær du lese ting før du tar en side i bruk. Negativ feedback er ikke bra for å si det slik. Hvor gammel er du egentlig?

Skrevet

Man får si du var heldig som fikk kansellert handelen! Jeg har en gang vært ute for en kjøper som ville trekke seg etter at han vant budet på en CD-boks jeg hadde lagt ut for salg. Kjøperen var i USA, og han hadde tatt for gitt at jeg også var i USA, selv om jeg skrev i beskrivelsen at jeg var i Norge, og at portoen ville bli deretter. Han fikk fint betale for varen, det koster tross alt penger å annonsere på eBay. Men han fikk positiv feedback av meg, og jeg fikk faktisk det samme av ham.

Skrevet

Man får si du var heldig som fikk kansellert handelen! Jeg har en gang vært ute for en kjøper som ville trekke seg etter at han vant budet på en CD-boks jeg hadde lagt ut for salg. Kjøperen var i USA, og han hadde tatt for gitt at jeg også var i USA, selv om jeg skrev i beskrivelsen at jeg var i Norge, og at portoen ville bli deretter. Han fikk fint betale for varen, det koster tross alt penger å annonsere på eBay. Men han fikk positiv feedback av meg, og jeg fikk faktisk det samme av ham.

Da var jo du heldig å ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...