AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #1 Skrevet 2. januar 2011 Har lenge vurdert å flytte til Kristiansand, men lurer veldig på hvordan det er å bo og leve der? Finnes det steder man skal holde seg unna? Hva er positivt og negativt? Er det verdt å flytte dit?
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #2 Skrevet 2. januar 2011 Du får ikke noe mer liv av å bosette deg på sørlandet, med mindre du liker kirkeliv. Du har jo smiths venner lr noe sånt, de er jo kule. Og så har du dyreparken. Det er litt sånn familieby. Zzz Zzz. Men koselig by. 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #3 Skrevet 2. januar 2011 Jeg bor selv i krsand, en veldig fin by med et bra uteliv! Veldig kooslig by! Og jeg har ikke opplevd noe til at det er en så kristen by. Å som negative anonymbruker ovenfor, så ser ikke jeg på krsand som det! Hold deg til rette side av byen! Det er også billig og leige der..
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #4 Skrevet 2. januar 2011 Jeg bor selv i krsand, en veldig fin by med et bra uteliv! Veldig kooslig by! Og jeg har ikke opplevd noe til at det er en så kristen by. Å som negative anonymbruker ovenfor, så ser ikke jeg på krsand som det! Hold deg til rette side av byen! Det er også billig og leige der.. 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #5 Skrevet 2. januar 2011 Jeg har bodd i Kristiansand i 7 år, og er veldig fornøyd. Har ikke opplevd Kr.sand som en spesielt religiøs by, men det er kanskje mer fordi jeg er fra en mye mer religiøs bygd... Utelivet er ok, noe for enhver smak egentlig. Mange gode restauranter også. Ok busstilbud. Er ikke mange stedene jeg ville hatt problemer med å bo her. Dyrt å bo på østsiden av byen, med mindre du vil ut på Tveit eller Justvik. Vestsiden av byen er mye rimeligere, også nordsiden. Skal du leie så er det ikke så altfor verst priser egentlig. Jeg ville flyttet hit igjen selv
Anglofil Skrevet 2. januar 2011 #7 Skrevet 2. januar 2011 (endret) Jeg flyttet til Kristiansand høsten 2009 for å være sammen med samboeren min, og for å studere. Faktisk liker jeg byen veldig godt, men så var vi heldig å få oss leilighet midt i sentrum også. Kort vei til det meste og kollektivtransport osv. Nå er jeg oppvokst i Oslo, så det er jo klart at byen sånn sett føles mindre for meg som er vant til Oslo, men samtidig er Kristiansand en av de få byene som jeg faktisk er "stor nok" til at jeg trives i den. Mvh Yvonne Endret 2. januar 2011 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #8 Skrevet 2. januar 2011 Jeg flyttet til Kristiansand høsten 2009 for å være sammen med samboeren min, og for å studere. Faktisk liker jeg byen veldig godt, men så var vi heldig å få oss leilighet midt i sentrum også. Kort vei til det meste og kollektivtransport osv. Nå er jeg oppvokst i Oslo, så det er jo klart at byen sånn sett føles mindre for meg som er vant til Oslo, men samtidig er Kristiansand en av de få byene som jeg faktisk er "stor nok" til at jeg trives i den. Mvh Yvonne Hva er de største forkjellene mellom Oslo og Kristiansand? Er det noe du savner fra Oslo?
Anglofil Skrevet 2. januar 2011 #9 Skrevet 2. januar 2011 (endret) Hva er de største forkjellene mellom Oslo og Kristiansand? Er det noe du savner fra Oslo? Altså, jeg er veldig fornøyd med Kristiansand, men jeg savner kanskje at Oslo er mer flerkulturell, har flere impulser sånn sett, større tilbud ift f.eks kino/teater osv, Friday's, utvalget av butikker (men skal sies at Sørlandsparken og Sørlandssenteret stort sett dekker de fleste behov), parkene. Jeg savner Oslo-sommer, selv om sommer på sørlandet er fantastisk. Det er litt vanskelig å beskrive, men jeg er veldig glad i byen jeg er vokst opp i, samtidig så har jeg blitt veldig glad i Kristiansand også. Jo, savner bussen som går nesten hele tiden, samt t-bane og trikk. Mvh Yvonne Endret 2. januar 2011 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #10 Skrevet 2. januar 2011 Altså, jeg er veldig fornøyd med Kristiansand, men jeg savner kanskje at Oslo er mer flerkulturell, har flere impulser sånn sett, større tilbud ift f.eks kino/teater osv, Friday's, utvalget av butikker (men skal sies at Sørlandsparken og Sørlandssenteret stort sett dekker de fleste behov), parkene. Jeg savner Oslo-sommer, selv om sommer på sørlandet er fantastisk. Det er litt vanskelig å beskrive, men jeg er veldig glad i byen jeg er vokst opp i, samtidig så har jeg blitt veldig glad i Kristiansand også. Jo, savner bussen som går nesten hele tiden, samt t-bane og trikk. Mvh Yvonne Ok, takk
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #11 Skrevet 2. januar 2011 Jeg bor selv i krsand, en veldig fin by med et bra uteliv! Veldig kooslig by! Og jeg har ikke opplevd noe til at det er en så kristen by. Å som negative anonymbruker ovenfor, så ser ikke jeg på krsand som det! Hold deg til rette side av byen! Det er også billig og leige der.. Hva er rette side i Kr.sand? Gimlemoen? Tangen?
cyanid Skrevet 4. januar 2011 #12 Skrevet 4. januar 2011 Problemet er jo bare at det er en liten by, så om man ikke holder en lav profil, vet alle det meste om deg, pluss alt om deg som ikke engang stemmer Synes det er for mye drittprat og ovenfra og ned-holdninger her, har veldig lyst til å flytte til en annen by.
Jellyfish Skrevet 4. januar 2011 #13 Skrevet 4. januar 2011 Har bodd her i snart 10 år nå,og Kristiansand har blitt byen min. Kommer aldri til å flytte herfra! Byen er stor nok til at ikke alle kjenner alle, men liten nok til å være oversiktelig og grei. Sommer på Sørlandet er fantastisk, med skjærgården, Fiskebrygga og Bystranda. Om vinteren er det ikke lange kjøreturen til fine skiløyper, og slalombakker om man kjører litt lenger. Parkvesenet gjør en kjempejobb med blomster i hele byen og flotte juledekorasjoner, sånn sett er dette den fineste byen jeg har bodd i. Jobbmulighetene er mange, vi har universitet, ferge til Danmark og direkte flyforbindelser ut i Europa. Kan ikke skjønne vi kan få det stort greiere jeg? Når det gjelder menneskene så er det vel en myte dette at alle sørlendinger er så religiøse. Riktignok finner du et kirkesamfunn for hver 500 meter, men det er nok ikke sånn at alle er med der heldigvis. Det kan kanskje være litt vanskelig å bli kjent med folk hvis man ikke kjenner noen og ikke tar initiativet selv, men sånn er det vel alle steder? Bor selv på nordsiden av byen, men vil nok anbefale Lund hvis du kan velge fritt hvor du vil bo. Generelt er det fordeler og ulemper med alle bydeler egentlig. Gimlekollen og Andøya er nok "sossestrøkene" (kan ikke egentlig si at det finnes noe sånt i Kristiansand), mens det i høyblokkene på toppen av Slettheia er et veldig "fargerikt fellesskap" (Har hørt taxisjåfører omtale området som Golanhøyden). Flekkerøya har vel rykte på seg for å være veldig religiøst. Velkommen til byen! 1
Gjest Hikken Skrevet 4. januar 2011 #14 Skrevet 4. januar 2011 Har bodd her i snart 10 år nå,og Kristiansand har blitt byen min. Kommer aldri til å flytte herfra! Byen er stor nok til at ikke alle kjenner alle, men liten nok til å være oversiktelig og grei. Sommer på Sørlandet er fantastisk, med skjærgården, Fiskebrygga og Bystranda. Om vinteren er det ikke lange kjøreturen til fine skiløyper, og slalombakker om man kjører litt lenger. Parkvesenet gjør en kjempejobb med blomster i hele byen og flotte juledekorasjoner, sånn sett er dette den fineste byen jeg har bodd i. Jobbmulighetene er mange, vi har universitet, ferge til Danmark og direkte flyforbindelser ut i Europa. Kan ikke skjønne vi kan få det stort greiere jeg? Når det gjelder menneskene så er det vel en myte dette at alle sørlendinger er så religiøse. Riktignok finner du et kirkesamfunn for hver 500 meter, men det er nok ikke sånn at alle er med der heldigvis. Det kan kanskje være litt vanskelig å bli kjent med folk hvis man ikke kjenner noen og ikke tar initiativet selv, men sånn er det vel alle steder? Bor selv på nordsiden av byen, men vil nok anbefale Lund hvis du kan velge fritt hvor du vil bo. Generelt er det fordeler og ulemper med alle bydeler egentlig. Gimlekollen og Andøya er nok "sossestrøkene" (kan ikke egentlig si at det finnes noe sånt i Kristiansand), mens det i høyblokkene på toppen av Slettheia er et veldig "fargerikt fellesskap" (Har hørt taxisjåfører omtale området som Golanhøyden). Flekkerøya har vel rykte på seg for å være veldig religiøst. Velkommen til byen! Dette hørtes ganske herlig ut! Ble nesten fristet til å flytte dit jeg
Sørlandsmamma Skrevet 4. januar 2011 #15 Skrevet 4. januar 2011 (endret) Jeg vil også anbefale Kr.sand og stiller meg bak det de andre sier her! Æ æ oppvokst i Kr.sand og noen år litt utenfor selve byen. Kan anbefales BTW, er ikke religiøs Nå har jeg flyttet lenger vest i fylket pga mann og hus, men jeg er i Kr.sand så ofte jeg kan og nyter det Endret 4. januar 2011 av Sørlandsmamma
Jellyfish Skrevet 4. januar 2011 #16 Skrevet 4. januar 2011 Dette hørtes ganske herlig ut! Ble nesten fristet til å flytte dit jeg Kom, kom! :-)
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2011 #17 Skrevet 6. januar 2011 Har bodd her i snart 10 år nå,og Kristiansand har blitt byen min. Kommer aldri til å flytte herfra! Byen er stor nok til at ikke alle kjenner alle, men liten nok til å være oversiktelig og grei. Sommer på Sørlandet er fantastisk, med skjærgården, Fiskebrygga og Bystranda. Om vinteren er det ikke lange kjøreturen til fine skiløyper, og slalombakker om man kjører litt lenger. Parkvesenet gjør en kjempejobb med blomster i hele byen og flotte juledekorasjoner, sånn sett er dette den fineste byen jeg har bodd i. Jobbmulighetene er mange, vi har universitet, ferge til Danmark og direkte flyforbindelser ut i Europa. Kan ikke skjønne vi kan få det stort greiere jeg? Når det gjelder menneskene så er det vel en myte dette at alle sørlendinger er så religiøse. Riktignok finner du et kirkesamfunn for hver 500 meter, men det er nok ikke sånn at alle er med der heldigvis. Det kan kanskje være litt vanskelig å bli kjent med folk hvis man ikke kjenner noen og ikke tar initiativet selv, men sånn er det vel alle steder? Bor selv på nordsiden av byen, men vil nok anbefale Lund hvis du kan velge fritt hvor du vil bo. Generelt er det fordeler og ulemper med alle bydeler egentlig. Gimlekollen og Andøya er nok "sossestrøkene" (kan ikke egentlig si at det finnes noe sånt i Kristiansand), mens det i høyblokkene på toppen av Slettheia er et veldig "fargerikt fellesskap" (Har hørt taxisjåfører omtale området som Golanhøyden). Flekkerøya har vel rykte på seg for å være veldig religiøst. Velkommen til byen! Direkte flyforbindelser? Så da slipper man å dra til Gardermoen først? :D
Anglofil Skrevet 6. januar 2011 #18 Skrevet 6. januar 2011 Direkte flyforbindelser? Så da slipper man å dra til Gardermoen først? :D Både og. Det finnes en del direkteruter fra Kjevik, f.eks gjennom charterselskapene, men om man f.eks skal til flere storbyer i Europa så man først til Oslo og deretter videre. Så en sannhet med modifikasjoner med andre ord. Mvh Yvonne
Gjest Hikken Skrevet 6. januar 2011 #19 Skrevet 6. januar 2011 (endret) Både og. Det finnes en del direkteruter fra Kjevik, f.eks gjennom charterselskapene, men om man f.eks skal til flere storbyer i Europa så man først til Oslo og deretter videre. Så en sannhet med modifikasjoner med andre ord. Mvh Yvonne Siterte feil person, beklager Endret 6. januar 2011 av Hikken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå