AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #1 Skrevet 2. januar 2011 Vi holder på å flytte, og nå har nøkkelen til hengelåsen på boden forsvunnet...! Vi MÅ komme oss inn i boden i dag. Hva kan vi gjøre? Avbitertanga vår er ikke i nærheten av sterk nok til å få den opp, jeg gidder ikke prøve engang... Hadde det vært en hverdag hadde jeg ringt vaktmesteren i brl, men han er offduty på søndager, naturlig nok. Og siden det er søndag er jo heller ingen låsesmeder åpne! >.< Noen som har noen gode idéer? Neste gang blir det hengelås med kode!!!!!
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #2 Skrevet 2. januar 2011 Ring en venn! Eller hør om naboen har kraftigere verktøy i sin bod.
Christiane_W Skrevet 2. januar 2011 #4 Skrevet 2. januar 2011 Sage over med baufil er vel det første jeg kommer på om dere MÅ inn i dag. Ellers er det enkleste å få tak i en litt kraftig boltekutter http://www.biltema.no/no/Verktoy/Handverktoy/Tenger-og-Sakser/Boltsaks/ - den klipper rett over hengelåsen!
fruBeist Skrevet 2. januar 2011 #5 Skrevet 2. januar 2011 Er det synlige skruer på hengelåsfeste i boddøra eller veggen, så skru ut disse. Vips, tilgang til bod 1
Auri Skrevet 2. januar 2011 #6 Skrevet 2. januar 2011 (endret) Finnes det ikke låsesmeder som har "døgnvakt"? Endret 2. januar 2011 av Ashelia
SmallTalk Skrevet 2. januar 2011 #7 Skrevet 2. januar 2011 Jeg hadde gått løs på den med baufil eller metallsag.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #8 Skrevet 2. januar 2011 Hei folkens, takk for svar. Vi har verken baufil eller metallsag. Spørre naboene hadde nok funket andre steder, i oppgangen vår er det gamle pensjonistdamer (som låner verktøy + hjelp fra oss) og utlendinger som ikke forstår norsk (blir skrevet til på kauderverlsk om jeg prøver å si hei)
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #9 Skrevet 2. januar 2011 Og vi prøvde å skru ut skruene i den tingen som hengelåsen er festet med, men av de går ikke ann å komme til
SmallTalk Skrevet 2. januar 2011 #10 Skrevet 2. januar 2011 Og vi prøvde å skru ut skruene i den tingen som hengelåsen er festet med, men av de går ikke ann å komme til Denne skjønte jeg ikke. Er det en av de det ikke går an å komme til eller alle? Får dere skrudd opp noen, så er det bare å ta brekkjern på resten. Det viktigste er at dere får noe å brekke på.
Auri Skrevet 2. januar 2011 #11 Skrevet 2. januar 2011 (endret) edit: feilpost Endret 2. januar 2011 av Ashelia
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #13 Skrevet 2. januar 2011 Hva er det...? Alt vi har av verktøy er et helt sånn basic sett samboeren min hadde med seg. Verktøy, skrutrekkere, drill, bitteliten avbitertang osv...
Kamikatze Skrevet 3. januar 2011 #14 Skrevet 3. januar 2011 (endret) Ring en venn. Helst en med vinkelsliper. Baufil funker dårlig på den herda bøylen. Har dere boremaskin, er det kanskje mulig å drille opp nøkkelhullet. Lav hastighet, begynn med mindre bor. Og fest det jævla hengelåset med tvinge eller noe, sånn at dere ikke må drive å bore i fingre og armer. Med litt hell er beslagene vanlig stål, og lette å bearbeide. Men de må erstattes/byttes, da... Endret 3. januar 2011 av Kamikatze
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå