Gå til innhold

Hengelås jeg har mistet nøkkelen til

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi holder på å flytte, og nå har nøkkelen til hengelåsen på boden forsvunnet...! Vi MÅ komme oss inn i boden i dag. Hva kan vi gjøre? Avbitertanga vår er ikke i nærheten av sterk nok til å få den opp, jeg gidder ikke prøve engang... Hadde det vært en hverdag hadde jeg ringt vaktmesteren i brl, men han er offduty på søndager, naturlig nok. Og siden det er søndag er jo heller ingen låsesmeder åpne! >.<

Noen som har noen gode idéer?

Neste gang blir det hengelås med kode!!!!!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring en venn!

Eller hør om naboen har kraftigere verktøy i sin bod.

AnonymBruker
Skrevet

Sage over med baufil?

Skrevet

Er det synlige skruer på hengelåsfeste i boddøra eller veggen, så skru ut disse. Vips, tilgang til bod :jepp:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Finnes det ikke låsesmeder som har "døgnvakt"?

Endret av Ashelia
Skrevet

Jeg hadde gått løs på den med baufil eller metallsag.

AnonymBruker
Skrevet

Hei folkens, takk for svar.

Vi har verken baufil eller metallsag. Spørre naboene hadde nok funket andre steder, i oppgangen vår er det gamle pensjonistdamer (som låner verktøy + hjelp fra oss) og utlendinger som ikke forstår norsk (blir skrevet til på kauderverlsk om jeg prøver å si hei)

AnonymBruker
Skrevet

Og vi prøvde å skru ut skruene i den tingen som hengelåsen er festet med, men av de går ikke ann å komme til :sur:

Skrevet

Og vi prøvde å skru ut skruene i den tingen som hengelåsen er festet med, men av de går ikke ann å komme til :sur:

Denne skjønte jeg ikke. Er det en av de det ikke går an å komme til eller alle?

Får dere skrudd opp noen, så er det bare å ta brekkjern på resten. Det viktigste er at dere får noe å brekke på.

Skrevet (endret)

edit: feilpost

Endret av Ashelia
AnonymBruker
Skrevet

Vinkelsliper?

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det...? :sjenert:

Alt vi har av verktøy er et helt sånn basic sett samboeren min hadde med seg. Verktøy, skrutrekkere, drill, bitteliten avbitertang osv...

Skrevet (endret)

Ring en venn.

Helst en med vinkelsliper. Baufil funker dårlig på den herda bøylen.

Har dere boremaskin, er det kanskje mulig å drille opp nøkkelhullet. Lav hastighet, begynn med mindre bor. Og fest det jævla hengelåset med tvinge eller noe, sånn at dere ikke må drive å bore i fingre og armer.

Med litt hell er beslagene vanlig stål, og lette å bearbeide. Men de må erstattes/byttes, da...

Endret av Kamikatze

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...