Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2011 #1 Skrevet 1. januar 2011 Jeg sender ikke så mange jule- og nyttårshilsener, men dette året har jeg opplevd 3 stykker som ikke har besvart min hilsen. Sendte julehilsen m/bilder på mail til to familiemedlemmer, som aldri svarte. På nyttårsaften sendte jeg animert nyttårs-mms til et annet familiemedlem, uten å få svar. Er det bare meg som synes dette er avvisende og uhøflig? Får ikke lyst å sende dem flere hilsener, for å si det sånn.
afeio Skrevet 1. januar 2011 #2 Skrevet 1. januar 2011 At de ikke har svart behøver ikke å bety at de ikke setter pris på hilsenen. Ang mailene du sendte: det er ikke alle som sjekker mailen sin så ofte, kanskje spesielt ikke nå i jula som det gjerne skjer så mye annet. Jeg svarer forøvrig svært sjeldent på nyttårsmld rett og slett fordi jeg får så mange av de. Er jo også en mulighet for at den som fikk mms av deg har forsøkt å svare, men at mld ikke har gått gjennom og at personen dermed har gitt opp. 1
Vindmølle Skrevet 1. januar 2011 #3 Skrevet 1. januar 2011 Jeg har i år svart på sms´ene jeg har mottatt som tydelig er skrevet til meg, men jeg har fått noen masseproduserte som jeg ikke har fått svart på. Både på julaften og igår fikk jeg mange meldinger, samtidig som vi var i besøk og det var mye som skjedde. Synes det er uhøflig å tilbringe kvelden i besøk bøyd over mobilen, så svarte bare på noen og prioriterte da de som var direkte til meg. Hvis noen opplevde det som uhøflig at de ikke fikk svar så beklager jeg forsåvidt det, men tipper at vertskapet igår hadde synes at det hadde vært ganske uhøflig hvis jeg stadig satt å knotet på mobilen også, så det ble et enkelt valg for min del hvertfall. 3
Gjest C-C Skrevet 1. januar 2011 #4 Skrevet 1. januar 2011 jeg svarer heller ikke på alle nyttårs og jule-smser jeg får. Er de helt tydelig til meg så prøver jeg å få gjort det, men virkler det som om de er masseutsendte så gidder jeg ikke
Gjest TS Skrevet 1. januar 2011 #5 Skrevet 1. januar 2011 Jeg har i år svart på sms´ene jeg har mottatt som tydelig er skrevet til meg, men jeg har fått noen masseproduserte som jeg ikke har fått svart på. Både på julaften og igår fikk jeg mange meldinger, samtidig som vi var i besøk og det var mye som skjedde. Synes det er uhøflig å tilbringe kvelden i besøk bøyd over mobilen, så svarte bare på noen og prioriterte da de som var direkte til meg. Hvis noen opplevde det som uhøflig at de ikke fikk svar så beklager jeg forsåvidt det, men tipper at vertskapet igår hadde synes at det hadde vært ganske uhøflig hvis jeg stadig satt å knotet på mobilen også, så det ble et enkelt valg for min del hvertfall. Ser det, men da ville jeg synes det var naturlig å svare på nyttårsmeldingene dagen etterpå. Et enkelt "Godt nyttår!" tilbake holder.
aline Skrevet 1. januar 2011 #6 Skrevet 1. januar 2011 nyttårs mms type animert er det overhode ikke sikkert jeg svarer på, flere av de står det mye i som helt klart ikke var myntet spesielt på meg, så jeg går rett og slett utifra at det er en melding som er sendt ut til mange på en gang. Får jeg en sms med nyttårshilsen som er sendt til MEG, så svarer jeg alltid. Disse masseutsendelsene blir litt som julebrev for meg, litt for upersonlig. Jeg skriver det ikke selv, leser de jeg får, men svarer ikke nødvendigvis. Regner med mange av de andre de sender til svarer, så det går greit. Ikke alle jeg sendte (personlig) julesms til svarte heller, og det er helt greit. Jeg sender ikke ønsker FOR å få ønsker tilbake, jeg sender ønsker til de jeg selv vil ønske god jul og godt nytt år til. 1
Gjest TS Skrevet 1. januar 2011 #7 Skrevet 1. januar 2011 jeg svarer heller ikke på alle nyttårs og jule-smser jeg får. Er de helt tydelig til meg så prøver jeg å få gjort det, men virkler det som om de er masseutsendte så gidder jeg ikke Masseutsendte - hvordan kan du vite det? Den mms'en jeg sendt var animert, og det stod ikke mer tekst enn godt nyttår til bildet. Likevel lå det en personlig tanke bak. (Jeg sendte den kun til et par, og den kostet 25 kr.)
Gjest TS Skrevet 1. januar 2011 #8 Skrevet 1. januar 2011 Ikke alle jeg sendte (personlig) julesms til svarte heller, og det er helt greit. Jeg sender ikke ønsker FOR å få ønsker tilbake, jeg sender ønsker til de jeg selv vil ønske god jul og godt nytt år til. Ja, så storsinnet er ikke jeg. Jeg orker ikke sende flere hilsener til de som ikke har svart.
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2011 #9 Skrevet 1. januar 2011 Jeg sender julekort til 50 stk, får kanskje 20 tilbake. Sånn er det hvert år, og ikke noe jeg tenker over, eller irriterer meg over. Det er sjelden jeg svarer på slike hilsener på tlf. Vi hadde besøk i går og de satt og knottet og sendte meldinger utover kvelden. Jeg synes det er uhøflig! 1
aline Skrevet 1. januar 2011 #10 Skrevet 1. januar 2011 Ja, så storsinnet er ikke jeg. Jeg orker ikke sende flere hilsener til de som ikke har svart. for meg har det ikke noe med storsinn å gjøre, men hva man ønsker utav ønsket sitt. jeg ønsker vedkommende godt nyttår, du ønsker godt nyttår DERSOM du får oppmerksomhet tilbake, får du ikke det kan det være det samme med gode tanker til vedkommende. :gjeiper:
Gjest TS Skrevet 1. januar 2011 #11 Skrevet 1. januar 2011 jeg ønsker vedkommende godt nyttår, du ønsker godt nyttår DERSOM du får oppmerksomhet tilbake, får du ikke det kan det være det samme med gode tanker til vedkommende. :gjeiper: Ja, du har vel litt rett der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå