Gå til innhold

HJELP!!

soho

Anbefalte innlegg

Er det noen som har gode råd ??? sliter med irritasjon og kramper i beina???

Har prøvd det meste nå: ullsokker,magnet under hodeputa,tå hev met.,såpestykke under madrassen, tigerbalsam (hjalp litt). har også vært på helsekost butikk og fått en krem som heter HIRUDINOL, den inneholder iglegift og ble veldig annbefalt av hun som jobbet der. Hadde prøvd en selv med gode resultater.

Er det noen av dere som sliter med det samme og har et godt råd eller tips å komme med blir jeg veldig glad og takknemmelig.

Hilsen soho.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *Perser*

heia

har du prøvd å ligge høyt oppe med føttene?

det pleide å hjelpe for meg!

lykke til, håper at det gir seg snart icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kalk skal visstnok være bra mot leggkramper. Jeg var litt plaget med det tidligere, og har bevisst begynt å drikke mer melk og spise yoghurt m.m. Krampene mine er helt borte.

Hilsen Hestehoven 28+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

På Body Shop har de en gele som er til leggene. Det skal visst være helt super!

J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan !!

Takk for gode svar og tips.

Prøvde i natt og sove med bena høyt, må si at det hjalp litt på.

Jeg drikker ufatterlig mye melk om dagen. Har fått dilla på det. Drikker melk til alt, til fokost,lunsj,middag,kvelds og ellers. kan godt sitte meg ned og kose med med ett glass melk på kvellene også. Det er som de sier: MÅ HA DET, BARE MÅ HA DET.icon_smile.gif

Så jeg tror ikke det er kalk jeg har for lite av.Men takk for tipset.

Får prøve bodyshop i morra da.

Hilsen soho 28+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har selv hatt en del leggkramper, ikke i forbindelse med graviditet, men ellers i livet.

Det var akkurat som om musklene "murret" og trakk seg sammen, helt håpløst å bli kvitt. Jeg kunne kjenne det i muskulaturen når det var like før, og det ble litt hemmende siden jeg da ble forsiktig med fysisk aktivitet, høyhælte sko, bading osv.

Jeg kom plutselig på noe jeg leste i et gammelt ukeblad en gang, og tenkte at det ikke skadet å prøve. Resultatet er at jeg det siste halve året, etter å ha vært plaget i mange år, har vært helt fin! Og det er ikke "overtro" heller, men har en fysisk forklaring.

OK, til tipset: Drikk en flaske Tonic Water med kinin(Scweppes blandevann med gul etikett, fåes i alle matvarebutikker). Dette er visstnok et gammelt og utprøvd triks blant fiskere. Man drikker flasken(1/2-1)og etter et kvarter skal krampene være borte. På meg virket dette i alle fall strålende, og tendensen til å ha "nesten" krampe hele tiden er helt borte. Føler jeg ubehag, drikker jeg bare litt blandevann...Nytt liv for meg i alle fall!

For sikkerhets skyld kan du jo spørre legen din om dette er ufarlig for gravide (sikkert så lavt innhold av kinin at det ikke er farlig, men better safe than sorry!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

Jeg er også sterkt plaget av urolige føtter/kramper i leggene. Prøvde ulltråd rundt anklene for moro skyld, og sannelig hjalp det! (Kanskje psykisk....? icon_wink.gif ) I det siste har jeg knasket B-vitaminer, og det har hjulpet en hel del, krampene er sjeldnere og svakere enn før (men jeg har også fått mer kviser av dem; overdose? icon_mad.gif ). VET at magnesium hjelper, jeg bare klarer ikke å tygge de tablettene - blir helt kvalm jeg! icon_frown.gif

Du får bare prøve deg frem - lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAKK TAKK !!!

Skal prøve det med scweppes blandevann, det skader jo ikke å prøve. Ingenting skal være uprøvd.

Var hos fysioterapauten i dag og da nevnte jeg om irritasjon og kramper i leggene. Han sa at vi kunne prøve med akkupantur (vet ikke helt hvordan det skrives da icon_smile.gif ) Han satt fire nåler i begge leggene og jeg lå med disse i ca 1/2 time, var bare innom i ny og ne å skudde på nålene. Dersom dette hjelper skal vi prøve dette neste gang også.

Så nå får tiden vise om det hjelper eller ikke.

ha en fin Helg icon_biggrin.gif

Hilsen soho12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...