AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #1 Skrevet 2. januar 2011 Hei Har bestilt en tur til syden gjennom Star tour, og reiser om et par dager. Det har seg imidlertidig slik at min bestefar ligger for døden, og jeg håper derfor at det er mulig å avbestille. Betalte for avvbetillingsforsikring da vi kjøpte reisen. Vet ikke helt hvilke regler som gjelder for avbetilling. Det står at man må vise dokumentasjon på at noen i familiener syke innen en måned etter avreise. Hvilken dokumentasjon er det her snakk om? Må man fremvise legeerklæring og slikt? Regner med det er strengt, men... Det er vel mulig å avbestille hvis jeg ringer i morgen? Da er det to dager før avreise. Håper ikke det er for seint. Lurer også på hvordan man i praksis avbestiller, kan man gjøre det på nettsiden eller må man ringe? Og er det mulig at noen andre "overtar" min bilett, slik at min medreisende slipper å reise alene? Takknemlig for svar
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #2 Skrevet 2. januar 2011 Noen??? Ingen som har erfaring med lignende som de kan fortelle om?
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 2. januar 2011 #3 Skrevet 2. januar 2011 (endret) Hva står på dokumentene dine? Vanligvis må du henvende deg til selskapet, og avbestille innen et gitt antall timer/dager før turen. Deretter må du sende dokumentasjon til selskapet pr post/e-post/fax. http://www.startour.no/nettstedskart/viktig-a-vite/alt-om-reisen/avbestilling/ Endret 2. januar 2011 av Ms. Raggsokk
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #4 Skrevet 2. januar 2011 http://www.startour.no/nettstedskart/viktig-a-vite/Reisevilkar/Alminnelige-vilkar-for-pakkereiser-med-charterfly/ I følge den linken så står det ikke noe spesifikt tidspunkt for avbestilling når det gjelder sykdom. Det står at "Avbestillingsbeskyttelsen skal minst gi rett til avbestilling dersom kunden selv, ektefelle, registrert partner, samboer, barn, foreldre, svigerforeldre eller søsken, blir rammet av plutselig og alvorlig sykdom, ulykkesskade eller død". Men besteforeldre er ikke nevnt?? Regner med det må være en feil, for besteforeldre er jo nærmere slekt enn svigerforeldre(som er nevnt). Huff.. "Dokumentasjon vedrørende avbestillingsårsaken må fremlegges senest 1 måned etter at avbestillingen ble foretatt. Ved avbestilling etter denne bestemmelsen har den reisende krav på tilbakebetaling av det innbetalte beløp med fradrag av avbestillingsbeskyttelsen, administrasjonsgebyr på kr 300 pr. person og servicehonoraret på kr 150,- pr. bestilling. Ved flere personer på samme bestilling, vil tilbakebetalingen skje til hovedreisende." Tolker det slik at jeg får tilbakebetalt hele beløpet utenom de ovennevnte, mto at jeg viser frem legeerklæring.. Skal ringe og snakke med de i morgen, siden det er stengt i dag, men har bare lyst å få det avklart nå!
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #5 Skrevet 2. januar 2011 jeg måtte avbestille en usa-tur nå i desember pga. en i familien lå for døden. Det vi gjorde var å ta kontakt med selskapet, avbestilte. De sendte meg deretter et skjema jeg måtte fylle ut med hvem som egentlig skulle reise, hvem som var syke osv. Vi måtte sende med attest fra legen. Det holdt med en attest fra min lege, selv om det ikke var jeg som var syk (en besteforeldre her og) Fikk tilbake pengene
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #6 Skrevet 2. januar 2011 jeg måtte avbestille en usa-tur nå i desember pga. en i familien lå for døden. Det vi gjorde var å ta kontakt med selskapet, avbestilte. De sendte meg deretter et skjema jeg måtte fylle ut med hvem som egentlig skulle reise, hvem som var syke osv. Vi måtte sende med attest fra legen. Det holdt med en attest fra min lege, selv om det ikke var jeg som var syk (en besteforeldre her og) Fikk tilbake pengene Ååå okei, det var litt mer betryggende å høre. Men forstår ikke helt hvordan en attest fra din lege kan holde som bevis? Trodde det måtte være fra den sykes lege..:s Hvilket flyselskap reiste du gjennom forresten, og hvor mange dager før avreise avbestilte du?
Glitnir Skrevet 3. januar 2011 #7 Skrevet 3. januar 2011 Du har ikke helårs reiseforsikring med avbestillingsforsikring, for eksempel gjennom Europeiske? Da dekkes i så fall avbestilling også ved besteforeldres akutte sykdom eller død.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2011 #8 Skrevet 3. januar 2011 Ringte selskapet i dag og hun sa at besteforeldre regnes som nærmeste familie. Så det var bare å sende inn en legeerklæring og så får jeg pengene tilbake(nesten hele beløpet). Så ser ut til å ordne seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå