Gå til innhold

Et sus som over furukrona kom

Tornerosa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest MorAase

Tror ikke det er så dumt, jeg.

Finne en italiensk frisør og la seg skjemme bort med en hårkur og chic sveis og komme hjem med litt nye produkter og følelsen av fornyelse.

Rarere ting har skjedd enn at det har gjort godt :) Håret har dessuten godt av å klippes av i ny og ne. Det vokser gjerne ut igjen sunt og tykt og fint :)

Et glass prosecco på en fortauskafé med fønvind i nye blanke lokker? Misunnelig jeg!

Kan utføres uten å ende opp med kort hår :opplyser: Men som nenvnt, det vokser ut igjen.

Forøvrig besnærende hvor mange som er dypt engasjert i Tornerosa sin hårlengde :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi dama litt kred a, hun kommer ikke til å ta en Britney :ler:

Hehe, "en Britney" - kanskje det var det jeg hadde i bakhodet? uansett, hvis Tornerosa vil klippe seg så tenker jeg at Tornerosa klipper seg! jeg snakker som om det å klippe seg er en fæl ting her, det er jo ikke det, tvert i mot! :lusker meg ut av hårdebatten:

Jaja... Håper du får en ok dag, Tornerosa. :vinke:

Endret av Kosemose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Hehe, "en Britney" - kanskje det var det jeg hadde i bakhodet? uansett, hvis Tornerosa vil klippe seg så tenker jeg at Tornerosa klipper seg! jeg snakker som om det å klippe seg er en fæl ting her, det er jo ikke det, tvert i mot! :lusker meg ut av hårdebatten:

Jaja... Håper du får en ok dag, Tornerosa. :vinke:

Skal ikke kimse av det, er helt enig, jeg tok en Britney (føltes det som) for et par år siden. Tok saksa selv, faktisk. Ble veeeldig pent :roll: Frisøren var fascinert, da. Hadde bare ekstremt behov for å klippe av meg håret, gjøre noe drastisk. Jeg tror det er ganske normalt, behov for å føle avstand til seg selv, på en måte. Men det vokser ut igjen. Noen ganger kan det være lurt å prøve noe man kvier seg for. Man finner iallfall ut at det ikke er irreversibelt :) og hva om man finner ut at forandringen overraskende nok er til det bedre? har skjedd det og :)

Vi venter spent på bilde :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisørbesøk Missystyle høres perfekt ut!

Jeg tror det kan bli stilig, jeg. Men ikke kort, ta heller en halvlang variant og få en mer rocka frisyre. (Ja, jeg har sett på Jan Thomas..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise:

Så her har dere vært mens jeg sov! :ler:

Jeg begynte forvandlingen med selvbruningskrem i går kveld, jeg stinker. Ikke som de aller verste produktene gjør, men det lukter... Ser allerede begynnende resultat, på leggene. Jeg mener, jeg ankommer Italien når de andre har vært der i ti dager. Magen min har enda ikke sett sol i år, og det skjer nok ikke før jeg reiser, heller. Særlig leggene er blåhvite. Jeg blir egentlig fort brun, veldig fort til blånd å være, men det er som om jeg ikke har pigment på leggende. Rygg, mage og armer blir kobberbrune, men leggene... :roll:

Jeg har klippet meg selv før, ja. Sånn gal-dame-ser-seg-i-speilet-og-tar-saksa-klipping. Det var da eksen og jeg splittet i tre uker, i romjula i 2005. Jeg hadde langt hår, tok saksa og klippet meg omtrent slik: bolleklipp

Så helt koko ut, egentlig. Men var uansett fornøyd.

Nå tenker jeg litt mer a la denne: halvlangtkort. Har omtrent samme hårfargen (ikke no' bleking her i gården!) og samme hårtype. Og enkelte å la vokse ut igjen. Nå går håret til bh'en bak. Håret mitt er egentlig litt for tynt til den lengden, tror jeg. Blir fort litt pistrete når det ikke er nyvasket.

Men i Italia? Jeg kan riktignok nabospråket, men da tror jeg at jeg måtte tatt med et bilde, gitt. :ler:

Skal dessuten til et miniputtsted, regner med det finnes en frisør, men dette er litt bakevje. Hva om jeg ender opp som en italiensk mafiakone på håret? :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare gi deg en god :klem:

Takk, Molo.

Jeg overlever nok dette, også.

Må jo det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig søt frisyre. Og frisøren har mye gode produkter som gir volum og hold, mitt hår har blitt noe helt annet etter at jeg begynte å bry meg litt om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vurderer det sterkt. Men vet ikke om det blir før, under eller etter ferieturen. Det er stort sett frisørprodukter jeg bruker, men for langt hår blir liksom ikke bra uansett...

Jeg var så reservert, jeg ville ikke la ham slippe til, komme for nært. Han poengterte det stadig, med glimt i øyet, lo litt av meg. Han overøste meg med komplimenter, det virket så ekte, mens jeg sa ingenting. Jeg tror det tok meg tre måneder før jeg sa at jeg var glad i ham, før jeg sa noe virkelig positivt til ham, ga ham komplimenter, understreket hva jeg satte pris på hos ham. Jeg var redd på egne vegne, jeg var redd på hans vegne. Jeg regnet med at han ville ramle sammen på et tidspunkt, alt annet ville vært rart, han hadde vært gjennom for mye til å kunne holde det tempoet han holdt, på så mange måter. Når jeg begynte å kjenne meg tryggere på hva jeg selv følte og ønsket, var jeg fortsatt tilbakeholden, ville ikke skremme ham vekk. Selv om det var han som kjørte på. Hele veien var jeg tilbakeholden, hadde rustningen tett på, først de siste ukene turte jeg litt mer.

Jeg burde hørt på meg selv, jeg burde fortsette å være tilbakeholden, jeg burde ikke kastet meg utpå. Jeg burde ha skjønt at det ville ramle sammen.

Men så er kanskje ikke de tankene gyldige engang. Han klarte det jo likevel, tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Ja, vurderer det sterkt. Men vet ikke om det blir før, under eller etter ferieturen. Det er stort sett frisørprodukter jeg bruker, men for langt hår blir liksom ikke bra uansett...

Jeg var så reservert, jeg ville ikke la ham slippe til, komme for nært. Han poengterte det stadig, med glimt i øyet, lo litt av meg. Han overøste meg med komplimenter, det virket så ekte, mens jeg sa ingenting. Jeg tror det tok meg tre måneder før jeg sa at jeg var glad i ham, før jeg sa noe virkelig positivt til ham, ga ham komplimenter, understreket hva jeg satte pris på hos ham. Jeg var redd på egne vegne, jeg var redd på hans vegne. Jeg regnet med at han ville ramle sammen på et tidspunkt, alt annet ville vært rart, han hadde vært gjennom for mye til å kunne holde det tempoet han holdt, på så mange måter. Når jeg begynte å kjenne meg tryggere på hva jeg selv følte og ønsket, var jeg fortsatt tilbakeholden, ville ikke skremme ham vekk. Selv om det var han som kjørte på. Hele veien var jeg tilbakeholden, hadde rustningen tett på, først de siste ukene turte jeg litt mer.

Jeg burde hørt på meg selv, jeg burde fortsette å være tilbakeholden, jeg burde ikke kastet meg utpå. Jeg burde ha skjønt at det ville ramle sammen.

Men så er kanskje ikke de tankene gyldige engang. Han klarte det jo likevel, tydeligvis.

Eller så syntes han det ble for lite feedback. Hvis du reserverte deg hele tiden, kan det vel ha blitt lagt merke til det også? Han måtte kjempe veldig for å overbevise deg, og så når dere kom dit gikk lufta litt ut av ballongen? Det ble for krevende?

Uansett.

Videre nå.

Ta med bildet av hårklippen til Italia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Ehm... Dette er IKKE øyeblikket for selvkritikk. Han så, han vant, han stakk. Hva mer skal du gjøre da?

Når det gjelder hår så har alle sine meninger ;) Og undertegnede har sine :P Og er en stor tilhenger av langt hår hos kvinner :sjenert: Om noen lurte på hvor skuffelsen over hårklipp-prosjktet kommer fra :sukk: Men, det viktigste er nå at eieren av håret føler seg komfortabel med håret!

Og, blånd? *kremte*

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller så syntes han det ble for lite feedback. Hvis du reserverte deg hele tiden, kan det vel ha blitt lagt merke til det også? Han måtte kjempe veldig for å overbevise deg, og så når dere kom dit gikk lufta litt ut av ballongen? Det ble for krevende?

Uansett.

Videre nå.

Ta med bildet av hårklippen til Italia :)

Jeg tenkte jo også det, underveis. At han fikk for lite feedback. Det er jammen vanskelig å finne den rette balansen, slik i en oppstartsfase. Før man er trygg på hvor man har den andre, og virkelig tør være dønn ærlig. Ikke for mye, ikke kvele, ikke gi inntrykk av at den andre er ens Gull og Grønne skoger, men heller ikke være for reservert. Man må føle seg fram, alt er så sårbart i den første fasen. Men jeg tror, alt i alt, at han etterhvert visste hvor han hadde meg. Jeg kom på banen til slutt. De siste to månedene var jeg på banen, jeg turte, jeg kvittet meg med rustningen og senket garden.

Bildet til Italia, ja. Hvis jeg ikke hiver meg utpå og blir ny allerede før jeg drar... Kanskje høre med min venninne om det er frisør i landsbyen først.

Ehm... Dette er IKKE øyeblikket for selvkritikk. Han så, han vant, han stakk. Hva mer skal du gjøre da?

Når det gjelder hår så har alle sine meninger ;) Og undertegnede har sine :P Og er en stor tilhenger av langt hår hos kvinner :sjenert: Om noen lurte på hvor skuffelsen over hårklipp-prosjktet kommer fra :sukk: Men, det viktigste er nå at eieren av håret føler seg komfortabel med håret!

Og, blånd? *kremte*

Han så, han vant, han stakk. Ok. Dusten. Og nå er han altså i gang igjen med nytt prosjekt. Hadde han vært en hvem-som-helst fra byen, hadde jeg ikke blitt overrasket. Men han er den han er, jeg har visst av ham lenge, jeg har alle disse referansene, alle linkene mellom oss, alle som var involverte og informerte. Derfor blir det hele veldig snålt.

Men ja, hva mer skal jeg gjøre. Ingenting. Videre. Uten at jeg aner hvor videre er. Det blir vel å trå vannet i den bobla jeg har vært i de siste årene.

Men, når det er sagt, dagen i dag er helt ok. Paps er her og vi har sjauet siden ett. Det blir så bra! Akkurat nå hersker det fulle kaos, men jeg ser at her er det potensiale for en fredeligere høst. Med et rom pr. snuppe. Var en snartur borte hos naboen og drakk kaffe, de skal gjennom samme prosess som jeg, vi planegger sammen. Og i kveld skal jeg opp til venninne. Umiddelbar reaksjon da jeg hadde henne på tråden tidligere i dag: Jeg kan ta meg en tur i kveld, for pappa er her... Så husket jeg at jeg trenger jo ingen barnevakt. Rart. Vil nok ta et par uker, minst, før jeg slutter å gå stille i trappa for ikke å vekke dem. Og når jeg virkelig har funnet meg sjæl, skrelt av alle mamma-lagene, så er de vips tilbake igjen. Phu, man kan bli schizofren av mindre.

Men altså, jeg er overraskende høy. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo sikkert mer ferdig med ham enn du tror, du har nok bearbeidet mye siden i vinter. Og dengang tok han fra deg forholdet ditt, nå tok han fra deg håpet om at det kanskje kan bli dere igjen en gang. For ikke noe er forandret fra to uker siden, bortsett fra at du nå ikke lenger kan drømme om at det skal bli dere to igjen. Og hvem vet, kanskje det er bedre for deg å leve med visshet om at sånn blir det ikke kontra sette livet litt på vent i fall han snart skal ta til fornuft.? Du har jo et par andre beilere(?) så kanskje, når støvet får lagt seg, at du ser disse i nytt lys? Er vanskelig å se andre for det de er når du egentlig bare venter på at MrMann skal ta til fornuften. Trur eg.

Håper du får en fin kveld! :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest MorAase

Jah? Innsigelser?

Vel... En har da google lenge før en kremtet, og en finner ingen ordbøker der blånd er oppført. Dog, ikke en gang internett og Google er feilfri.

Forøvrig ser en frem til at det i fremtiden blir en skrivefeil i overskriften her. Ett av ordene mangler en s. Kommer s'en på plass tror jeg stemningen i dagboken blir MYE bedre :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mor: Det heter blånn, såklart. ;)

Ellers enig i at en ekstra s hadde gjort seg. Og så synes jeg frisyren på bildet var veldig fin. Og så signerer jeg Kosemose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, for en teit fyr. Ja, det er lov å ta feil. Det er lov å falle for en annen, det er lov å slå opp med noen, og dermed gjøre noen ulykkelig. Men ikke på denne måten. Vi er da over 40, har litt erfaring. Sånt gjør man bare ikke. Dust.

Ellers håper jeg du får noen fine uker med ferie. Etterpå er det blanke ark.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo sikkert mer ferdig med ham enn du tror, du har nok bearbeidet mye siden i vinter. Og dengang tok han fra deg forholdet ditt, nå tok han fra deg håpet om at det kanskje kan bli dere igjen en gang. For ikke noe er forandret fra to uker siden, bortsett fra at du nå ikke lenger kan drømme om at det skal bli dere to igjen. Og hvem vet, kanskje det er bedre for deg å leve med visshet om at sånn blir det ikke kontra sette livet litt på vent i fall han snart skal ta til fornuft.? Du har jo et par andre beilere(?) så kanskje, når støvet får lagt seg, at du ser disse i nytt lys? Er vanskelig å se andre for det de er når du egentlig bare venter på at MrMann skal ta til fornuften. Trur eg.

Håper du får en fin kveld! :)

Tror nok også det, det har tross alt gått noen måneder. Ergo ferdig med ham, i hvertfall et stykke på vei, på den måten. Nå henger nesten bare forfjamselsen igjen, forskrekkelsen, følelsen av å ha blitt lurt og dårlig behandlet. Kjenner jeg har et behov for å stille ham til veggs: Hva var det egentlig som skjedde? Du dropper meg fordi du ikke er klar, og kort tid etter er du plutselig klar likevel? Dette rimer ikke helt, forklar! Men klart, det skjer jo aldri. Jeg synes at jeg fortjener det, jeg synes han skylder meg det. Men det skjer ikke.

Tror nok ikke at beilerne seiler opp av den grunn. Den ene skrev til meg i går, den andre i dag. Dressmannen og Ingeniøren. Det kiler ikke det minste lille grann.

Kvelden ble fin. Besøkte venninne, skravlet. Avtalte å gå ut en tur torsdag kveld.

Vel... En har da google lenge før en kremtet, og en finner ingen ordbøker der blånd er oppført. Dog, ikke en gang internett og Google er feilfri.

Forøvrig ser en frem til at det i fremtiden blir en skrivefeil i overskriften her. Ett av ordene mangler en s. Kommer s'en på plass tror jeg stemningen i dagboken blir MYE bedre :gjeiper:

Nei, stemmer, jeg skrev feil. Det heter ikke blånd, men blånn. (Pssst, det var med fullt overlegg!)

Mor: Det heter blånn, såklart. ;)

Ellers enig i at en ekstra s hadde gjort seg. Og så synes jeg frisyren på bildet var veldig fin. Og så signerer jeg Kosemose.

Suss over furukrona. Det blir neste tittel, men ikke før... Om fire år, tenker jeg. :forvirret:

Æsj, for en teit fyr. Ja, det er lov å ta feil. Det er lov å falle for en annen, det er lov å slå opp med noen, og dermed gjøre noen ulykkelig. Men ikke på denne måten. Vi er da over 40, har litt erfaring. Sånt gjør man bare ikke. Dust.

Ellers håper jeg du får noen fine uker med ferie. Etterpå er det blanke ark.

Ja, det er lov. Men denne metoden kan man forvente av en attenåring, ikke en på førti. Jeg håper samvittigheten hans svir. Jeg håper han har anstendighet nok til å skjønne hva han har gjort. Jeg håper noen forteller ham det.

Blanke ark, det er metoden. Jeg synes forresten ikke jeg gjør annet enn å lete etter blanke ark... Rydder, kaster, systematiserer, ordner, forandrer. Løper fra det som har vært, en kamp jeg er dømt til å tape. Men jeg prøver like fullt.

Paps sover. Han sover på ungenes rom, hvor døren er fjernet. Jeg skal sove på det nye rommet mitt, hvor det enda ikke er dør. Paps snorker. Rommene er like ved hverandre. Hurra. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...