AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #1 Skrevet 2. januar 2011 Jeg bare lurer på om det er mulig å få aap før jeg har fått utredet hos lege/psykolog hva som er galt? Jeg sliter veldig med angst, depresjoner og utmattelese tror jeg. Har ikke komt meg ut i arbeids- eller skolelivet fordi disse har hindret meg hver gang (4 forskjellige jobber og like mange studieforsøk). Så nå sitter jeg her med en far som ikke har mulighet til å hjelpe på å forsørge meg lenger, snart 22 år og har ikke mer enn 1 måneds erfaring.. Regner med det vil ta flere måneder i ventekø til psykolog, og så lenge kan ikke jeg gå uten noe. Sosialhjelp har jeg alt søkt og fått 3 ganger. Kan legen lage et skriv som er godt nok for en aap søknad? Kan nav hjelpe meg å få behandlig raskere? Blir gal.. Kjenner og forstår ingenting av dette systemet, ei klarer jeg heller å få spurt det jeg lurer på til navarbeidere. Jeg nikker og smiler, og tror veilederen vet best, selv om jeg ikke nevner noe sykdom. 2011 er året jeg skal snu tilværelsen på hodet, jeg må bare finne ut hvordan..
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #2 Skrevet 2. januar 2011 Om du vil få AAP uten utredning vet jeg ikke, men du MÅ få en time hos NAV, fortelle om din situasjon, få ting i gang, ballen til å rulle mot AAP. Nikke å smile ja, men NAV vet ikke best, å iallefall ikke så lenge du ikke forteller om din situasjon. De må vite det for å kunne ta tak og igangsette tiltak. Håper du får en god saksbehandler som ser deg og dine behov. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå