Gå til innhold

Flytte til kristiansand

Fremhevede innlegg

Skrevet

Både og. Det finnes en del direkteruter fra Kjevik, f.eks gjennom charterselskapene, men om man f.eks skal til flere storbyer i Europa så man først til Oslo og deretter videre. Så en sannhet med modifikasjoner med andre ord. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Eller KLM til Amsterdam. Jeg gir meg ikke i reklamen for byen ;)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var nok litt hissig i min beskrivelse av byen før ;)

I dag skal jeg innover til byen og gleder meg faktisk litt, men det er nok fordi jeg har sittet fast på utsiden siden 22 desember det gitt, blir greit å se om vibbene har forandret seg litt siden det er nytt år og hele pakka :skravle:

Flekkerøya er noe for seg selv ja, vi bodde der i et halvt år, og har aldri opplevd makan til råtten stemning... på sparkjøp skulte de verre og de tenkte nok "Jaja, der har vi innflytterne, får jo aldri fred her, vi øyboeran!" og det er en del keep it in the family-tendenser der og ;) Min venninne ble også kastet stein etter siden de kjørte en litt heavy stil :ler:

Gimlekollen har jeg et helt annet inntrykk av enn sossestrøket iallfall... Syre sopp og hasj og tjolahopp gjemmer seg bak fasaden der oppe gitt ;) Og tantriske sex-sirkler... ikke selvopplevd, men hører titt og ofte om folk som skal opp dit og ture hos diverse folk og har opplevd tantrisk sexpress! :O

I Voiebyen bør du helst være like hvit som bakgrunnen på KG, ellers blir de sure!

I vågsbygda snør det alltid diverse homsepulver

På lund er det faktisk ikke så ille, etter det lille jeg har sett! :)

Liker meg nå best litt utenfor jeg, hvor jeg slipper alt dette rælet!

AnonymBruker
Skrevet

Eller KLM til Amsterdam. Jeg gir meg ikke i reklamen for byen ;)

Og mange avganger til København! Kristiansand er en tipptopp by. :)

AnonymBruker
Skrevet

Direkte flyforbindelser? Så da slipper man å dra til Gardermoen først? :D

Ja, hvis man velger å reise via København eller Amsterdam, store knutepunkt begge to, så slipper man det. ;)

• 3 uker senere...
Skrevet

Oi, her var det jo mye spennende. Tror jeg skal følge med på denne her :)

Skrevet

Kristiansand er en fin by og bo i. Jeg vokste opp på Grim som er rett vedsiden av Sentrum.

Og det er en veldig fin plass og bo.

Det eneste er at det er en litt kjedelig by. Men jeg bor ikke i Kristiansand lenger. Men jeg kan si at det er en fin by og bo i.

Skrevet

Kristiansand er en fin by og bo i. Jeg vokste opp på Grim som er rett vedsiden av Sentrum.

Og det er en veldig fin plass og bo.

Det eneste er at det er en litt kjedelig by. Men jeg bor ikke i Kristiansand lenger. Men jeg kan si at det er en fin by og bo i.

Hvor bor du nå da? :D

• 3 måneder senere...
Gjest redstar
Skrevet

Jeg og sambo flyttet til Kristiansand nå i Januar og til nå stortrives vi:)

Jeg har litt problemer med å få jobb da, er vist mange som søker jobb for tiden men håper på å få noe snart:)

Har ingen venner her da, så er litt ensomt...

Litt vanskelig å komme i kontakt med noen siden jeg enda ikke har kommet i jobb da men kansje jeg finner noen venniner snart?:)

Men kristiansand er en flott by, nydelig vær! :)

Skrevet

magiske skogfester har vi og! :-D

Gjest Aria.
Skrevet

Fikk lyst til å flytte dit :popcorn:

Lurer på om jeg skal sette uni. i agder som første valg og ikke Oslo.. hmmm... :idesmil:

Hvordan er vintern der nede? Mild? Lite snø?

Gjest redstar
Skrevet

Mye mye snø, hvit og klar snø!

Men det er mye mye bedre vinter her enn i feks Stavanger, der er det slødd, regn og snø p en gang.

Vinteren her er koselig, litt slitsomt med all snøen ja men det er ikke lange kjøreturen til flotte skitrekk og turområder.

Jeg stortrives her i Kristiansand:)

Flyttet i Januar og var nesten nedgravd i snø, haha , men plustelig kom sommeren og jeg har allerede fått farge og skille! *Me like*

Gjest Mahareth
Skrevet

Mye mye snø, hvit og klar snø!

Men det er mye mye bedre vinter her enn i feks Stavanger, der er det slødd, regn og snø p en gang.

Vinteren her er koselig, litt slitsomt med all snøen ja men det er ikke lange kjøreturen til flotte skitrekk og turområder.

Jeg stortrives her i Kristiansand:)

Flyttet i Januar og var nesten nedgravd i snø, haha , men plustelig kom sommeren og jeg har allerede fått farge og skille! *Me like*

Jeg burde ikke si det, men vinteren i år var ufattelig mye finere enn de forrige! Det pleier å være slaps og graps overalt :sjenert:

Når det er sagt, så er våren i kristiansand alltid flott! Det er masse trær overalt, så det blir grønt og skjønt med en gang :nigo: Ikke like fint for pollenallergikere, men det er nå så.

Ellers tror jeg kristiansand er en av de vanskeligere byene å få jobb i, ihvertfall om man ønsker noe annet enn barnehage og eldreomsorg.

Skrevet

Hvor da hen? :)

Hemmelige locations hver gang ;) Sist var det så gøy, at selv om aggrigat og anlegg var bært ned, måtte vi fortsette i dagesvis til! Slike fester slår utelivet lett, danse blant trærne til sola står opp også legge seg i teltet og sove til festen begynner igjen:) Bare å kontakte på the private om det høres ut som noe du synes virker gøy, men må advare om at det kommer ganske mange gærninger på slike fester og, som kan være litt sprø å forholde seg til om en ikke kjenner til gærenskapen deres! :skravle: hehe!

<-- :plystre:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor selv i Kristiansand og skal ærlig si at jeg ikke kunne tenkt meg å bo i noen annen by enn denne.

Kristen er jeg definitivt ikke! Jeg er heller av de som nesten 'misliker' religiøse. Du må nesten oppsøke det samfunnet om du skal oppleve det, ikke la deg lure av kallenavnet 'bibelbeltet'. :fnise:

Sommeren på sørlandet er idyll! Vinteren har jeg aldri vært fan av, men det er mye midlere her enn i Oslo ihvertfall. Holdt på å få sjokk da jeg var på helgetur til Oslo i vinter.

Noe annet jeg elsker ved denne byen er danskebåten! Gratisturer/billig-turer hele året. Koselig med bare opp-ned tur også, til tross for at jeg savner den stoore kosebåten :rodmer:

Utelivet er så som så, jeg har ikke så mye interesse i akkurat det uansett. Men det viktigste er vel stemninga og humøret du tar med deg hjemmefra.

Folk på sørlandet er vel som norske folk flest. De er ikke lette å komme inn på. Er det det du er ute etter så må du nok langt vekk fra hele landet :fnise: Nei, jeg kjenner masse flotte folk rundt forbi, du kommer fort inn i det om du bare gjør en liten effort.

Spisesteder er det mye bra av! Spesielt vil jeg anbefale Wok, Mother India, Amigos og Vera :rodmer: Det er ihvertfall mine favorittsteder.

Jeg har bodd rundt forbi. Bergen er nok den byen mange mener er finest, men vil du ha full pakke, med både beliggenhet og alt, er kristiansand virkelig stedet! Hvis jeg skal beskrive byen med ord, må det bli sjarm og idyll.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...