AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #1 Skrevet 2. januar 2011 "People spend so much time planning the wedding, they forget to plan the marriage" Dr. Phil. 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #2 Skrevet 2. januar 2011 Gå og bæsj i noen andres blomsterbed :gjeiper:
FruN Skrevet 2. januar 2011 #3 Skrevet 2. januar 2011 I must say, I quite agree! Men så langt, tør jeg påstå det hovedsaklig gjelder amerikanske bruder Og internasjonale Bridezillaer da
Anglofil Skrevet 2. januar 2011 #4 Skrevet 2. januar 2011 Tja, jeg kan være litt enig. Samtidig, for vår del, så har vi måttet jobbe med forholdet hele tiden under planleggingen, så jeg tviler på at ekteskapet blir så mye annerledes. Mvh Yvonne 1
lilleGrethe Skrevet 3. januar 2011 #5 Skrevet 3. januar 2011 Tja, jeg har inntrykket at de fleste (i nord-europeisk kultur) som bestemmer seg for å gifte seg også har vært samboere en stund, og da har man jo vanligvis planlagt livet sitt sammen en stund allerede. En bryllupsfest er mye å ordne og organisere, mens livet og ekteskapet planlegges litt etter hvert.
lilleGrethe Skrevet 3. januar 2011 #6 Skrevet 3. januar 2011 Tja, jeg har inntrykket at de fleste (i nord-europeisk kultur) som bestemmer seg for å gifte seg også har vært samboere en stund, og da har man jo vanligvis planlagt livet sitt sammen en stund allerede. En bryllupsfest er mye å ordne og organisere, mens livet og ekteskapet planlegges litt etter hvert.
Barcelone Skrevet 3. januar 2011 #7 Skrevet 3. januar 2011 Enig med doktor Phil. Litt for mange bruder som bruker litt for mye tid på å planlegge bryllup uten å tenke på hva det faktisk innebærer. Kanskje derfor det er så mange skilsmisser?
Modic Skrevet 5. januar 2011 #8 Skrevet 5. januar 2011 Tror dette er en sannhet med modifikasjoner. Jeg giftet meg 26. juni, og avsluttet en bachelorgrad den 17. juni. Hadde i tillegg to hunder, to barn, en mann og et hus som krevde det samme som ellers. Bryllupet var et tredagersbryllup med 70 gjester, på en annen kant av landet. Vi gjorde alt selv. Mannen, forlovere, foreldre osv. bidro en hel del, men det meste av detaljplanleggingen falt nok på meg. Alt går, hvis man bare vil.
wahaj Skrevet 5. januar 2011 #9 Skrevet 5. januar 2011 Planla bryllupet på 3 mnd, hadde to eksamener uka før, har en baby å ta oss av, men så har vi vært sammen og bodd sammen en stund, så vi visste hva vi gikk til. Føler faktisk forholdet har blitt enda bedre etter vi ble gift.
Charlotte York Skrevet 5. januar 2011 #10 Skrevet 5. januar 2011 Nå skal det sies at jeg har brukt veldig lite tid på å planlegge noe som helst. Jeg er nok ikke en sånn type jente som syns slike ting er viktig. Jeg vil selvsagt at det skal bli en fin dag, men jeg er ikke opptatt av de små detaljer, for jeg tror dagen blir vellykket allikevel
Niennas Skrevet 5. januar 2011 #11 Skrevet 5. januar 2011 Men det virker jo som at Dr.Phil mener at livet blir så utrolig anderledes etter man gifter seg? Er jeg naiv som inbiller meg at hverdagen blir den samme? Selvfølgelig er det mange tunge løft å ta som et par når man velger å leve resten av livet sammen, men de samme løftene ville man vel ha opplevd om man "bare" var samboere også? Jeg for min del brukte et år på å planlegge bryllupet, og har forsåvidt ikke planlagt ekteskaplivet. Jeg inbiller meg at det går av seg selv, sånn som det har gjort fram til nå.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2011 #12 Skrevet 6. januar 2011 Tja, jeg kan være litt enig. Samtidig, for vår del, så har vi måttet jobbe med forholdet hele tiden under planleggingen, så jeg tviler på at ekteskapet blir så mye annerledes. Mvh Yvonne Og så? Tja, jeg har inntrykket at de fleste (i nord-europeisk kultur) som bestemmer seg for å gifte seg også har vært samboere en stund, og da har man jo vanligvis planlagt livet sitt sammen en stund allerede. En bryllupsfest er mye å ordne og organisere, mens livet og ekteskapet planlegges litt etter hvert. Der tar du feil. Mange har ikke vært samboere lenge. Men det virker jo som at Dr.Phil mener at livet blir så utrolig anderledes etter man gifter seg? Er jeg naiv som inbiller meg at hverdagen blir den samme? Selvfølgelig er det mange tunge løft å ta som et par når man velger å leve resten av livet sammen, men de samme løftene ville man vel ha opplevd om man "bare" var samboere også? Jeg for min del brukte et år på å planlegge bryllupet, og har forsåvidt ikke planlagt ekteskaplivet. Jeg inbiller meg at det går av seg selv, sånn som det har gjort fram til nå. Dere lever på en drøm, noen av dere. Uten at jeg kjenner dere, vil halvparten ende med skilsmisse etter kort tid. Når det ikke er mer å planlegge, må dere spørre om dere har noe til felles mer?
Anglofil Skrevet 6. januar 2011 #13 Skrevet 6. januar 2011 (endret) Og så? Jeg svarte bare på det ts skrev jeg. Man kan vel si det samme til det du skrev også, strengt tatt. Og jeg er uenig, de fleste jeg kjenner som har giftet seg eller som skal det har ofte bodd sammen en god stund i forkant. Mvh Yvonne Endret 6. januar 2011 av Yvonne
Niennas Skrevet 6. januar 2011 #14 Skrevet 6. januar 2011 Der tar du feil. Mange har ikke vært samboere lenge. Dere lever på en drøm, noen av dere. Uten at jeg kjenner dere, vil halvparten ende med skilsmisse etter kort tid. Når det ikke er mer å planlegge, må dere spørre om dere har noe til felles mer? Du virker overdrevent bitter. Du får gjerne komme med slike utsagn som at folk som gifter seg ikke har vært samboere lenge, men da vil jeg gjerne se dokumentasjon på det? Hvor har du fått denne informasjonen fra? Og hva er det som gjør samlivet så vanvittig mye mer vanskelig etter at man gifter seg i forhold til før? Vi vil gjette på at et par hadde ting tilfelles også før bryllupsplanleggingen?
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2011 #15 Skrevet 6. januar 2011 Når vi gifter oss til sommeren vil vi ha brukt 10 mnd på planlegging av bryllupet, tviler egentlig på at samlivet vårt vil endre seg så mye etter å vært sammen i 10 år og vært samboere i åtte... I statene er det langt mer vanligere å gifte seg innen et år etter at man har truffet hverandre, DA skjønner jeg Dr. Phil's vinkling... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå