Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten skal til Spania om noen få dager, i noen få dager, men jeg har egentlig ikke reiseforsikring. Jeg har helsetrygdekort. Faren min, som vi skal besøke, har vært ganske påpasselig på at jeg BURDE ha reiseforsikring, men har ikke visst hvilken jeg skal ta og det har vært snakk om at kanskje samboerns min forsikring dekker meg også... Han er tydeligvis dekket av familieforsikringen til moren og faren, men vi bor jo ikke sammen med dem så vi er ikke samme husstand, da skjønner jeg ikke at han kan være dekket av dem. Har sjekket de fleste forsikringsselskaper og de ville ikke dekket det.

Hvor lang tid tar det før en forsikring trer i kraft? Er jo bare 4 dager til vi drar, kan jeg få noen forsikring på den tiden? Kan alltids få en midlertidig forsikring...

Hva mener dere? Hva kan jeg gjøre? :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du kan kjøpe en via nettbanken din? Noen kredittkort har automatisk reiseforsikring hvis du betaler reisen med kortet. Du kan vel også få kjøpt på flyplassen, men det er ofte greit å ha ordnet sånt i forkant. Helårs reiseforsikring koster ikke allverdens. Helsetrygdkortet dekker jo kun behandling som landets egne borgere har krav på, ikke tapt bagasje, hjemtransport ved sykdom og annet mer reiserelatert.

Skrevet

Kanskje du kan kjøpe en via nettbanken din? Noen kredittkort har automatisk reiseforsikring hvis du betaler reisen med kortet. Du kan vel også få kjøpt på flyplassen, men det er ofte greit å ha ordnet sånt i forkant. Helårs reiseforsikring koster ikke allverdens. Helsetrygdkortet dekker jo kun behandling som landets egne borgere har krav på, ikke tapt bagasje, hjemtransport ved sykdom og annet mer reiserelatert.

Takk for svar, men jeg lurer fortsatt på hvor lang tid dette vil ta.... Har jo ikke 2 uker på meg, da er jeg hjemme allerede :)

Jeg hører ellers med banken min i morgen... Vent, har ikke DNB nor fått sånn at de er oppe hele døgnet? Kanskje jeg bare skal ringe, haha.

Skrevet

Når jeg dro til syden for noen år siden , så bestilte jeg bare på nett noen dager før jeg dro :) så er bare å søke opp på nettet, så finner du nok noe!

Gjest Blubberella
Skrevet

Du kan jo prøve www.gouda.no. Der kan du bestille og betale forsikringa på dagen slik at du er forsikret med én gang. Jeg har prøvd denne reiseforsikringen et par ganger og de virker seriøse.

Skrevet

I natt (open 24/7 haha) ringte jeg banken og spurte om det var mulig, og han sa at det burde det være, så jeg ringte nå nettopp forsikringskontoret og spurte, og han sa jada den trer i kraft fra i morgen :)

Jeg oppga bare navnet mitt, og vips! Da var jeg forsikret. Utrolig lett og greit!!

Trodde det var masse papirarbeid og drit så derfor jeg utsatte det så innmari!

Skrevet

Jeg og kjæresten skal til Spania om noen få dager, i noen få dager, men jeg har egentlig ikke reiseforsikring. Jeg har helsetrygdekort. Faren min, som vi skal besøke, har vært ganske påpasselig på at jeg BURDE ha reiseforsikring, men har ikke visst hvilken jeg skal ta og det har vært snakk om at kanskje samboerns min forsikring dekker meg også... Han er tydeligvis dekket av familieforsikringen til moren og faren, men vi bor jo ikke sammen med dem så vi er ikke samme husstand, da skjønner jeg ikke at han kan være dekket av dem. Har sjekket de fleste forsikringsselskaper og de ville ikke dekket det.

Hvor lang tid tar det før en forsikring trer i kraft? Er jo bare 4 dager til vi drar, kan jeg få noen forsikring på den tiden? Kan alltids få en midlertidig forsikring...

Hva mener dere? Hva kan jeg gjøre? :S

For det første. Helsetrygdkortet hjelper deg kun ved syksom og (sitat fra NAV)

Europeisk helsetrygdkort dokumenterer at du har rett til å få dekket utgifter til nødvendig medisinsk behandling når du oppholder deg midlertidig i et annet EØS-land eller Sveits. Du har rett til behandling på lik linje med oppholdslandets borgere

Forsvinner bagasjen din eller du blir frasjålet noe, trenger å bli fraktet hjem osv så må du ha forsikring.

Forsikring kan du bestille helt opp til avreisedagen. Bare du har ordnet det og betalt før du reiser. Jeg har selv solgt forsikring til folk som skulle reise samme dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...