AnonymBruker Skrevet 1. januar 2011 #1 Skrevet 1. januar 2011 Poster som anonym denne gangen. Jeg trenger råd. Min pappa overnattet hjemme hos meg og min familie i natt, siden vi hadde nyttårs selskap i går. Han er 71 år gammel og relativt sprek. Da jeg sto opp i dag tidlig var det urin over hele do gulvet. Jeg ble ganske paff, og skjønte ikke helt hva som hadde skjedd. Jeg tørket opp, og informerte min mann om situasjonen. Da jeg kom ut til min pappa, sa han at han kanskje trodde vi kunne ha vann-lekkasje på do. Jeg latet som jeg ble overrasket, og han tok meg med på do for å vise meg lekkasjen ved og trekke ned. Det lakk selvsagt ingenting, for det var ikke vann jeg hadde sett på gulvet, det var definitivt urin. Konklusjonen min er altså at han har tisset utover gulvet, og naturlig nok prøver og bortforklare situasjonen. Spørsmålet mitt er egentlig om jeg bør bekymre meg for helsa hans? Er dette tegn på noe sykdom av noe slag? Jeg vet jo at eldre menn kan få problemer med prostata og slikt. Bør jeg fortelle noe til hans kone? Jeg er redd for at han kanskje kan være syk og ikke vil gjøre noe med det.
Smula2 Skrevet 2. januar 2011 #3 Skrevet 2. januar 2011 Skjønner godt at du ble overrasket, men jeg tror jeg ville latt hendelsen ligge og vært årvåken fremover. Du tenker at han ellers er frisk og sprek. Enig i at det er merkelig. At han har sølt er i og for seg ikke det som ville bekymret meg aller mest. Mest ville jeg tenkt på hva som er årsaken til at han ikke "ryddet opp etter seg". Han må ellers ha følt seg dårlig kanskje.. Og vil ikke bekymre deg. Lykke til.
Sugerøret Skrevet 3. januar 2011 #4 Skrevet 3. januar 2011 første som jeg tenker er balanseproblemer eller synet som kan ha sviktet? Hva du kan gjøre med dette er vel værre.Snakke med han? Kanskje han rett og slett måtte tisse der og da og bommet på doen? Følg med på hva han gjør fremover,se om synet f.eks kan være årsak.
Gjest 1211 Skrevet 3. januar 2011 #5 Skrevet 3. januar 2011 Jeg ville snakket med hans kone! Bestemora mi gjøre sånne ting ,men hun huska ikke at det var henne som gjøre det og nekta alltid alt. Bare ta en prat med kone hans ,kanskje hun har opplevd sånne ting med ham også. Han trenger ikke å vite at dere to prata sammen... Det er for din fars beste jo..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå