Gå til innhold

Beste filmscene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det en scene fra en film som du synes skiller seg ut? Hvilken film og scene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er jo så mange!

Piano - når mannen hennes i avmakt og sinne hogger av henne fingeren og hun forlater ham. Uttrykket i ansiktet hennes er helt utrolig - og jeg syns pussig nok synd på ham.

Breakfast Club - Dansescenen, og ikke minst lunsjen, og når de alle forteller hvorfor de er der, og starten når alle ankommer... ja hele filmen :ler:

Matrix - når Neo skjønner det hele og plutselig mestrer matrix'en og bildemessig når han får valget mellom den blå og den røde pillen og du kan se begge - en i hvert brilleglass - hos Morpheus.

The Color Purple - når jazzgjesten synger for Celia - og når hun tilslutt forlater mannen sin og forbanner ham...

Masse fler også...

Endret av Suzy
Skrevet

Mrs. Doubtfire -slutten

Foreldrefellen -når Annie og Hallie finner ut at de er tvillinger

Lady og langstrykeren -resturantscenen

Serendipity -slutten

Det er de jeg kommer på nå

Skrevet

Jeg elsker denne scenen fra American Beauty

Skrevet

Når Gandalf konfronterer Balrogen i første LotR-filmen. "You shall not pass!"

Gjest Consensio
Skrevet

Hele Shoot `em up - filmen er en eneste lang og deilig scene :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=XcxKIJTb3Hg?fs=1&amp;hl=nb_NO"></param><param'>http://www.youtube.com/watch?v=XcxKIJTb3Hg?fs=1&amp;hl=nb_NO"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=XcxKIJTb3Hg?fs=1&amp;hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>

Scenen i Paris, Texas hvor de ser gamle super8-klipp (finner ikke klipp med originalmusikken på Youtube)

(sånn rent filmteknisk er ikke Requiem for a Dream én scene, forresten... men det er en bra film)

• 3 uker senere...
Skrevet

Er jo så mange jeg kunne ha nevnt, men en som gjorde inntrykk på meg var skytescenen i lobbyen i den første Matrix filmen. ;)

Skrevet

Ja, den er fin.

Jeg er også svak for scenen på glattisen i "Mens du sov".

Skrevet

Frå filmen Trade - Welcome to America. Veronica, som er ein av jentene som blir utsatt for trafficking i filmen, orkar ikkje meir, og begår sjølvmord. Den sterkaste scena eg har sett på lenge.

Skrevet

Åja, fantastisk! Og når det gjelder LOTR-filmene må jeg bare si at jeg elsker de to scenene i Return of the King før de to store slagene.

Først hvor Theoden snakker til Rohirrim og maner dem til kamp. "Ride now! ride now! die!!" Etc. Og den scenen før slaget ved The Black Gate hvor Aragorn maner til kamp. "I see in your eyes the same fear that would take the heart of me. A day may come when the courage of men fails, when we forsake our friends and break all bonds of fellowship, but it is not this day."

Ah, får frysninger bare ved tanken. ;)

Skrevet

Åja, fantastisk! Og når det gjelder LOTR-filmene må jeg bare si at jeg elsker de to scenene i Return of the King før de to store slagene.

Først hvor Theoden snakker til Rohirrim og maner dem til kamp. "Ride now! ride now! die!!" Etc. Og den scenen før slaget ved The Black Gate hvor Aragorn maner til kamp. "I see in your eyes the same fear that would take the heart of me. A day may come when the courage of men fails, when we forsake our friends and break all bonds of fellowship, but it is not this day."

Ah, får frysninger bare ved tanken. ;)

Åh, jaa! For ikke å glemme når Faramir og styrken hans rir fra Osgiliath etter at de ble overmannet der, og så kommer Gandalf og redder de fra Nazgulene! Herregud for et øyeblikk, med lyset fra staven og den vakre musikken. Vakker, vakker scene! Fikk gåsehud!

• Liker 1
Skrevet

Åh, jaa! For ikke å glemme når Faramir og styrken hans rir fra Osgiliath etter at de ble overmannet der, og så kommer Gandalf og redder de fra Nazgulene! Herregud for et øyeblikk, med lyset fra staven og den vakre musikken. Vakker, vakker scene! Fikk gåsehud!

Like vakkert er det også rett før det, når Pippin synger den utrolige vakre og triste sangen til Faramirs far. Så skifter scenen mellom det og Faramir som rir til den sikre død for å ære sin galne far.

• Liker 2
Skrevet

Like vakkert er det også rett før det, når Pippin synger den utrolige vakre og triste sangen til Faramirs far. Så skifter scenen mellom det og Faramir som rir til den sikre død for å ære sin galne far.

Helt enig! Så skjør og trist stemme. En annen som faktisk er veldig kul er "the last march of the Ents"! Den er veldig sterk på kino i alle fall.

Jeg kjenner faktisk at jeg gleder meg til neste kinomaraton til høsten :jepp:

Men det skal sies at jeg fikk ekstremt lyst til å se filmene nå.. Men er nok best å spare det til stor skjerm og HØY lyd! Forsterker inntrykkene av de allerede veldig sterke scenene.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg elsker en scene i Den fantastiske amelie fra montmartre, hvor hun møter en blind mann, tar ham i hånda og løper rundt i byen og forteller alt hva hun ser og hva som skjer. Og plutselig slipper hun hånda hans og sier "nå er vi ved (insert landemerke) og nå forlater jeg deg"

og det er så fiiint.

Skrevet

Litt klisje kanskje, men jeg griner hver gang.

Jeg er veldig glad i Sex and the City både serie og filmer. Ikke superdigger, men veldig glad i, og spes den scenen i første filmen, når Big har feiga ut på bryllupet og de to bilene møtes i den trange gaten i New York. Hvor Carrie da braser ut av bilen og hugger løs på han med liljebuketten, hvorpå blomstene flyr til alle retninger. Kjempesymbolsk, men spesielt sterkt, når de snur seg for å gå tilbake til bilen, Big prøver å følge etter og Charlotte snur seg og blir kjempesint og ber han holde seg unna. Hu er _så_ sinna, at jeg får klump i halsen nå også :oP Veldig sterkt øyeblikk, for hu er såå sinna, og viser det så godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...