Gjest MorAase Skrevet 6. juli 2011 #1721 Del Skrevet 6. juli 2011 Jeg sliter meg ikke ut, mailen er allerede skrevet. Det er bare å trykke send. Og jeg forventer ikke svar, jeg kommer ikke til å gå og vente på svar. Jeg tror bare at jeg vil kjenne på en viss tilfredshet (vel ) ved å ha formidlet det siste jeg har på hjertet. Men jeg vet ikke. Jeg venter, i hvertfall. Sant nok. Den mailen må da ha vært ganske klar... Det blir jo egentlig bare repetisjon av det samme. Men evt. med skarpere egg... Egentlig tror jeg at hovedgreia for meg hadde vært om han virkelig innså, skjønte, hadde dårlig samvittighet. Men ser ikke ut til at han er i stand til denslags. Ser du det selvmotsigende i de to tingene over? Innerst inne øsnker du å fremprovoser dårlig amvittighet hos ham. Dessverre tror jeg ikke at han har den evnen. Anbefaler å skrike høyt i raseri på dertil egnet sted. Det hjelper faktisk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 6. juli 2011 #1722 Del Skrevet 6. juli 2011 Du Tornerosa. Kutt ut den første setningen, selv om å sende foreløpig bare er i ditt hode. Rett ryggen. Du tar det selvsagt som en selvfølge at du få svar, hvis du sender. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 6. juli 2011 #1723 Del Skrevet 6. juli 2011 Han har kanin ja? Lille Ragu? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MorAase Skrevet 6. juli 2011 #1724 Del Skrevet 6. juli 2011 Kaningryte Ingredienser: Antall porsjoner: 4 1 st kanin oppstykket 1 løk 1 paprika 5-6 fedd hvitløk 2 gulerøtter pepper karri salt 2 dl vann 1 kvartliter fløte 3-4 dl tomatsaus (Italiensk Pomodoro) Fremgangsmåte: Kaninkjøttet brunes lett i smør i en stekepanne (ikke gjennomstek)Du kan få delt opp kjøttet i passende biter hos slakteren. Del opp grønnsakene i store grove stykker. Krydre kjøttet med pepper, karri og salt legg kjøtt og grønnsaker lagvis i en stor gryte(hvitløken skal bare så vidt kuttes i drøye biter).Hell på litt vann, fløte og tomatsaus. La dette trekke i en drøy time på lav varme. Server med poteter. http://www.aperitif.no/index.db2?id=6874 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 6. juli 2011 #1725 Del Skrevet 6. juli 2011 Jeg kan skrive to forslag til deg. En kort, konsis en, og en litt kortere versjon av den mailen du kopierte her. Må gjøre det i morgen tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 6. juli 2011 Forfatter #1726 Del Skrevet 6. juli 2011 Høh, jeg skal servere ham som tilbehør! Minner meg forresten om alle de kjempegode måltidene jeg laget og serverte ham, oss. Jeg kan skrive to forslag til deg. En kort, konsis en, og en litt kortere versjon av den mailen du kopierte her. Må gjøre det i morgen tidlig. Hadde satt stor pris på det... Er det kvelden nå? Er ikke klar for senga på mange timer, tror jeg. Føles som om kvelden akkurat har begynt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 6. juli 2011 #1727 Del Skrevet 6. juli 2011 Det var en veldig bra mail, Tornerosa. Men du, det er ingen ting i den mailen som han ikke er veldig klar over fra før. Du vet at han vet at du vet, osv. Han ble ferdig med deg i vinter han. Og da han ikke har hørt fra deg har han trøstet seg selv med at du nok sikkert kom lett over ham og. For det er behagelig for ham å tro. Han har tenkt han burde kontakte deg og fortelle om den nye, men han har ikke orka pga dårlig samvittighet, og har lullet seg inn i tanker om at du har gått videre, du tenker ikke på ham lenger, osv. Fordi det er så ubehagelig for ham. Feiginger liker ikke å face ubehageligheter, de viker unna og kreerer seg en livsløgn som sutteklut. Så min mening: han vet alt dette, men han har lagt det bak seg, du er ferdig bearbeidet og bare en person fra fortiden. Det blir som om en eks du behandlet dårlig skulle sende deg bebreidende mailer nå og be om selvransakelse. Han er ikke der, han er ferdig. Som kloke MorAase sa før i dag; den beste hevnen du kan få er at den dagen du pluttselig treffer ham, da ser du smashing ut, og du kan sende ham et foraktelig blikk. Han er ikke verdig en mail til fra deg. Mailen vil ikke ha noe effekt på ham, han vil ikke tenke gjennom framferden sin, han kommer ikke til å skamme seg (det gjorde han sikkert noen minutter i vinter). Han vil bare få bekreftet at det "jammen var bra han kvittet seg med henne, for hun er jo ikke god". (men hvis du sender mailen, så heier jeg på deg lell, altså! Men send den kun hvis det å sende den i seg selv vil gjøre deg godt. Du kommer aldri til å få noe svar på den, og det kan hende den vil få deg til å føle deg dårligere.) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 6. juli 2011 #1728 Del Skrevet 6. juli 2011 Ja, i følge støynivået på utestedene i nærheten og stemningen på uterestaurantene så er det nettopp nå natten begynner. Jeg har som den avdanka provinsielt utstyrte resignerte desillusjonerte kjerringa jeg er blitt brettet rent tøy i store hauger i hele kveld og lurt på hva f... jeg driver med. Men nok om det, i morgen kommer atter en dag var det noen som sa, jeg kan tenke på det i morgen. Hva jeg driver med, altså. I morgen den dag, Nattnatt så lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 6. juli 2011 #1729 Del Skrevet 6. juli 2011 Og what she said, som vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 7. juli 2011 #1730 Del Skrevet 7. juli 2011 God morgen, Tornerosa. Mail med forslag i mailboksen din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yxnyx Skrevet 7. juli 2011 #1731 Del Skrevet 7. juli 2011 Hei Tornerosa, drister meg til å komme med et lite innlegg. Jeg synes du skal være glad over det som har skjedd. Nå vet du at a) du ikke trenger å gå rundt og håpe på at dere skal finne tilbake, og b) det var jaggu bra at det ikke ble noe av dette forholdet. Lett for meg å si, jeg vet. Når det gjelder mailen du tenker på å sende, så håper jeg for guds skyld at du lar være. Det er ingenting som gnager meg mer enn når jeg har sendt ut en melding, en mail, eller hva som helst, og det ikke kommer noe svar tilbake. Det kan jo godt være at han har det på samme måte. Så hvis han overhodet tenker på deg nå, så lurer han på hvordan du reagerte på mailen hans. Da vil enhver respons fra deg være bedre enn ingenting, den vil gi ham bedre innsikt i tankene og reaksjonsmønstrene dine. Og at du ikke akkurat er happy-happy vet han jo fra før. Hvis han derimot allerede har skjøvet deg helt ut av hodet, vil han bare bli lettere oppgitt over at du fortsatt ”maser” videre om dette. Altså oppsummert; hvis du svarer vil du enten gjøre ham takknemlig på et eller annet plan, eller lettere oppgitt. Jeg støtter fullstendig de som sier at du ikke kan ryste ham lenger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 7. juli 2011 Forfatter #1732 Del Skrevet 7. juli 2011 Jeg er så veldig i tvil, angående det med å sende mail. Jeg skjønner jo veldig godt argumentene for å ikke gjøre det, og jeg er ikke uenig. Men samtidig kjenner jeg at jeg har lyst til, behov for, å sende noe. Jeg vet ikke om jeg får ro i sjelen uten å sende den siste mailen. Jeg har lyst til å formidle mine siste tanker, uansett hva det får ham til å føle/ikke føle. Jeg er såpass ferdig med ham, jeg tror virkelig det, at jeg tåler å ikke få svar, jeg tåler å få et svar i samme bane som jeg har fått før. Samtidig tror jeg, selv om han later som om det ikke er tilfellet, at han skjønner veldig, veldig godt hva jeg mener. Og jeg har lyst til å understreke det, gni det litt inn. Selv om han i neste omgang nok en gang stiller seg uforstående, "du tar feil", så tror jeg med ganske stor sikkerhet at han skjønner utmerket godt hva jeg sier, og hvorfor. Jeg tror at hans "ingen kommentar" er en beskyttelsesmekanisme, ingenting annet. Jeg har ikke sett ham på snart fem måneder nå, jeg savner ham ikke lenger. Jeg savner den tiden, javisst. Og jeg tror fortsatt at dersom han hadde hatt andre forutsetninger, dvs. ikke hadde hatt de erfaringene han har, så kunne ting sett annerledes ut. Jeg tror det var ekte der og da, men jeg tror han er en for flyktig sjel. Tror han er for preget av mange års begrensninger, nå utagerer han på alle måter. Fikk hjelp av Miss til å skrelle mailen. Jeg skrev den i affekt, nå er den roligere. Kjøligere. Så har jeg også de korte linjene. Jeg føler meg ganske sikker på at jeg kommer til å sende én av dem. Men jeg venter enda litt til, i fall jeg ombestemmer meg. Har vært hos min venn kiropraktoren. Nakken min er nok så bra den kan få blitt nå. I hvertfall inntil videre. Men at et par hender tar på meg, masserer og holder... Det er verdt å betale 320 kroner for. Selv om det bare er for 15-20 minutter. Uansett, jeg har en time om tre uker, beholder den foreløpig. Så har jeg bestilt time hos tannlege på tirsdag, i går kveld falt det av en bit av en jeksel. Morellens skyld. Og - time hos frisør. Italiensk kjekkas hadde jo vært litt spennende, men jeg er litt bekymret for kommunikasjonen. Gikk først innom (dvs. forbi) en hot frisør, men ungdommene som jobbet der var så kule og musikken var så høy, at jeg gikk videre. Fant en mer passende, H2. Onsdag! Må vel printe ut bildet mitt... Har hentet inn sengetøy som hang på snora ute, fellessnora, første gang jeg bruker den. I det hele tatt, har minst tyve kilo klær som skal brettes. Og minst tusen ting ligger på stuegolvet, ungenes greier, alt fra kastanjenøtter til lekestrykejern til kjevler til smykker. Her skal sorteres, med hård hånd. Ungene i Polen og Russland kommer til å bli glade. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 7. juli 2011 #1733 Del Skrevet 7. juli 2011 Jeg er i grunnen ikke helt uenig med deg - så lenge du er avklart selv ift motivet ditt og ikke skriver for å overbevise ham/ha en åpning, så ser jeg at du har behov for å ta styringa på ettermælet av dette selv. Det er klart han slipper "lett" uten. Hvis du føler det vil synke inn noe, og hvis du føler det vil wash your hands off of him, for å si det sånn, så send. Det kan i grunnen ikke bli så mye verre, og en kjølig, saklig mail kvalifiserer ikke til å kalle deg kaninkoker Om han får vridd det den veien får du iallfall vite hvor galt det står til med fyren. Jeg vet det er en klisjé og muligens feil tidspunkt for det, men denne avklarte, konsentrerte versjonen av deg er rimelig mer stø i kursen enn bare for ett år siden det er dette med "det som ikke tar livet av deg..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 7. juli 2011 Forfatter #1734 Del Skrevet 7. juli 2011 Takk, Miss. Stø kurs, det liker jeg. Man må ha stø kurs for å ha mulighet til å miste kontrollen en gang i blant, jeg liker det, også. Eller ikke miste, men med vilje slippe kontrollen. Det er bare mulig for meg dersom kursen i utgangspunktet er stø. Nettopp; ta styringa på ettermælet. Wash my hands off of him. Dersom jeg igjen får en tilsvarende mail tilbake, forblir jeg tyst. Da vil han virkelig framstå som en jerk. I hvertfall for meg. Og det er det viktigste. Underlig, trist, hvordan man kan ende opp nesten som fiender, etter å ha hatt det hjerteligste forholdet i flere måneder. Én ting er at ektefeller ender opp som hund og katt etter mange års samliv, men dette var intenst så lenge det varte. Det sluttet ikke stygt, i den forstand at vi ble uenige eller at den ene gjorde noe slemt mot den andre. (Ok, det kan diskuteres hvor snilt det han gjorde var, men i hvertfall, vi var ikke et ektepar som gikk fra hverandre i hat). Og nå, nå forholder han seg til meg som om jeg var hans fiende, totalt betydingsløs, en han angrer på å ha møtt. Utrolig rart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 7. juli 2011 Forfatter #1735 Del Skrevet 7. juli 2011 Jo, forresten, jeg har bestilt meg tapet: Dovedale Svinedyr. Men blir billigere å bestille fra Sweden, her i byen var den 400 kroner dyrere pr. rull. Trenger to ruller, det er penger jeg ikke har. Men skitt au. Jeg skal ha et fint soverom, og dette blir veggen over hodeenden av sengen. Mitt bittelille krypinn, har tredve cm plass ved siden av senga, ca. 1.20 i fotenden. Mao er det bare seng på rommet mitt, samt et bittelite, smalt, høyt skap for bretteklær. Hengeklærne mine må bo i kjelleren. Men det blir nok fint til slutt. Ser fram til å se ansiktet på jentene når de ser sine nye rom, sine egne, nye rom. Håper bare begge blir fornøyde, at det ikke blir "mamma, hvorfor fikk hun en finere sånn, mamma, hvorfor får ikke jeg også en sånn en..." Da blir det pang, altså. 26 grader, overskyet. Jeg elsker slikt vær. Ikke solstek, men varm luft. I motsetning til andre som synes lummert vær er slitsomt - jeg liker det. Litt vind, fønvind. Helt sikkert annerledes om man må sitte innendørs på lumre kontor og svette. Men her hjemme, med dører og vinduer åpne, deilig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 7. juli 2011 #1736 Del Skrevet 7. juli 2011 Da vil han virkelig framstå som en jerk I tilfelle det var noen tvil, liksom Hva om han - lek med tanken for et øyeblikk - hadde gjort helomvending og sendt deg fire sider med unnskyldning og glødende etterpåklokskap? What then? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 7. juli 2011 #1737 Del Skrevet 7. juli 2011 (endret) * en stille leser som har fulgt med dagboka siden minsta fortsatt ble ammet tar bladet fra munnen* Tornerosa: du må ikke under noen omstendighet sende noe mail til han. (av alle de grunnene som har blitt nevnt over flere sider her, særlig det med kaninene) Du har absolutt null og niks å vinne på det og alt å tape. What they said. Endret 7. juli 2011 av Salamandra 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 7. juli 2011 Forfatter #1738 Del Skrevet 7. juli 2011 I tilfelle det var noen tvil, liksom Hva om han - lek med tanken for et øyeblikk - hadde gjort helomvending og sendt deg fire sider med unnskyldning og glødende etterpåklokskap? What then? Det er en så absurd tanke at jeg får ikke plass til den i hodet engang. * en stille leser som har fulgt med dagboka siden minsta fortsatt ble ammet tar bladet fra munnen* Tornerosa: du må ikke under noen omstendighet sende noe mail til han. (av alle de grunnene som har blitt nevnt over flere sider her, særlig det med kaninene) Du har absolutt null og niks å vinne på det og alt å tape. What they said. Åh... Dere gjør det vanskelig for meg, altså... Hva taper jeg på å sende mail? Ansikt taper jeg ikke, jeg står 100% inne for det jeg har lyst til å sende. At han anser meg for å være en nevrotisk, plagsom tullehøne? Jeg tviler sterkt på det. Som sagt, jeg tror han vet veldig godt, innerst inne vet han veldig godt. Og, skulle han likevel anse meg for å være en nevrotisk, plagsom tullehøne, vel, da er han virkelig ikke helt frisk. Og en småpsyk person må gjerne mene hva han vil om meg. At han skal spre ting om meg til andre - det er jeg 99.9% sikker på at han ikke gjør. Og, skulle han gjøre det, så vil han nok møte liten forståelse, for til og med hans aller nærmeste familie, samt nærmeste venner, vet hva som var ståa i januar. Jeg føler meg ganske trygg, egentlig. Føler ikke jeg løper noen risiko på noen måte ved å sende mail. Men som sagt, jeg skjønner jo argumentene. Jeg føler bare at argumentene, mine egne, FOR å sende, veier litt tyngre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 7. juli 2011 Forfatter #1739 Del Skrevet 7. juli 2011 * en stille leser som har fulgt med dagboka siden minsta fortsatt ble ammet tar bladet fra munnen* Veldig hyggelig med blader som taes fra munnen, forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 7. juli 2011 #1740 Del Skrevet 7. juli 2011 Hvis du føler det sånn hadde jeg sendt. Hilsen en som sender og som aldri har angret. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå