Gå til innhold

Storbyferie mor og datter; hvor skal vi reise?

Anbefalte innlegg

Gjest Marenn
Skrevet

Hei :)

Jeg og moren min har bestemt oss for å reise til en storby i Europa for å shoppe. Har før vært i Warszawa, København, Split, London, Dublin, Roma, Nice og Riga. Sikkert noen flere også, men jeg kommer ikke på de i farten. Jeg er 18 år og moren min er litt over 40, så butikker som passer oss begge er et must. Det som er viktig for oss er egentlig at det er en by med masse kjekke shoppingmuligheter. Vi bryr oss ikke om å se på gamle bygninger, gå på museer osv :-) Det er også viktig at det er litt safe, hyggelige mennesker for det meste, og ikke så veldig skittent.

Har noen byen vi har lyst til å reise til. Disse er Amsterdam, Stockholm, Milano eller Beograd. Er det noen som har erfaringer med disse byene? Kom gjerne også med forslag om andre byer og fortell oss hvorfor vi skal reise akkurat der :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var i Valencia for et par år siden, og der var det masse shoppingmuligheter, særlig sko, kjoler og vesker! Vet ikke når på året dere planlegger tur, men er det på sommer'n har Valencia en flott strand også bare 15 minutter utenfor bykjernen.

Skrevet

Jeg elsker London og har dratt dit gjentatte ganger med min egen mor - vi blir aldri lei!

Ellers vil jeg fraråde dere fra å dra til Amsterdam hvis du er opptatt av at det ikke skal være skittent...

Skrevet

Jeg foreslår Edinburgh til alle som ikke vet hvor de skal reise.

Kjempefin by, masse shopping og nydelig mat. Jeg reiser tilbake i mars, for tredje og ikke siste gang.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt forelska i London, og anbefaler alle å reise dit! Fantastisk by med et hav av muligheter! Ellers så anbefaler jeg Venezia og Tallinn. Flotte byer begge to! Da jeg var i Venezia, var det mest for å se byen, men det ble jo så klart tid til litt shopping. Fantastisk god mat hadde de der også! Jeg elsker nesten alt som har med pasta å gjøre, så en kveld vi var ute spiste jeg en helt vanvittig god lasagne på en flott, men litt dyr resturant. Venezia er jo en veldig spesiell by, og det er gøy å tenke tilbake på at jeg har vært der.

Jeg var ikke så lenge i Tallinn, men jeg syns det var en nydelig by! God mat, mye fint og se på og hyggelige folk. Syns kanskje byen var litt rotete og vanskelig å finne frem i, så det ble ikke så mye shopping på den tiden jeg var der. Tror at hvis man undersøker litt på forhånd og planlegger litt, så blir det nok noe helt annet ;)

Jeg har vært i Paris også, men jeg vil ikke direkte anbefale den byen. Jeg syns den var skitten og veldig vanskelig og finne frem i. Var der et par dager, og selvom vi hadde både kart og GPS, gikk vi feil temmelig ofte. Syns også veldig mange av de vi møtte på var lite hyggelige, og på kanten til spydige og frekke.

Har hørt mange anbefale både Milano og Barcelona, og jeg kunne selv tenke meg å reise dit da jeg ikke har vært der før. Hva med en tur til Berlin? Brussel?

Skrevet

Støtter også Edinburgh og Berlin! :D

Gjest Naenia
Skrevet

Malaga er en veldig allright by! Masse bra butikker, koselige kaféer og restauranter og så er det også bademuligheter et lite stykke utenfor byen :)

Skrevet

Jeg, moren min og søsteren min var i Krakow på jentetur i vår, og det er en av de aller beste shoppingbyene jeg har vært i i allefall, sammen med London. Kjøpesenteret Galeria Krakowska er enormt, og vi gikk her i 8 timer i strekk tror jeg, og fikk allikevel ikke med oss alt. Gamlebyen og markedsplassen er også koselig, med mye forskjellig å se på eller kjøpe.

Anbefaler også en tur til Auschwitz og Birkenau. Det tar nesten en dag, men er verdt det.

Skrevet

Praha - Kjempebilleg, nydeleg by og mykje å sjå.

Eller Berlin, min personlege favoritt. Kjeeeempefin by som eg er heilt forelska i, med verdens vennlegaste mennesker og supre shopping muligheiter.

Skrevet

Praha i Tsjekkia, Wien i Østerrike, Berlin eller Munchen i Tyskland og Edinburgh i Scotland er de stedene jeg vil anbefale deg av steder dere ikke allerede har vært.

Amsterdam er skittent og ikke akkurat dit jeg ville dratt tilbake hvis jeg fikk muligheten. Stockholm er jo bra for shopping men det er kanskje ikke så annerledes fra Norge, hvilket kanskje er litt kjedelig?

Når det kommer til Milano er det å anbefale hvis dere er interessert å å handle designerklær selvsagt, ikke så mye annet! Milano er en industriell by, og har ikke så altfor mye annet enn god mat og designerstores å tilby, desverre :fnise: Jeg likte ikke byen i det hele tatt, forresten. Uansett! Dog hvis dere vil på designershopping uten å bruke så altfor mye penger, bør dere dra til "Mendrisio" over grensen til Sveits (en snau times kjøring, det går busser fra Milano) til Foxtown Designeroutlet. Sinnsykt stort, utrolig billig og mange flotte designere - Anbefales :)

Hvis Milano ikke er noe for dere ville jeg definitivt valgt Edinburgh! Superfin by, kjempebra shopping - alt du kan tenke deg! :jepp:

Gjest Lykkeliky
Skrevet

Jeg elsker Stockholm, jeg da....... muligens jeg er litt "kjedelig" siden det er Sverige, liksom, men det er en flott by med flotte shoppingmuligheter! En by jeg virkelig kunne tenke meg å bo i .

Skrevet

Wien. nydelig by,

Masse butikker og jeg opplevde den i alle fall som trygg.

Skrevet

Lisboa!!

Vært 4 ganger i Lisboa.. Masse shopping og rimelig å bo der! Og de er gode i engelsk der.. Går direkte fra Oslo til Lisboa med TAP. Ganske rimelig å fly også :) Skal dit en uke i mars.. Elsker Lisboa :)

Skrevet

New York! Fantastisk by som har alt:)

Skrevet

Jeg forslår Praha eller Krakow. Det er to koselig byer og det er mye billigere å shoppe i øst-europa. Mange flotte butikker og kjøpesentere.

Skrevet

Barcelona eller Dublin?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...