AnonymBruker Skrevet 1. januar 2011 #1 Skrevet 1. januar 2011 Jeg leste det her på KG... og lurte på om det var sant, min katt på snart 3 år har stirret meg i øynene hele livet, bør jeg gjøre noe?
lovedrug Skrevet 1. januar 2011 #3 Skrevet 1. januar 2011 Nei,det viser at katten er trygg på deg:) Men du bør ikke stirre katten rett inn i øynene;) 1
Wombat Skrevet 1. januar 2011 #4 Skrevet 1. januar 2011 En fremmed katt kan gjerne syns du er litt frekk om du stirrer den direkte inn i øynene, men du kan jo selvsagt se på den, bare bryt øyekontakten litt ofte og hiv gjerne inn et blunk også 1
Gjest Raindrops Skrevet 1. januar 2011 #5 Skrevet 1. januar 2011 Jeg har hatt stirrekonkurranse med kattene mine støtt og stadig, og de er fortsatt like hengivne:p 2
SusanneGullet Skrevet 1. januar 2011 #6 Skrevet 1. januar 2011 Jeg har hatt stirrekonkurranse med kattene mine støtt og stadig, og de er fortsatt like hengivne:p Jeg å
Gjest Lille-pus Skrevet 2. januar 2011 #7 Skrevet 2. januar 2011 (endret) Når katter utfordrer hverandre så har de "stirre-konkurranse" for å sjekke motstanderens styrke Mellom mennesker og katter som har kjærlighet til, og stoler på hverandre, kan en stirrekonkurranse være ganske gøy En av mine tar det som en oppfordring til å leke Endret 2. januar 2011 av Lille-pus
Sunshine Skrevet 2. januar 2011 #8 Skrevet 2. januar 2011 Noen katter angriper hvis du stirrer dem i øynene. Jeg kjenner ei som stadig gjorde det med sin katt for å tirre henne Mine katter slipper alltid blikket hvis jeg stirrer på dem.
Lise_ Skrevet 2. januar 2011 #9 Skrevet 2. januar 2011 Jeg ser no i øynene til kattepusen jeg har no, vi blunker til hverandre og alt virker helt i orden. Det samme med forrige katten jeg hadde, de vi i familien har hatt, og jeg blir blunket til av kattene i nabolaget og. Jeg ble en smule skeptisk/nyskjerrig når jeg leste overskriften i dette emnet, men jeg har aldri noen sinne tenkt over det før.
Tabris Skrevet 2. januar 2011 #10 Skrevet 2. januar 2011 Å stirre en katt inn i øynene kan gjøre den usikker, fordi det for katten ofte er å regne som utfordrende eller truende. Men om man ser på den og blunker et par ganger, så kan det være den blunker tilbake. Det er et betryggende og beroligende signal.
Lise_ Skrevet 2. januar 2011 #11 Skrevet 2. januar 2011 Å stirre en katt inn i øynene kan gjøre den usikker, fordi det for katten ofte er å regne som utfordrende eller truende. Men om man ser på den og blunker et par ganger, så kan det være den blunker tilbake. Det er et betryggende og beroligende signal. Flott da føler jeg meg trygg på det
Gjest BabyBlue Skrevet 2. januar 2011 #12 Skrevet 2. januar 2011 Hvis du stirrer den i øynene bør du blunke og smalne øynene litt; katten tar det som et tegn på at du er glad i h*n og er avslappet =) Men stirrer du den rett i øynene med svære øyne uten å blunke kan de føle seg truet.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 4. januar 2011 #13 Skrevet 4. januar 2011 Jeg ser også ofte pusekattene mine inn i øynene, og som en annen her skrev, virker da som om de er like glade i meg fordet Hun ene svarer ofte med å blunke med bare et øye da, hun andre av og til... Åååh, er så glad i dem jeg, tror ikke det er frekt i det hele tatt å stirre dem inn i øynene, så lenge man ikke gjør det på en truende måte. Ville derimot aldri gjort det med en katt jeg ikke kjenner.
Wombat Skrevet 5. januar 2011 #14 Skrevet 5. januar 2011 Jeg ser også ofte pusekattene mine inn i øynene, og som en annen her skrev, virker da som om de er like glade i meg fordet Hun ene svarer ofte med å blunke med bare et øye da, hun andre av og til... Åååh, er så glad i dem jeg, tror ikke det er frekt i det hele tatt å stirre dem inn i øynene, så lenge man ikke gjør det på en truende måte. Ville derimot aldri gjort det med en katt jeg ikke kjenner. Nettopp, vil tro f.eks hunder ville satt seg imot om en vilt fremmed plutselig kom bort til dem og begynte å krase vilt, men eieren kjenner de og syns det er veldig artig om de får herje litt med matmor Tross alt er de aller fleste dyr forskjellige, stolte gullfiskeiere kan med innlevelse fortelle deg alt om hvordan fisken svømmer etter fingeren, hesteeiere har verdens snilleste hest, katteeiere eier miss Personlighet og hundeeiere pleier å veksle mellom å ha verdens flinkeste hund til verdens dummeste.. Poenget mitt er at katter er også vidt forskjellige, jeg kjenner èn katt som ikke er fornøyd før han får vaglet seg til på hodet til besøkende, mens en annen konsekvent går ut av rommet når familien får besøk :gjeiper: 2
crispy Skrevet 5. januar 2011 #16 Skrevet 5. januar 2011 HAHAHA! Katter suger. Nei, Gwen, der tar du nemlig forferdelig feil! 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2011 #17 Skrevet 5. januar 2011 HAHAHA! Katter suger. Da sier jeg at du suger 4
SusanneGullet Skrevet 5. januar 2011 #18 Skrevet 5. januar 2011 HAHAHA! Katter suger. Fra Meet the parents: Jack: "Greg, how come you don't like cats?" Greg: "I don't not like cats I just, I just prefer dogs. I mean I'm just more of a dog kind of, you know - come home, they're wagging their little tails, happy to see you." Jack: "So you need that assurance do you? You prefer an emotionally shallow animal?" Greg: "I..." Jack: "You see Greg, when you yell at a dog, his tail will go between his legs and cover his genitals, his ears will go down. A dog is very easy to break, but cats make you work for their affection, they don't sell out the way dogs do." Greg: "...Huh." Katter er best, BASTA 3
madison rose Skrevet 5. januar 2011 #19 Skrevet 5. januar 2011 Katter er best, BASTA jepp, og dette er noe alle kattehatere burde få med seg. katter er bedre enn oss, alt annet og alle andre. end of discussion. angående stirrekonkurranser: har selv opplevd at katter har "angrepet" etter å ha prøvd ut dette. tror kanskje det ville vært verre å stirre en løve i øynene, men man skal være litt forsiktige - særlig hvis det gjelder fremmede katter. med mine egne katter kan jeg gjerne ligge nese mot nese, helt inntil, og stirre i øynene deres over lengre tid. da snorrer de og koser seg. det er greit å bare ligge sånn etter en intens kosesesjon når jeg har blitt sliten i armene.
Gjest Raindrops Skrevet 5. januar 2011 #20 Skrevet 5. januar 2011 med mine egne katter kan jeg gjerne ligge nese mot nese, helt inntil, og stirre i øynene deres over lengre tid. da snorrer de og koser seg. det er greit å bare ligge sånn etter en intens kosesesjon når jeg har blitt sliten i armene. Awwww, fine pusene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå