Gå til innhold

Et sus som over furukrona kom

Tornerosa

Anbefalte innlegg

Gjest Miss O'Hara

Vent iallfall, bli kjøligere igjen før du eventuelt sender noe som helst. Det er alltid lurt å få minst én natt i mellom. Reaksjoner går litt i faser, og det er uansett best å gjøre noe veloverveid.

Gjør som du har planlagt, full pinne på praktiske ting, og la timene gå.

Om du fortsatt vil sende en mail i morgendagens lys (og etter å ha spist noe), så kan du evt sende en setning for din egen skyld. Få litt avstand først.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spist, ja. Det har jeg glemt i dag.

:klem: :klem: :klem: :klem: :klem: :klem: :klem: :klem:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sukk:

Han behandler meg som om jeg med ett er blitt hans fiende...

Jamen du er jo sikkert det for ham. En brysom påminnelse om at han ikke har rent mel i den skinnende flotte posen sin *leter etter spy-smilefjes* Du er en fiende til selvbildet hans, du er en fiende til hans gode navn og rykte. IKKE send mer! Du kan ikke tvinge folk til å oppføre seg ordentlig. Og du kommer aldri til å få innrømmelse, han kommer aldri til å be deg om unskyld. Han kommer til å vinkle det til at du er gal og nevrotisk og ikke gir slipp enda han har vært snill og grei og ordentlig hele tiden. Den du trodde du elsket eksisterer ikke!!! Du har elsket en fantasifigur, et drømmebilde. I virkeligheten eksisterer ikke den perfekte mannen. Men det finnes snille, solide, reale utgaver som har litt ryggrad, OGSÅ når ting er vanskelig. Kanskje en sånn fyr er rett foran nesa di, bare at du ikke ser ham? Fordi du ble så blendet og såret av denne dusten av en taskenspiller?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kommer til å vinkle det til at du er gal og nevrotisk og ikke gir slipp enda han har vært snill og grei og ordentlig hele tiden.

Slik som eks-kona, kanskje? Det kan hende det er mer enn en side av den saken også, sett i lys av det som har skjedd nå.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Milde himmel, Kosemose, du burde skrive romaner med hvite hester, bronsebrune menn og kjolekledte damer med flagrende hår på coveret :fnise::klem: HENG TASKENSPILLEREN!

Jeg er enig i hvert engasjerte ord, det var bare noen vidunderlige formuleringer :) Heier på deg!

Og flicka - my thoughts exactly. Det har slått meg at hans versjon kanskje er ladet med det ene og det andre. Men igjen - det har vel vært venner og kjente rundt ham til å bekrefte historien hans, hvis jeg ikke husker feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare gi deg en klem Tornerosa :klemmer:

Her er veldig mange kloke hoder som har sagt veldig mange kloke ord, så jeg skal ikke si så mye mer. Men er veldig enig med dem når de sier at du ikke bør svare.

Slik som eks-kona, kanskje? Det kan hende det er mer enn en side av den saken også, sett i lys av det som har skjedd nå.

Dette tenkte dessverre jeg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt eg ville sagt er sagt, men eg vil også legge litt vekt på kva effekt det evt kan ha på felles vener om du teppebombar han, evt ikkje lar han vere i fred. For du veit ikkje lenger så mykje om hans reaksjonsmønster, og i verste fall kan han snakke om dette med folk rundt dåkke, og lage sin versjon, og du kjem ut som taparen på alle frontar. Dersom han på toppen av eigne ord som blir vekta grunna sympatien folk har med han fordi ekskona var så gal (var ho no det? Eigentleg...) har mailar frå deg som underbygger det han seier, så... Ja, la oss berre sei at mulig du framstår som like gal som ekskona. Og han er tydelegvis god til å generere sympati, når så mange blei dupert. Så tenk deg nøye om!

Eg har vore i ein liknande situasjon; ein eg gjekk ut med periodevis i vel eit år, og som eg endeleg opna meg for, slutta brått å ta kontakt. Heilt utan vidare. For han var brått saman med eksen att. Og det var kjapt etter sist gong vi hadde hatt kontakt, sånn omlag 24 timar faktisk. Og eg klarte å la vere å ringe han. Har ikkje sagt eit ord til han sidan, dette er no 5 år sia. Det heldt hardt i starten, så eg måtte slette tlf.nr og alt anna, men det går over, tru meg! Eg og var nedfor og sliten og såg mørkt på mykje det året og han var kanskje ein liten vampyr som sug krafta si frå dei som er svake. Så møtte eg Verdens Beste Bondemann då eg var lukkeleg og sterk og meg att. Og han er traust og staut og stille og held seg i skuggen, pratar kun når han må, og eg tvilar ikkje eit sekund på at han elskar meg med kvart fiber i kroppen og heller ville døy enn å såre meg. Og det er sånne ein vil bli gamle med. Meinar no eg. Han er der ute, men kanskje ikkje den alle snakkar om og syns synd på. For folk veit vel at "nokon" skal tykkjast synd om fordi "nokon" har fortalt utførleg om eiga liding... Og dess meir sånne stygge ting du tenke om han, dess lenger fjernar du deg frå alle former for kontakt med han.

Oppsummering: Du bør ikkje, for di eiga personlege- og sosiale skuld ta meir kontakt med han. Du er sletta frå facebook, fjerna frå livet, og bør halde deg altfor god for han. For alltid.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milde himmel, Kosemose, du burde skrive romaner med hvite hester, bronsebrune menn og kjolekledte damer med flagrende hår på coveret :fnise::klem: HENG TASKENSPILLEREN!

Jeg er enig i hvert engasjerte ord, det var bare noen vidunderlige formuleringer :) Heier på deg!

Og flicka - my thoughts exactly. Det har slått meg at hans versjon kanskje er ladet med det ene og det andre. Men igjen - det har vel vært venner og kjente rundt ham til å bekrefte historien hans, hvis jeg ikke husker feil?

Hahaha, nå ler jeg høyt her jeg sitter! Hvis Tornerosa ser og blir ferdig med data-date-boka si, så skal jeg love å skrive en røverroman med luktesalt og taskenspillere an mass! (er det ikke egentlig tjære og fjær som er vanlig straff for taskenspillerne da? bare sånn for å få det korrekt? *fnise*)

Uansett hvordan det hang sammen med hun exen, så syns jeg han brukte det veldig. "Kan ikke sette noen krav til meg om at jeg skal oppføre meg, jeg er nemlig et offer, skjønner du. Også er jeg en taskenspiller som burde rulles i fjær og tjære"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Hahaha, nå ler jeg høyt her jeg sitter! Hvis Tornerosa ser og blir ferdig med data-date-boka si, så skal jeg love å skrive en røverroman med luktesalt og taskenspillere an mass! (er det ikke egentlig tjære og fjær som er vanlig straff for taskenspillerne da? bare sånn for å få det korrekt? *fnise*)

Uansett hvordan det hang sammen med hun exen, så syns jeg han brukte det veldig. "Kan ikke sette noen krav til meg om at jeg skal oppføre meg, jeg er nemlig et offer, skjønner du. Også er jeg en taskenspiller som burde rulles i fjær og tjære"

:fnise:

Ja, og husk tjære før fjær, for all del :fnise: ellers blir det ikke like gøy.

Luktesalt! :ler:

*dååååååååååån*

Jeg kjenner det rykker i Scarlett-sidene mine. Den siden som lett ville dratt hjem for lenge siden og sjekket om tidligere nevnte tjueåring hadde inntatt soverommet med Mr. Butler hengende i taklampa (eller rettere sagt skinnene med spotter fra IKEA - ikke like glamorøst som en lysekrone og dessuten lite likely til å beholde ham hengende der så veldig lenge, men you know).

Tror jeg må hive meg på hesten og galoppere hjem så krinolinen står som en sky.

Rhett kan glede seg til å komme hjem i dag. Han har allerede vært utro opptil flere ganger, og jeg skal ikke stille ham ett eneste spørsmål før fjæra har satt seg på ordentlig :snurt:

I skrivende stund virker for øvrig nettdating som det eneste trygge, og man bør alliere seg med en privatdetektiv for å få verifisert fakta omgående.

Gosj, blir en travel ettermiddag :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøje meg, Miss! Håper du har et godt grep om krinolinen og luktesaltet innen rekkevidde! *fnis* Og hvis han har vært uartig med denne tyveåringen som stadig lusker rundt, så får du lekse opp for ham, for sånt finner man seg ikke i! Hrmf og makan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taskenspiller. Et ord som brukes så altfor sjelden.

For en råtten person. Heretter er han d-mannen, d for dritt. Jeg forstår uendelig godt behovet for teppebombing, jeg har selv vært en teppebomber (:sjenert:) for mange år siden, men det var en litt annen situasjon, jeg kan ikke lenger huske om jeg fikk noe ut av det til slutt. Bare tenk litt ekstra på verdigheten din, han har gått videre og er happyhappy med ny kjæreste og sin fine jobb og nye hus og gudvethva. Ikke gjør noe som kan få deg til å føle deg liten, hverken i egne eller andres øyne, og absolutt ikke i hans.

Jeg er sjokkert her jeg sitter, sjokkert over det ufølsomme vesenet som liksom skal være så snilt. Og fjernet deg fra Facebook? OK. Det er jo klar tale fra hans side. Han orker ikke forholde seg. Gir du ham dårlig samvittighet bli han sint på deg. Barnslig, rett og slett. Umodent.

Det var en e-post til, var det ikke?

Få i deg mat, riv skap, bygg skap, dra på IKEA, skjell ham ut etter noter i hodet ditt og her, gjør det du må. :klem:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en mann. Og for et svar. Uverdig. Og endelig, endelig. Endelig i dobbel betydning, om det uansett var slik det skulle ende.

Det han skrev, eller lot være å skrive, var helt annerledes enn det jeg hadde fantasi til å tenke meg at han kunne finne på å svare deg. At du så raskt har blitt redusert fra å være Den Fantastiske Personen du faktisk er, til å bli et hår i suppa for ham, det er simpelthen fascinerende.

Likevel tror jeg ikke det er helt unikt, egentlig. Men selv kommer jeg nok aldri til å forstå den mekanismen. Folkeskikk har en tendens til å forsvinne når forhold avsluttes, de sterke emosjonene kan være er der fortsatt, de får bare djevelsk form. (Ble med ett usikker på om det var teit å bruke "emosjoner", men definisjonen overbeviste grundig: "Subjektiv reaksjon til noe i omgivelsen som oppleves som enten behagelig eller ubehagelig, som alminneligvis medfører fysiologiske forandringer og tar seg uttrykk i synlig atferd".)

Og, Tornerosa, ikke la deg selv være det håret i suppa hans. Det er ikke verdt det. Og du kommer ikke til å føle deg bedre når du har svømt rundt der enda en stund.

La ham heller lure på hva en sånn mail gjør med deg, så håper jeg han våkner opp en dag og selv skjønner at det var mer enn urimelig.

Også lurer jeg på to ting: Du er effektiv, reflektert og opptatt av andre ting, parallelt med at du har fått denne avvisningen. Er det fordi du ikke er alene? Pga medisinenene? Eller fordi du rett og slett bare takler det bra? Du imponerer meg.

Og: Kommer det til å være mange anledninger fremover der han vil dukke opp? Siden dere traff hverandre slik, ved at han dukket opp?

:klemmer:

Endret av Pemille
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MorAase

@Fresi Om du ikke husker å ha fått noe utav det, så har du ikke fått noe utav det. Ikke noe av betydning i alle fall. Noe jeg håper legger seg i bakhodet på dagbokeieren.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fresi Om du ikke husker å ha fått noe utav det, så har du ikke fått noe utav det. Ikke noe av betydning i alle fall. Noe jeg håper legger seg i bakhodet på dagbokeieren.

Jupp, det var vel det egentlige budskapet mitt. Uansett er vel sannsynligheten stor for at Tornerosa ikke får svar, eller at svaret hun får enten er en forsvarstale eller noe iskaldt og kjølig som bare gjør saken verre for henne. Når det er sagt kan jeg godt tenke meg å sende noen velvalgte ord selv. Og da ikke velformulerte, som "din taskenspiller", mer sånn "brenn i helvete din jævla dritt". Bare si fra, Tornerosa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er de snilleste i hele verden...

Jeg har et brennende behov for å formidle, men jeg skal høre på dere. Jeg tror ikke jeg helt har gangsynet i orden, og når dere er så enstemmige...

Snakker mer med dere i kveld, håper jeg.

Jeg maler, blått. Lyseblått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest MorAase

Gjentar til det kjedsommelige, formidle her, til oss, til andre venner. (Ikke folk han kjenner da). Det hjelper på sikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Ja, pøs ut her, til skrivekrampa tar deg :) Det du har å si til ham vil være gyldig i morgen og dagen etter også, ingenting endrer på det.

Jeg skulle hatt en femmer for hver gang venninner av meg har tatt av for følelsesstormer :sjenert: og i noen tilfeller hindret meg i å gjøre noen ordentlig overilte ting. That's what friends are for. Være speilet ditt når det stormer inni deg.

Er det ikke litt deilig med home improvement? Det blir knallbra når det blir ferdig :) Du kan jo minne deg selv på hvor mye du får til, uansett hva som skjer rundt deg, og hvor mye du har fått til og gjennomført de siste tunge årene. Hadde vært på tide å gi seg selv en klapp på skulderen, i grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor jeg anbefaler å ta ut alt her blandt venner. For her vil du få svar, her vil du bli møt med respekt, her vil du oppleve fornuftige mennesker.

Han behandler deg verre enn som så faktisk. Han behandler deg som noe ubetydelig. Hvorfor tror du jeg er så sint? Hans måte å behandle deg på er en veldig god grunn for å ikke gi noen respons.

Kloke ord, igjen. Jeg tenker at der han er i livet nå, med nytt forhold, så er det viktig for ham å gjøre hele affæren med deg til noe ubetydelig. Alle lager sin egen historie, og det passer liksom ikke å si til seg selv at først var det min store forelskelse Tornerosa, så kom min store forelskelse Den Nye. Efgo blir historien om deg et lite ubetydelig kapittel - hvordan ellers skal han kunne forklare og forsvare overfor seg selv hva han har gjort det siste året, liksom. Masternarrativet om ham selv har ikke rom for at du var spesiell akkurat nå, fordi den nye er the flavour of the month. Tror jeg.

Men gjør det det hele noe bedre? Nope. Ikke i det hele tatt. :regler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bare for å ha litt orden i fakta her, fra en som har lest Tatt av vinden sikkert 15 ganger. Scarlett trengte aldri luktesalt. Hun besvimte aldri. Hun var ravende vill og red så gjørmen sprutet og krinolinen svevde, men noe luktesalt hadde hun aldri bruk for. Hva tror dere Rhett falt for egentlig? :lur:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...