Gå til innhold

Et sus som over furukrona kom

Tornerosa

Anbefalte innlegg

La meg i kaoset. Ble heller sitte og se på film til litt altfor sent. Jeg tenker og tenker, men har ikke sjanse til å huske hvilken film det var jeg så. Helt blankt. Det er noe med hukommelsen for tiden, jeg skylder på medisinene, jeg husker virkelig veldig, veldig dårlig. Glemmer de merkeligste ting. Spør meg hva jeg gjorde for to dager siden, og jeg har virkelig glemt det. Helt. Må lese her for å huske, evt. dedusere meg fram til det, med stor møye. Møye? :klo: Finnes det ordet? Bare kom meg i hu.

Så nå skal kaoset til pers.

Vi har gått i tog, dvs. minsta har gått i tog og vi andre diltet etter. Minsta var nemlig duskejente. Stolt, men det var nok litt slitsomt. Marsjere i oppovebakke samtidig med at man svinger disse duskegreiene, det var nok litt tungt. Men ved relativt godt mot. Helt til det etterpå var saft og kaker, og hun ble litt skvisa foran bordet og ble redd for at hun ikke rakk og sikre seg en brownie, da knakk hun helt sammen. Hylgråt. Det er akkurat de tingene, hun reagerer så voldsomt for veldig lite. Tårene sprutet og hun virkelig skrek. Midt i store folkemengden, ute på skolegården. Sånt bekymrer meg litt. Hun er tross alt så godt som åtte.

Etterhvert skal vi kjøre ut til venninne & co. Spise middag hos dem. Fine dagen sin. Fine helga. Rolig, avslappet, så lenge siden sist, jeg føler meg ganske bra nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge var man i paradis. Minsta klikker. Hun fikk en kommentar på at å tørke munnen - orange av tomatsaus - på ermet ikke er spesielt greit. Så sier hun at det gjør søsteren også. Nehei, det gjør hun ikke. Jooo, for det har hun sett. Dessuten gjør hun det ikke selv, såh. Du gjorde det jo nettopp, jo. Neheeiiii!!! Og så hyl og kjeft, springer fra bordet og tramper opp trappa, setter seg i sofaen og kommenterer. Jeg ber henne være stille, sier at dersom hun vil snakke med oss, kan hun komme og sette seg ved bordet. Hun hermer etter meg, gjør seg til. Jeg går opp i stua for å snakke med henne, hun gjemmer seg bak en haug puter, tviholder på putene, jeg tar dem fra henne, holder fast armene hennes, vil ha henne til å se på meg, høre på meg, hun nekter, legger seg på magen, flirer, moser ansiktet langt ned i sofaen og holder for ørene. Og så blir det rommet. Hun blånekter, holder seg fast i alt hun finner, drar henne ned trappene. Og nå er hun på rommet, glosene hagler. Jeg er den verste moren hun noensinne har møtt.

Og sånn går no dagan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i hvertfall går det over litt raskere enn før, har jeg følelsen av. Muligens.

Vi dro til venninne & co, spiste middag, ungene lekte inne og ute, voksne skravlet rundt spisebordet.

Må si dette har vært én av de beste helgene jeg har hatt på veldig, veldig lenge. Siden...begynnelsen av februar. Ser ikke mørkt på uka som kommer, har riktignok en greie på lørdag jeg er veldig spent på, mye som kan gå galt, men egentlig føler jeg meg ganske...ufeilbarlig. Går nok bra. Diverse avtaler og gjøremål hver eneste dag hele uka, men det er greit. Mandag 13, tirsdag 9.30 og 17.30, onsdag 17.30, torsdag 16.00, fredag 10.00. Og husarbeid, har en plan der, det føles godt å legge ting bak seg, ting etter ting kan strykes ut på lista. God terapi, føle at man får gjort noe, legge ting bak seg, få det til. På vei mot et mål, på vei mot orden. Ro og orden. Bra.

Veldig trøtt nå, ingen soving på dagtid siden torsdag. Satser på kjapp innsovning og soving uten stans, helt til klokka ringer i morgen. Krysser fingre.

:natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så i hvertfall på klokka 02.20. :forvirret:

Og våknet minst 4-5 ganger fram til 6.30. Pokker, altså. Skal prøve å stå imot behovet for mer søvn, håpe at neste natt blir bedre. Men det eneste jeg har lyst til nå, er å krype under dyna igjen.

Oh, dette kan bli :Gjesp: hardt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avtalen var mellom 12 og 14, jeg foreslo ca. 13. Men var han der? :forvirret: Jeg ringte, han tok ikke telefonen. Ringte meg tilbake idet jeg parkerte her hjemme igjen, påstod han hadde vært der til 13.15. Jeg kom 13.13. Pokker, altså. Alt tjaset for ingenting. Avtalen var ikke 13 sharp, den var 13-ish, og jeg forstod det uansett som at han var der i perioden 12 - 14. Jaja, i beste fall en misforståelse. Han hørtes forresten veldig kjekk ut på telefonen.

Nok en avtale ca. 15, den går nok i boks. Og så blir det musikkskole og bibliotek, middag og ettermiddag. Ja.

:Gjesp:

Har bare lyst til å gjøre husarbeid, egentlig. Galskap. :overrasket:

Endret av Tornerosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten. :sukk:

Litt lei.

Meg.

Vært litt krevende å være mamma i kveld. Det begynte i går, 10-åringen begynte å hulke ukontrollert da hun oppdaget at kaninene, de krekene, hadde bitt munnen av en dukke hun har hatt siden hun var 3-4 år. Og et øre, og en tå, og en finger. Hun var utrøstelig, gråt sitt hjerte ut.

Og i dag oppdaget de at enda to var skadet, på nesen. Den ene var minstas første dukke, den andre en gammel dukke de har fått fra farfaren. Først gråt de begge, så gikk det over for minsta, men 10-åringen er fullstendig ødelagt. Kvalm og dårlig magen ble hun også. Har trøstet som best jeg kunne, ikke lett.

Og nå er minsta rasende, for hun mener at hun er skrubbsulten, har ikke spist kveldsmat. Vi spiste middag seks, og jeg mener at med det eplet hun spiste for en time siden, trenger hun ikke mer mat i kveld. Det er uansett for sent nå, hun var i seng for en halvtime siden. Og 10-åringen hulker fordi minsta raser. Og jeg henter minsta og plasserer henne på badet. Minsta raser enda mer. 10-åringen gråter utrøstelig. Minsta roper pappaaaaa!

Brøler så høyt at hun får vondt i halsen og brekker seg.

Litt lei, ja. Litt veldig, egentlig. Lurer på når de omsider sover, begge. Den som hadde hatt selskap nå. Hyggelig selskap. Selskap med stor S. Oppmerksomhet, gode samtaler, armkrok. I stedet for dette.

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg lagt meg på sofaen klokka 20, hadde jeg sovnet, og sovet til i morgen. Hvis jeg legger meg nå, i senga, sovner jeg ikke. Vente litt til, til jeg er halvdød, i håp om at jeg sovner kjapt. Brette noe klær i søvne, f.eks.

Hvorfor er jeg så støl i skuldre og armer? :overrasket: Hadde jeg ikke visst bedre, ville jeg trodd at jeg hadde trent.

Huff, stakkars jentungen min. Så lei seg for de dukkene. Jeg skjønner jo det, jeg skjønner det veldig, veldig godt. De ser småfæle ut. Mon tro om det er mulig å fikse? Finnes det noe plastmasse man kan forme og... Lim, la det størkne, og male? :klo: Har lovet henne at vi skal se på mulighetene. Men jeg kan ikke tenke meg at det er mulig å utføre skjønnhetskirurgi på plastansikter.

Én av hennes første dukker, som hun kalte Boppa som 3-åring. Og minstas første dukke, Lisabetta. Jeg synes også det er trist! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MorAase skrev (På 2.5.2011 den 21.00):

Du er min helt. Virkelig. Full av beundring.

Hvordan kunne jeg overse... Takk for det! Hverdagshelt. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase
  Tornerosa skrev (På 2.5.2011 den 21.49):

Hvordan kunne jeg overse... Takk for det! Hverdagshelt. :roll:

Du ER det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. Nuvel.

En av greiene i går var at minsta insisterte på å stå opp en halvtime tidligere i dag for å dusje. Jeg var ikke lysten. Sa at jeg skulle ta ned dusjen i kveld, henge den der hun vil ha den, så skulle jeg rope på henne ti på halv sju og si at dersom det skulle dusjes, kunne hun gå og greie seg selv. Trodde aldri i livet at hun kom til å stå opp, men joda! :overrasket: Og det mest utrolige, var at søsteren også stod opp - for å hjelpe henne! :overrasket: Så de fikset alt selv, hørte dem knapt, kledte på seg, spiste frokost... Helt utrolig. Jeg stod opp et kvarter før de måtte gå, jeg lager fortsatt matpakker til dem. Og da begynte selvfølgelig moroa. Da måtte jeg kneppe knapper og flette hår, da ble de plutselig så uselvstendige og grinete at jeg fikk mest lyst til å legge meg igjen. Endte med at de gikk sju miutter for sent, endte med at jeg fikk et aldri så lite humørfall. Men som gikk fort over, takk Cipralex.

Nok en soldag. Dette vil visst ingen ende ta.

Kiropraktor, lurer på om jeg skal avslutte snart. Jeg synes jo det er utrolig deilig, det kjennes...riktig. Avslappet muskulatur når jeg går derfra. Men 320 kroner for 20 minutter... :sjenert: For samme pris kan jeg jo få langt mer av klassisk massasje, kanskje det også gjør litt nytte. Jeg hadde jo sett for meg at kiropraktoropplegget skulle være bare en kort periode, få låst opp nakken, men har inntrykk av at vi snakker vedlikehold her. Kanskje jeg er en så "enkel" pasient at han gjerne beholder meg. Lettjente penger. Ikke lukter jeg vondt, ikke er jeg en bleikfeit overvektig dame på seksti. Ingenting vodt å si om bleikfeite overvektige damer på seksti, men hadde jeg vært kiropraktor selv, hadde jeg kanskje foretrukket å knase litt på mine skuldre framfor innerskinkene til den bleikf... Huff, slutt. Poenget - kanskje foreslår han ikke avslutning fordi det er så enkelt å bare vri og presse og knekke litt på meg, gjøre det samme hver gang. Og få 320 kroner brutto for 20 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, greier liksom ikke å avslutte, heller. Merker jo at det gjør godt, ingen tvil om det. Og da er det ikke bare snakk om at det er godt å bli tatt på, kjenne hender som ligger rundt ansiktet, over kinnene, mens triggerpunkter bak i nakken blir stimulert. Men jeg kunne nesten betalt 320 spenn for det, også. :roll:

Er så sinnsykt trøtt, bombe. Sovnet relativt raskt i går, gikk nok ikke mer enn maks tre kvarter. Og la meg tidligere enn vanlig, dvs. ca. tolv. Og sov i tre kvarter lenger enn vanlig. Men er jeg i nærheten av å føle meg ovenpå og uthvilt? Neida, er så trøtt at jeg greier knapt holde øynene åpne. Kanskje våkner jeg om jeg kjører igang med noe husarbeid, men sofaen frister langt mer akkurat nå. Dessuten vondt i bihulene.

Burde...

Men nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov fra halv tolv til fire. :roll: Var jo våken x antall ganger, særlig de to siste timene, da 10-åringen kom hjem sammen med venninne og fløy inn og ut. Vært øving med ungene i ettermiddag, utladet nå. Rar kropp, skikkelig støl i høyre skulder, verk i høyre overarm, kald høyrehånd, litt mer kranglete nakke (høyre side) enn før jeg var hos kiropraktoren, teit bihule på høyre side, gjesper ustanselig, trøtt.

Men ellers, joda.

Absolutt påkrevet med husarbeid, ganske typisk at jeg har hatt skikkelig husarbeidtrang den siste tiden og at den er borte nå. :roll:

Lurer på hvordan Mmannen har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sa jeg hjertebank? :overrasket:

Ganske plagsomt nå. Begynner visst å bli gammal... :roll:

Har pådratt meg enda en date, enda en hårløs en. Denne gangen en tur i skogen. :overrasket: Ingen skal si at jeg ligger på latsiden! Sett bort fra sofa & formiddag-kombinasjonen... En hårløs, bebrillet ingeniør, østlending, med to unger under ti. Jepp. Vi får nå se. Jeg er like entusiastisk som alltid. :ironi:

Forresten, mannen til venninnen min kjenner til han kreative skribenten, han som var her den kvelden. Viden kjent for sin hang til damer, spisse albuer og i det hele tatt. Pass opp, var beskjeden jeg fikk. Greit, det, jeg hadde ikke tenkt til noe som helst uansett. Og han er jo grei, står ikke på det. Har mye fore, og kjenner "alle". Nettverk og sånn, tenker jeg da. Bruke til noe.

Endret av Tornerosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag. Midt mellom to helger. Den forrige helga var bra, den kommende føler jeg litt annerledes rundt... Inkluderer et uromoment på lørdag, gjør meg litt shaky.

Intet nytt fra søvnfronten, siste døgns logg sier elleve timer. Kunne glatt tatt 4-5-6 nå, kjenner jeg. Hvor mye trøtthet er det egentlig plass til i én kropp?? :Gjesp:

Gråværsdag i dag, første på lenge.

Kasserolle med en cm fastsvidd grøt venter på kjøkkenet. I det hele tatt er heimen preget av manglende innsats siste to døgn, utrolig hvor fort man drukner.

Oj, i natt! Jeg var i Sør-Amerika igjen, drømte masse, lenge. Tror det var nå helt utpå morraskvisten, for jeg var våken innimellom og fortsatte på samme drøm, gang på gang. Herlig. Detaljert denne gangen, selv om mange har fadet ut nå. Men husker mye... Mener at blant annet Emile var der. Og et par andre venninner. For én gangs skyld hadde jeg tid, det var ikke dette travle over det, ikke noe behov for å oppsøke reisebyrå for å utsette billetten. Og jeg møtte folk, møtte alle mine gamle venner, én etter én, de fleste møtte jeg tilfeldig. Husker jeg sa om Tuto; "han virker jo yngre nå enn han gjorde for tjue år siden!" :fnise:

Så rar, herlig drøm.

Kjenner det blir en utfordring å ikke sovne i formiddag... Øynene er som bly, hjernen slår seg stadig av i kvartsekunder av gangen. Bare å holde seg i gang, da. Husarbeid. Begynne med kjøkkenet, fortsette med stua og kiloene med rene klær som er dandert utover alle møbler. For ikke å snakke om innholdet i tre esker sommerklær som er strødd utover på golvet etter mannekengoppvisningen for et par dager siden. Skal si de har vokst, halvparten av sommerklærne er for små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med soveprosjekt! :tommelopp:

Og aktiv på datern?! Jeg skjønner ikke at du orker skrive tilbake til (for ikke si møte!!) gutter og menn som du er bombesikker på at aldri kan bli noe, det har ikke jeg samvittighet til, for jeg tenker at disse mennene (og guttene ;) ) er vel ikke akkurat på utkikk etter en ny brevvenn eller venn, men heller noen som forhåpentligvis kan bli en kjæreste. Føler bare litt med denne kjekkasen med de spisse albuene som du vet er uaktuell men som du likevel tenker du kan "bruke til noe", men han har kanskje bare godt av å smake sin egen medisin hvis han er en som man typisk nok bør passe seg for...

Egentlig bare innom for å ønske deg en god dag :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  Kosemose skrev (På 4.5.2011 den 8.23):

Lykke til med soveprosjekt! :tommelopp:

Og aktiv på datern?! Jeg skjønner ikke at du orker skrive tilbake til (for ikke si møte!!) gutter og menn som du er bombesikker på at aldri kan bli noe, det har ikke jeg samvittighet til, for jeg tenker at disse mennene (og guttene ;) ) er vel ikke akkurat på utkikk etter en ny brevvenn eller venn, men heller noen som forhåpentligvis kan bli en kjæreste. Føler bare litt med denne kjekkasen med de spisse albuene som du vet er uaktuell men som du likevel tenker du kan "bruke til noe", men han har kanskje bare godt av å smake sin egen medisin hvis han er en som man typisk nok bør passe seg for...

Egentlig bare innom for å ønske deg en god dag :vinke:

Takk, det samme til deg. :)

Han kjekkasen (som forøvrig ikke er kjekk, det er det Dressmannen som er), har gjort det klart at han har ei på beit, en "elskerinne" som han sa, som er litt mer interessert enn hva han er. F.eks. hadde hun nok ikke likt at han satt i sofaen hjemme hos meg og skravlet, sa han. Men fikk inntrykk av at han er ærlig mot henne, at det er bare fysisk... Legger meg ikke borti. Han har dessuten selv gitt inntrykk av at han veldig gjerne treffer folk uten at det MÅ bli noe, at han gjerne utvider vennekretsen, han er en sånn sosial type. Så da så. Jeg tenker at så lenge jeg ikke later som noe som helst, så lenge jeg er ærlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, da er det kanskje ikke så veeldig synd i ham nei :ler: men hva gjør en som ham på dating-sider, hva er motivasjonen...? Dressmannen, ham har gått meg hus forbi, hvem er det? Jobbet han i dress eller «bor han» i dress? Kjekk: sjekk, så hva skjer der? (i den grad jeg skal oppleve noe romantisk må det bli gjennom andre, ser det ut til... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosemose skrev (På 4.5.2011 den 9.35):

Åja, da er det kanskje ikke så veeldig synd i ham nei :ler: men hva gjør en som ham på dating-sider, hva er motivasjonen...? Dressmannen, ham har gått meg hus forbi, hvem er det? Jobbet han i dress eller «bor han» i dress? Kjekk: sjekk, så hva skjer der? (i den grad jeg skal oppleve noe romantisk må det bli gjennom andre, ser det ut til... )

Mulig Skribenten er ute etter noe fast og permanent, i teorien, men i følge min venninnes mann har han "alltid" vært en skjørtejeger. De to er like gamle, venninnes mann har visst om Skribenten siden de sparket fotball sammen i tenårene. Denne har da også innrømmet at han er "over gjennomsnittet interessert i sex"... Jeg stiller meg ikke til disposisjon, for å si det sånn.

Dressmannen, det er date nr. to denne sesongen. Har aldri sett ham i dress, men det er han som ser ut som om han er klippet ut fra Dressmannreklame. Eller brillereklame. Eller frisørreklame. En stilig mann, litt sånn kul og typete, egentlig. Fem år eldre enn meg, men ser egentlig ikke ut til å ha passert førti. Det var han som lurte seg med på kino etter at vi hadde tatt den kaffen.

Og i kveld, nr. tre. Turmannen, han som ville ha meg med på å gå tur. Jaja, nuvel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosemose skrev (På 4.5.2011 den 9.35):

(i den grad jeg skal oppleve noe romantisk må det bli gjennom andre, ser det ut til... )

Jeg er borte med jobben denne uka, og i går morges fikk jeg tilsendt et bilde av dorullen hjemme (mannen hadde kjøpt dorull med "kjærlighetssitater" på). Som han sa, så tenkte han på meg når han satt der og leste. Der har du romantikk :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...