Gå til innhold

billig og bra pc?

Anbefalte innlegg

Gjest *Twinklestar*
Skrevet (endret)

macbooken holder på å svikte meg og jeg er da på jakt etter en ny pc. har ikke lyst på eller råd til ny macbook, så ser meg rundt etter andre alternativer. "kravene" mine er som følger:

- stillegående!(macen lager i praksis ingen lyd og det er svært viktig for meg)

- helst 500gb harddisk

- ikke over 3 kg

- minimum 14"(helst 15/16)

- max pris er 6000

jeg bruker pcen til skole, musikk osv. tar en del bilder og lagrer en del filmer osv på den i perioder, derav strl på harddisken.

jeg har sett litt på denne http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-15---16-tom/hp-paviliondv6-3143eo/141677.3003/

evt. så er det denne? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=605690#info

litt mindre harddisk men det går, da prisen er betydelig lavere...

er det noen som kjenner til noen av de og kan si noe om de? evt har noen andre forslag?

Endret av *Twinklestar*
Videoannonse
Annonse
Skrevet

macbooken holder på å svikte meg og jeg er da på jakt etter en ny pc. har ikke lyst på eller råd til ny macbook, så ser meg rundt etter andre alternativer. "kravene" mine er som følger:

- stillegående!(macen lager i praksis ingen lyd og det er svært viktig for meg)

- helst 500gb harddisk

- ikke over 3 kg

- minimum 14"(helst 15/16)

- max pris er 6000

jeg bruker pcen til skole, musikk osv. tar en del bilder og lagrer en del filmer osv på den i perioder, derav strl på harddisken.

jeg har sett litt på denne http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-15---16-tom/hp-paviliondv6-3143eo/141677.3003/

evt. så er det denne? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=605690#info

litt mindre harddisk men det går, da prisen er betydelig lavere...

er det noen som kjenner til noen av de og kan si noe om de? evt har noen andre forslag?

It avd hos oss skryter av Dell og Asus Du bør få i3 eller i5 prosessor dersom du bruker så mye som 5-6000

Lite til hjelp og beklager avsporing, men jeg bare lurer: hvorfor har du ikke lyst på Mac igjen - bortsett fra pris?

Gjest *Twinklestar*
Skrevet

It avd hos oss skryter av Dell og Asus Du bør få i3 eller i5 prosessor dersom du bruker så mye som 5-6000

Lite til hjelp og beklager avsporing, men jeg bare lurer: hvorfor har du ikke lyst på Mac igjen - bortsett fra pris?

hehe jeg skjønner at du spør, jeg er vel omtrent den "eneste" i verden som ikke er overbegeistret for mac :fnise:

jeg vil gå tilbake til pc da jeg rett og slett ikke er så fornøyd. jeg er dritt lei av å måtte finne ekstra programmer når jeg skal laste ned ett enkelt program fra internett, og at det ikke er noen jeg kjenner som kan hjelpe meg viss det er en liten filleting som blir ødelagt(har mange venner som har mye kunnskap om pc, men ikke mac). har ved flere anledninger måttet levere den inn og betale i dyre dommer for noe som egentlig kunne blitt fikset av kompisen min viss det hadde vært pc.

for all del mac er en bra data, for de som liker det så er det strålende :) jeg er nok litt kresen også ;)

hva betyr i3 og i5 prosessor foresten? *lost*

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er heller ikke begeistret for mac. så jeg sjønner deg jævla godt. Har to laptopper men jeg vil ikke anbefalle deg de forde de blir så sabla varme. hehe

Skrevet

jeg vil gå tilbake til pc da jeg rett og slett ikke er så fornøyd. jeg er dritt lei av å måtte finne ekstra programmer når jeg skal laste ned ett enkelt program fra internett

Ok. Skjønner ikke hva du mener med "finne ekstra programmer, når jeg skal laste ned et enkelt program"...men det er så.

MEN, jeg skjønner godt du ikke gidder å ha Mac igjen, siden du er såpass misfornøyd.

Asusen du lurer på får jo meget god test HER

Sikkert et smart kjøp, og kraftig nok maskin i bøttevis til ditt bruk.

Harddisken skal du ikke henge deg så opp i str på. Det er jo svinebillig med ekstra harddisk (ekstern) for tiden. Dessuten er det jo et "must" til backup. For det må du jo uansett ta av alle bilder osv. :)

Gjest *Twinklestar*
Skrevet

Ok. Skjønner ikke hva du mener med "finne ekstra programmer, når jeg skal laste ned et enkelt program"...men det er så.

MEN, jeg skjønner godt du ikke gidder å ha Mac igjen, siden du er såpass misfornøyd.

Asusen du lurer på får jo meget god test HER

Sikkert et smart kjøp, og kraftig nok maskin i bøttevis til ditt bruk.

Harddisken skal du ikke henge deg så opp i str på. Det er jo svinebillig med ekstra harddisk (ekstern) for tiden. Dessuten er det jo et "must" til backup. For det må du jo uansett ta av alle bilder osv. :)

takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...