Gå til innhold

Et sus som over furukrona kom

Tornerosa

Anbefalte innlegg

Jeg er også lei meg på dine vegne altså, nå fremsto jeg som veldig ufølsom over her. Men jeg synes det hadde vært så fantastisk galgenhumoristisk (jf Kosemose) å trykke "liker" på det innlegget.

Den kollegaen tipper jeg bare skrev det uten å vite noe som helst annet enn at hun har en singel kollega. Tror jeg. Men jeg er jo litt naiv av og til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får litt spader av menn som vil drikke "ekspresso". Men det er vel egentlig ingenting å henge seg opp i, antar jeg.

Drikke ekspresso - jeg dør (som ungdommen ville sagt). Akkurat DER tror jeg min overbærenhetsgrense går, faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Hvem framstår som større dust enn før? Mmannen? For det skjønner jeg i såfall ikke, han har jo ikke gjort noe galt (akkurat nå)? At mange kommenterer på FB og at en dustete dame på jobben hans skal ha ham med på fest er jo ikke hans skyld? Eller har jeg misforstått noe her?

Måtte nesten fnise litt av tanken på at du skal trykke liker eller kommentere at han nok ikke er klar for noen "masse single damer", galgenhumor er bra!

I mitt hode har han kringkastet sin singelstatus, muligens også gitt utrykk for "ensomhet". Greit, det er spekulajoner, men så kynisk er jeg at jeg tror det er tilfellet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt hode har han kringkastet sin singelstatus, muligens også gitt utrykk for "ensomhet". Greit, det er spekulajoner, men så kynisk er jeg at jeg tror det er tilfellet.

Å.... aha, ja når du sier det, kan høres sånn ut kanskje ja? Hm, er nok litt naiv jeg og, for tenkte ikke sånn på det :sjenert: Men har han ikke prøvd å få kontakt i det siste da? Nå skal ikke jeg fyre oppunder noe som helst, men det kan jo hende han føler seg litt dum ovenfor Tornerosa, og at han ikke nødvendigvis tror han kan komme valsende inn i livet hennes så snart han føler for det. Jeg tror muligens jeg ville valgt en litt beskjeden framferd hvis jeg hadde vært i hans sko?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du? Jeg tenker bare at kollegaen vet om status quo, men hva vet vel jeg.

Jeg får ikke til å multisitere lenger, men Kosemose: Jeg synes det er fryktelig vanskelig å forholde meg til ekspresso. :sjenert:

Endret av Fresi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Drikke ekspresso - jeg dør (som ungdommen ville sagt). Akkurat DER tror jeg min overbærenhetsgrense går, faktisk!

Alle vet jo at det heter eXpress'O! Og ungdommen ville vel sagt "LOLZ! Serri? Epic fail!" Forøvrig er det bedre når kvinner blir bært over en når de er overbærende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MorAase

Å.... aha, ja når du sier det, kan høres sånn ut kanskje ja? Hm, er nok litt naiv jeg og, for tenkte ikke sånn på det :sjenert: Men har han ikke prøvd å få kontakt i det siste da? Nå skal ikke jeg fyre oppunder noe som helst, men det kan jo hende han føler seg litt dum ovenfor Tornerosa, og at han ikke nødvendigvis tror han kan komme valsende inn i livet hennes så snart han føler for det. Jeg tror muligens jeg ville valgt en litt beskjeden framferd hvis jeg hadde vært i hans sko?

Det siste der tor jeg er riktig helt uavhengig av gehalten i det første.

Tror du? Jeg tenker bare at kollegaen vet om status quo, men hva vet vel jeg.

Jeg får ikke til å multisitere lenger, men Kosemose: Jeg synes det er fryktelig vanskelig å forholde meg til ekspresso. :sjenert:

Som sagt, jeg bare spekulerer, og er nok kynisk i forhold til menneskers oppriktighet og lojalitet. Men om han føler at alt i forhold til dagbokeieren er kjørt (både på platonisk og dypt nivå) så vil oppmerkosmhet fra andre være et naturlig reaksjonsmønster for de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet jo at det heter eXpress'O! Og ungdommen ville vel sagt "LOLZ! Serri? Epic fail!" Forøvrig er det bedre når kvinner blir bært over en når de er overbærende.

Serri?? Må oppdtarer meg :sjenert:

Endret av Kosemose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste der tor jeg er riktig helt uavhengig av gehalten i det første.

Som sagt, jeg bare spekulerer, og er nok kynisk i forhold til menneskers oppriktighet og lojalitet. Men om han føler at alt i forhold til dagbokeieren er kjørt (både på platonisk og dypt nivå) så vil oppmerkosmhet fra andre være et naturlig reaksjonsmønster for de fleste.

Hmmm, jo enig. Man kan jo ikke forvente at noen skal leve resten av livet i isolasjon fordi de begikk en tabbe i et tidligere forhold. Og har han antenene i orden, så går han stille i dørene i fht Tornerosa, ja. Samtidig så er det forskjell på et forhold likt det de drev og utviklet og det å være singel og dra på fest der det er andre single. Det finnes kanskje faser i livet da man ikke har kapasitet til ordentlige forhold, også finnes det kanskje mennesker man ikke orker være i forhold med som ikke er ordentlige?

(Og her kan ingen komme og si at jeg uttrykker meg klart og konsist i allefall! :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Serri?? Ja du MorAase, du er vel en av de kvinnene som blir bært over, vil jeg tro? :plystre:

Kvinner som blir bært over er enten nygifte eller er nettopp reddet av en ridder på en hvit hest, kvinner som er overbærende sliter med en ikke helt dugelig mann. Er ikke helt noob...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner som blir bært over er enten nygifte eller er nettopp reddet av en ridder på en hvit hest, kvinner som er overbærende sliter med en ikke helt dugelig mann. Er ikke helt noob...

noob? Hva betyr det? Og hvorfor føler jeg meg så utdatert når MorAase begynner å briefe med sine teenager-språk-kunnskap? :ler:

men litt enig i resonnemanget ditt, blir det for mye ovenbærenhet betyr det vel bare at man har gitt opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

(Og her kan ingen komme og si at jeg uttrykker meg klart og konsist i allefall! :ler: )

Benytter anledningen til å takke ærbødigst for å ikke ha blitt stilt opp til en vegg og avlivet grunnet et assotert utvalg skrivefeil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benytter anledningen til å takke ærbødigst for å ikke ha blitt stilt opp til en vegg og avlivet grunnet et assotert utvalg skrivefeil!

cyber-avretning i såfall? :) Vi avliver ikke mennesker som ikke skriver feilfritt, vi bare binder dem fast på hender og føtter og kiler dem med en fjær! :icon_lol:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MorAase

noob? Hva betyr det? Og hvorfor føler jeg meg så utdatert når MorAase begynner å briefe med sine teenager-språk-kunnskap? :ler:

men litt enig i resonnemanget ditt, blir det for mye ovenbærenhet betyr det vel bare at man har gitt opp?

Noob er en nybegynner, fersking eller novise om du vil. Det hjelper å ha vert en del av denne kulturen med "leet" språk siden 80-tallet og ha daglig omgang med tenåringer som lenge trodde at "leet" språk var noe nytt. Tenåringene ble noget skuffet da dette gamle droget viste seg mer bevandret og kunnskapsrik i "leet" språk enn dem selv. Du vet, gamle er enda de som rulz med sine hax0r ski115.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noob er en nybegynner, fersking eller novise om du vil. Det hjelper å ha vert en del av denne kulturen med "leet" språk siden 80-tallet og ha daglig omgang med tenåringer som lenge trodde at "leet" språk var noe nytt. Tenåringene ble noget skuffet da dette gamle droget viste seg mer bevandret og kunnskapsrik i "leet" språk enn dem selv. Du vet, gamle er enda de som rulz med sine hax0r ski115.

Okei, da kan kanskje jeg kalle meg en noob, per def, tenker jeg? Leet-språk? skjønner den med å finte de ut på sin egen banehalvdel da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forøvrig er det ganske morsomt med ungdommer som tror de har oppdaget/funnet opp det meste. De skjønner ikke at de gamle, inntørkede, trege fosilene vet nøyaktig hvordan de tenker og føler, fordi man har vært der selv, og på mange måter er der enda, selv om innpakningen er litt annerledes og formen er litt mer nedtont. Var det Sokrates som okket seg over "ungdommen nå til dags" og mente det kom til å gå snarlig til helvete pga ungdommens sløvsinn/lettsindighet? Syns det er litt fasinerende dette med gammel-ung dynamikk og hvordan man forstår (og ikke forstår!!) hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er kosemose sin signatur hax0r l1k3:

GiRl$ LIK3 GuYs Wi7H $kiLls

Flott, samtid skjønner jeg ikke helt poenget, for i mitt hode blir det bare litt lite lesevennlig, men det er kanskje typisk oss noober å tenke bakstreversk?

Men - hvorfor er den ene l-en stor og den andre liten? Hva avgjør det? :klø:

For de som har ekstra lite å gjøre på denne aftenen:

http://www.ypass.net/misc/haxor/haxor-history.html

Oh no, sånne sider får meg bare til å føle meg utrolig dum og ekstremt tilkortkommen. Hva er dette for noe? Som et parallellt unviers :ler:

Endret av Kosemose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Det er da først etter en har blitt voksen en forstår sine egne foreldre, og, til tider noget beskjemmet, innser at en er lik dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...